Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (58)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Prochazka) z celkových 10

Foto 1
V pozadí kostel a rota Krabonoš v roce 1973 (původně jsme nesprávně uvedli 1965). Pohled od státní hranice, která byla v těchto místech cca 150 m od ŽTZ.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9

Autor: P.Prochazka | Pořízeno: 1973 | Foto: 9 fotek

Foto 10

Autor: Š.Adámek | Pořízeno: 1972-74 | Foto: 1 fotka



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
pro všechny z Krabonoše
Miloš Vondra | email | 23.1.2022 10:33 | id 161854 | nahlásit
Proti jiným rotám, třeba na Šumavě byl Krabonoš docela Havaj i když jsme tomu říkali HAČAVA. Nikdo nevzpomínáte na obávanou V/48 (osuma), nebo na most. V zimě nic moc. Sloužil jsem tam 71 - 72.
Krabonos 72-74
stefan adamek | email | 10.12.2018 21:00 | id 133610 | nahlásit
Nafotografii pri pomnicku voj.Adama Ruso som na pravej strane v strede je p.Vendula Cepakova rod.Trskova zNovej Vsi nad Luznici byvala v mlyne a vlavo je Ondrejka ktory bol pri zakladani hudobnej skupiny naKrabonosi ktora hravala v miestnom kulturnom dome zabavy a tvrdim si povedat ze boli uzasne.Ako skupina boli super.Clenovia Ondrejka,Havlicek,Tomek a jeden chalan z vychodu na jeho meno zial si uz nepametam nebol nas rocnik ale ani Ondrejka.Ak si na nich niekto pameta a nieco o nich vie nech mi napise na emailovu adresu budem mu velmi povdacny.
S pozdravom Stefan z Nitry.
PS. Cakam ze niekto popise.
krabonos 1973-74
stefan adamek | email | 10.12.2018 20:42 | id 133605 | nahlásit
Ahojte Krabonosaci.
Zelam Vam a Vasim rodinam stastne a vesele Vianocne sviatky.
Stefan s rodinou.
Krabonos 72-74
stefan adamek | email | 14.5.2017 10:53 | id 117113 | nahlásit
Ahoj Kuzma spominam si na teba bol si fajn chalan bola s tebou sranda boli sme jeden rocnik. Myslim ze s Janom Hajkom ste boli tak viac kamosi . Ale aj my dvaja sme boli v pohode. Je fajn ze si napisal a tie vzpomienky to je super .Dufam ze este popiseme .S Hamzom som si telefonicky zaspominal na Krabonos bol to tiez pre mna zazitok a spomienka. Pozdravujem Ta ahoj.
Krabonos 72-74
stefan adamek | email | 14.2.2017 10:59 | id 113567 | nahlásit
AhojAlexander ja somStefan Adamek z Nitry spolu sme sluzily sme granny sem tam napieden rocnik .Vela sluzieb sme prezili na styku s velenickou rotou 45 medznik ak sa nemylim.T ako psovod ja ako clen hliadky.Jeto davno ale som velmy rad ze si sa dostal na tieto stranky. Ja som uz niekolko rokov na tejto stranke a si prvy kto tu nieco napisal z nasho rocnika.Ja si sem tam napisem z Lorincom bol politruk Kortisom kynolog Obzera Krizan Zivotek s tymi som sa aj stretol.Boli sem u Krizana v Santovke.Maj sa dobre dufam ze este popiseme.
 
Re: Krabonos 72-74
Alexander Hamza | 21.2.2017 12:51 | id 113869 | nahlásit
Som rád,že si sa ozval. Na medznik 5-45 si veľmi dobre spomínam. Často tam so mnou slúžil aj Miki Nagy. Pamätám si aj na mená: Hájek, Koňažik, Kuzmik, Boček, Kortiš, Obžera, Križan, Bardoň, Pliška. Keby sme sa mohli ešte aspoň raz stretnúť, mali by sme o čom rozprávať. Na pána Lorinca si tiež spomínam, neviem či náhodou práve on organizuje stretnutia, pozdravujem aj tých, na ktorých mená si už nepamätám.
 
Re: Re: Krabonos 72-74
stefan adamek | email | 21.2.2017 19:51 | id 113889 | nahlásit
No ahoj uz som myslel ze ani nenapises.Miki jasne stale sa usmieval blond redsie vlasy zavalita nizsia postava ano mas pravdu my sme tam s tebou chodili asi najcastejsie. Bardon bol tiez od nitry zial niekolko rokov do zadu zomrel.Tie mena jasne ako keby som ich mal pred sebou.Boli to krasne casy sen stretnut sa je asi vo viacerych ale neni to az take jednoduche .Uz mame svoje roky velke vzdialenosti to su tie prekazky.Ja som rad ze aspon takto pospominame jasne ze stretnutieby bolo super ale prezvon ma ja mampausal 0908746139 nieco pokecame takto pisat to sa neda vsetko.Ahoj a zavolaj alebo posli mi sms tvoje cislo a ja zavolam
 
Re: Re: Krabonos 72-74
Josef Kuzmik | email | 17.4.2017 15:12 | id 116187 | nahlásit
Zdravím Sašu,moc dobře si na tebe vzpomínám.Dělal jsem na rotě 72 74 spojaře.Jsem rád,že jsem na tuto stránku narazil.Oživit vzpomínky na mládí neuškodí.Zdravím Tě ahoj.
 
Re: Re: Re: Krabonos 72-74
Alexander Hamza | 18.4.2017 19:30 | id 116236 | nahlásit
Zdravím Ťa Josef,teším sa,že si sa ozval, ja si zas spomínam na Tvoje nezabudnuteľné zemiakové placky,od vojny som také dobré nejedol. Zaujímalo by ma či si sa od vojny ešte s niekým z roty stretol,ja som v telefonickom kontakte s Adamkom. Kde žiješ?
 
Re: Re: Re: Krabonos 72-74
Ján Ivanecký | 19.3.2023 18:01 | id 171512 | nahlásit
Ahoj Josefe, boli sme spolu na spojrote v Č.B. do 03/73. Vel. družstiev boli des. Fenyk a Bočiak, slob. Pártl. Pamätám si, že si si pri páde spôsobil tržnú ranu na brade. Ja som si to odslúžil na N, Hradoch, druhým rokom ako st, spojár. Spomienky: krásne. Doposiaľ 4x stretnutie veteránov na Hradoch. Pochádzaš z Fulneku alebo zo Studénky? Drž sa!
Krabonoš 1972 - 1974
Pavel Weinlich | email | 9.2.2017 11:01 | id 113347 | nahlásit
Ahoj, zdravím všechny z PS roty Krabonoš, sloužil jsem jako spojař a nazývali jste mě občas sasík . Přede mnou byl spojařem Kyselica, po mě byl spojařem Kuzmík. Občas se potkávám s bývalým ženistou Nejezchlebou, byl jsem nejdřív v technickém družstvu, později nás rozdělili do čet, byl jsem v první četě -Andraško, Kubalík, Tesař ... pokud někdo přečte, ozvěte se na propav1@seznam.cz
 
Re: Krabonoš 1972 - 1974
Alexander Hamza | 14.2.2017 10:27 | id 113566 | nahlásit
Dobrý deň,
volám sa Alexander Hamza, slúžil som na rote ako psovod v roku 1972-1974 Krabonoš. Moji spolubojovníci boli Gecej, Vrána, Válek. Bol by som rád,keby sa mi niekto ozval, kto slúžil v tých rokoch na Krabonoši.
 
Re: Re: Krabonoš 1972 - 1974
Stefan Adamek | email | 27.2.2017 13:21 | id 114142 | nahlásit
Ahoj Alexander k dnesnym meninam Ti zelam vela zdravia,stastia a rodinnej pohody . Stefan z Nitry.
Stretnutie s Vojtom Pavelkom
Ján Obžera | email | 9.6.2015 11:30 | id 91028 | nahlásit
6.6.2015 som navštívil môjho kamaráta Vojtu Pavelku na Karolínke v jeho krásnom dome. Bolo výborne, pospomínali sme na staré krásne časy z vojenčiny. Chystám sa na stretnutie s Karlom Životkom a Štefanom Križanom. Všetkým Vám prajem krásny a pohodový dôchodok a niekedy budem rád, keď ma navštívite v Prievidzi.
 
Re: Stretnutie s Vojtom Pavelkom
Emil Tonka | email | 9.6.2015 12:08 | id 91031 | nahlásit

Ahoj Ján.
Nechodil si do školy SPŠE Handlová.
S pozdravom
Emil
 
Stretnutie s Vojtom Pavelkom
Ján Obžera | 9.6.2015 12:55 | id 91032 | nahlásit
Ahoj,Emil. Nechodil som na SPŠE Handlová, ale na SPŠS v Dubnici nad Váhom. Ján
 
Re: Stretnutie s Vojtom Pavelkom
Kortiš Jan | email | 10.6.2015 16:20 | id 91088 | nahlásit
Ahoj Janko možná si na mně vzpomeneš dělal jsem na Krabonoši kynologa.Ty si byl psovod a už nevím jak se jmenoval tvůj pes možná Žuro ale toho mněl Janko Pliška.Stebou přišli psovodi Hamza,Gecej a už nevím, múj ročník byli Pliška,Krivčík a Tesař.Na tebe si vzpomínam docela dobře.Hodně jsme toho zažili na vycviku psů i na vycházkach do Nové Vsi.Zatímse mněj a jestli si vzpomeneš můžeš napsat na Email jnkortisovi@seznam.cz ahoj.
 
Ahoj, Honza.
Ján Obžera | email | 9.8.2015 18:11 | id 93545 | nahlásit
Prečítal som si Tvoju správičku až teraz a veľmi ma potešila. Áno, mal som psa Žura, ale nebol som ročník s Hamzom a Gecejom, ale so Štefanom Križanom, Votom Pavelkom a Karlom Životkom. Aj Pliška bol o pol roka starší. Pred 2 rokmi sme boli na Krabonoši ja, Životek a Križan. Karel spomínal, že žiješ niekde pri Českom Krumlove. Honza prosim Ťa, môžeš mi napísať Tvoje číslo telefónu, rád sa Ti ohlásim. Ahoj. Ján Obžera.
 
Re: Ahoj, Honza.
kortiš jan | email | 28.9.2015 16:48 | id 95353 | nahlásit
Ahoj Janko jeto dávno co jsme spolu sloužili tak sem se trochu spletl můj ročník byli Pliška, Krivčíkl, Tesař, takže ty jsi byl o půl roku mlsdší s Križanom, Vránou atd .Vsobotu jsem byl na Krabonoši a nikdo další z ročníku 72- 74 tam nezajel snad příští rok .Moc tězdravím číslo telefonu je 736221932 čechy. email: jnkortisovi@seznam.cz
Krabonoš 1972-1974
Kortiš Jan | email | 5.4.2015 09:07 | id 88689 | nahlásit
Veselé svátky velikonoční všem co sloužiji v roce 1972.1974 u Českobudejovické brigády.
Krabonoš 1972-1974
JAN KORTIŠ | email | 19.12.2014 14:55 | id 82584 | nahlásit
Přeju všem Klukům co sloužily na Krabonoši krásné a pohodové prožití svátků vánočních.Taky pánum Rolincovi,Spačilovi,Oldřichovi a dalším.Zdraví vás Honza Kortiš.
 
Re: Pozdrav všem polomákom
Dömötör | email | 19.12.2014 15:22 | id 82585 | nahlásit
Šťastné a pokojné Vianoce, veľa lásky,
úsmevu a porozumenia v novom roku
a splnenie túžob a očakávaní praje .Ernest . Polom 82-84
 
Re: Krabonoš 1972-1974
jarda dolezal | 16.1.2015 22:27 | id 84185 | nahlásit
Ahoj Jendo, i tobe radostny novy rok ve zdraví se svými blízkými prožitý . Zkoušel jsem ti psat na Email ale neslo mi to jsi jeden z mala naseho rocniku kdo sem pise.Jestli mas cas zkus napsat na muj Email jardolezal1953@seznam.cz Mej se hezky jarda.
kkk
petra srovnalová | email | 2.4.2014 17:54 | id 72988 | nahlásit
kateřina krásná krabonoš.
Vzpomínka na Kraboboš
Rudolf Pavlík | email | 18.8.2013 21:31 | id 63650 | nahlásit
Já jem na rotě sloužil v r.1958-60.to byl DZ ještě po el.proudem a signalizace byla na první stěně DZ,jmenovala se CYRIL,signální světlo se rozsvítilo při doteku dvou drátů.V té době byla rota před přestavbou,ta začala po mém odchdu.asi po řtyřech letech jsem se tam byl podívat,všechno bylo úplně jiné,velitelství však stejné-velitel mj.Krátký,pol.nadp.Dohnal, staršina Dlabík.
Pře čtyřmi roky jsem se tam dostal znovu,ale byl jsem překvapen v jakém stavu se areál nachází.Mluvil jsem s několika obyvateli Nové Vsi.ti mi řekli,že se tam vystřídalo několik majitelů,ale všechny aktivity že zkrachovaly.Také jsem se dozvěděl,že paní Dlabíková prodává v prodejně a syn je starostou obce.
Na internetu jsem zjistil,že existuje organizace Klub českého pohraničí a tam jsem našel kontakt. na zástpce za Jihočeský kraj.Poslal jsem mu také několik informací a fotogragií s tím aby je umístil na fotogalerii KRABONOŠE,bohužek žádnou odezvu zatím nemám.Uvítal bych,kdyby se někdo ozval z naší party,ale jak to sleduji,tak jsou kontakty až po r.1970.
 
Re: Vzpomínka na Kraboboš
Jindřich Rolinc | email | 24.8.2013 18:38 | id 63818 | nahlásit
Srdečně Vás zdravím pane Pavlík jsme rádi když se ozve každý pohraničník z Krabonoše .Máte-li zájem tak 28.9.2013 bude setkání bývalých pohraničníků z Krabonoše u pomníku voj.A.Rusa .Budu rád když se ozvete a případně přijedete. To vůbec nevadí, že se neznáme. Napište. Zdraví Jindřich rolinc
 
Re: Re: Vzpomínka na Kraboboš
Jan Kortiš | email | 27.8.2013 16:09 | id 63898 | nahlásit
Zdravím vás pane Rolinc náhodou jsem zavíta na stránky Krabonoše a dočtu se že je sraz Krabonošáků.Jeuž odpoledne ale pokusím se něco udělat abich se tam dostal.Zrovan v neděli jseme s manželkou navštívili Krabonoš a to co jsem vyděl mi vyrazilo dech,něco strašného co s tím provedli.Nevím v kolik hodin to tam začne dneska asi tuto správu číst nebudete ali prto jistotu napíšu číslo telefonu .736221932 Mnějte se moc hezky.Honza
 
Vzpomínka na Kraboboš
Václav Paulík | email | 1.9.2017 17:09 | id 120517 | nahlásit
Zdravím pana J.Rolince, kterého jsem poznal za mého působení jako voják ZS - PS. Velitel družstva psovodů, Já jsem by lapiduch - zdravoťák a barman a to 1967-69. Rád vzpomínám na ty časy, ač ne vždy byly veselé, ale byli jsme mladí, vše jsme zvládli a brali jinak. V té době byl VR mjr. Jan Krátký, výk.praporčík prap. Dlabík..., Byl jsem se na Krabonoši podívat, ale zarostlá budova, pršelo, nebylo co vidět, ...Ozve se někdo sloužící v letech 1967-69?
Nemám na nikoho kontakt, pouze na provianťáka, Ottu Jarkovského..., tak ahoj a otvěte se někdo!
Václav
Krabonoš
karel životek | email | 16.7.2012 11:37 | id 47821 | nahlásit
Tak po dlouhém pátrání jsme se někteří našli z ročníku 73-75 a hned jsme se setkali u Štefana Križana v Santovke.Já ,Janko Obžera,Štefan Adámek a Štefan Križan.Setkání po 37 letech ohromná citová záležitost a v září chceme vyrazit k setkání u pomníčku A.Ruso
 
Re: Krabonoš
Pavol Kolenčin | email | 26.8.2014 23:34 | id 78482 | nahlásit
Taky jsem sloužil na Krabonoši,podzim 1973-1975,mám na tu dobu krásné vzpomínky,dokonce jsem tam přistavoval jídelnu ale nestačil jsem jí dodělat.Celý můj ročník šel posledního září domů a já jediný jsem tam nasluhoval 5.dní.Štefan Križan byl myslím o půl roku starší ale chodil jsem s ním do služby.
 
Re: Re: Krabonoš
jan pospíšil | email | 20.7.2015 23:30 | id 92792 | nahlásit
Ahoj Pavle, sloužil jsem vlakovku podzim 74-76. Můj kamarád psovod Jirka Nejezchleba na tebe dodnes rád vzpomíná, vždy když začneme vzpomínat na vojnu. Protože máme společný koníček kolo, vidíme se docela často, tak mu navrhnu, abychom se společně sešli v září na srazu krabonošáků. Honza.
 
Re: Re: Re: Krabonoš
Pavol Kolenčin | email | 22.8.2018 12:42 | id 131253 | nahlásit
Ahoj Honzo,pamatují si dobře na Tebe.O půl roku starší od Tebe sloužící vlakovku byli třeba Jakubčo,Židek,na Jirku Nejezchlebu taky často vzpomínám,dobrý psovod a výborný kluk.Poslal bych mu fotku,kde jsme vyfocený super-mazáci před civilem a Jirka o půl roku mladší je tam s námi,nemám jeho email.Na ten sraz 2015 jsem nemohl,nešlo to,omlouvám se,Pavel.
 
Ahoj, Pavel.
Ján Obžera | email | 9.8.2015 18:26 | id 93547 | nahlásit
Spomínam si na Teba veľmi dobre, bol si dvojička s Klampárom, boli ste o pol roka mladší a pochádzali ste od Žiliny. Ja som robil psovoda a väčšionou som slúžil poplachovky. Maj sa dobre. Ahoj. Ján Obžera
 
Re: Ahoj, Pavel.
Pavol Kolenčin | email | 22.8.2018 13:53 | id 131255 | nahlásit
Ahoj Honziku,taky si na Tebe dobře vzpomínám,něco jsi se na poplachovce naskákal do gaziku a v3s se psem,myslím,že se jmenoval Žuro nebo tak nějak.Jo,s Miškom Klumpárom jsme se hodně drželi spolu,Michal si pak vzal za manželku Vlastičku z Halamek,tam jsme s Klumpárem sloužili dost často a tak nakonec odjela holka s Miškem do Zvolena,ahoj,Pavel.
 
Re: Re: Ahoj, Pavel.
Miloš Vondra | email | 23.1.2022 10:09 | id 161853 | nahlásit
Ahoj kluci a chalani. Sloužil jsem 70 -72 a poslední půl rok jsem dělal velitele 3.čety. Kynologem byl kamarád Jirka Bureš a tenkrát přišli na rotu 3 půlroční štěňata. Jedno mě dal k opatrování, než dospěje a půjde do výcviku se svým psovodem ( voj. Karafa). To štěně se jmenovalo Žuro. Dodnes na něho vzpomínám, to byl talent na stopu od přírody. Ač amatér, nepsovod jsem se mu intenzivně věnoval, takže do výcviku jel skoro zbytečně, protože již vše uměl. Byl jsem se na něho podívat, ale byl ve službě. Proto bych byl velice rád, kdyby se mi ozvali další Žurovi psovodi, jak to s ním bylo dál. Díky.
krabonos
stefan adamek | email | 1.2.2011 15:44 | id 26012 | nahlásit
Pisem si aj z Honzom Kortisom ktoremu odpovedas na jeho prispevok
Krabonoš 1972-1974
Kortiš jan | email | 4.11.2010 11:02 | id 21789 | nahlásit
Sloužil jsem tam v r.1972-1974.Jako kinolog, velitel roty npor Brúček,politruk Rolinc staršina Dlabík.Fotografie jsou foceny z hlavní brány. Psovodi:Krivčík, Tesař, Pliška,Dolák,Vrána,Běhalík, Karafa,Obžera, Gecej,Prášek.
Další kamarádi Holeva,CHristov Pitalek,CHamra.Dobrá parta vojákú.
 
Re: Krabonoš 1972-1974
Karel Životek | email | 29.5.2012 13:13 | id 46238 | nahlásit
Ahoj Honzo i mi si dělal kynologa a přidělil jsi mi Bojara,byl jsem s Jankem Ožerou nerozlučná dvojka,rád na tebe vzpomínám
 
Re: Re: Krabonoš 1972-1974
Jan Kortiš | email | 28.6.2012 12:21 | id 47191 | nahlásit
Ahoj Kajo dobře si vzpomínám na ten ročník kluků.Ján Obžera,M. Hamza,Gecej,Vrána,atd.Náš ročník Pliška, Tesař,Krivčík.Napiš jak se ti vede a kde bydlíš jestli tuto zprávu budeš číst mněj se moc dobře Honza K.
 
Re: Krabonoš 1972-1974
Jaroslav Sekanina | email | 2.12.2012 15:17 | id 52933 | nahlásit
Zdraví Tě doktor Jarda Sekanina, byl jsem na pokoji s kuchařama, provianťákem a barmanem. Máš pravdu, že tam byla dobrá parta. Se Zdenkem Benešem se vidim dost často - jezdil vlakovku. pokud se mě to podaří tak vložím nějaké fotky a bankovku 300 dní do civilu, kterou jsme dělali se sasíkama a vyvolávali na protiletecké hlásce. Odešel jsem sloužit v prosinci 1973 do Prahy na hlavní správu PS. K této informaci jsem se dostal přes Milana Fišera. Ještě jednou Tě zdravím a napiš. Jarda
 
Re: Re: Krabonoš 1972-1974
KarelŽivotek | email | 10.2.2013 16:27 | id 56523 | nahlásit
Ahoj Jardo,na tebe si dobře pamatuji i to ,jak jsi odjížděl,byl jsi můj mazák a myslím,že jsi byl někde z Ostravy
 
Re: Re: Krabonoš 1972-1974
Jan Kortiš | email | 27.8.2013 16:00 | id 63897 | nahlásit
No ahoj Jardo Lapiduchu na Krabonoši.po dlohé době jsem zavítal na tyto stránky a našel jsem pár odkazů zjistil jsem že zítra je sraz všech co sloužili na Krabonoši pokusím se tam dostat třeba tam taky bueš .Zkus nepsat na Email Honza.
 
Re: Krabonoš 1972-1974
dolezal jarda | 31.12.2012 21:22 | id 54348 | nahlásit
byl jsi v prijimaci v libejovicich pamatujes na rozcvicky s Krobotem hle Matka Tva, vidim te jako kdyz nam bylo 19. Ahoj a napis.
 
Re: Re: Krabonoš 1972-1974
Jna Kortiš | email | 27.8.2013 15:54 | id 63896 | nahlásit
Ahoj Jardo na Krobota si dobře pamatuju i na další jako na Hýreše Kapustu a rozcvičky s nima.Zkus mi odepsat na Email na tuhle stránku jsem zašel po dlohé době ahoj Honza.
 
Re: Re: Re: Krabonoš 1972-1974
jarda 72-74 psovod cedra-ceraA | 20.10.2013 21:26 | id 65612 | nahlásit
Ahoj Jendo , dik ze jsi odepal , ja slouzil po vycvikaci na šejbech na stare rote na fotkach je moje smecka psovod je nastupce Jarda Szauler fajn chlap polednich 6 mesicu jsem slouzil min a delal velitele druzstva a pritom cvicil smecku .Napsal bych vic ale neznam tvoji adresu na Email Nemas kontakt na ficka psovod z 11rotyzofin. Mej se fajn pozdavuj rodinu Jarda Dolezal.
 
Re: Re: Re: Re: Krabonoš 1972-1974
Jan Kortiš | email | 13.12.2013 13:04 | id 67631 | nahlásit
Ahoj jardo dolouho jsem nebyl na stránkách Krabonoše,na Ficka kontakt nemám ale ozval se mi Jan Rys s kerým si občas pošleme pár řádků.Jestli budeš chtít tak napiš na Email jnkortisovi@seznam.cz zatím ahoj přeju ti a tvojí rodině příjemné prožití vánočních svátků ahoj napiš kde bydlíš já žiju v Rožmitále na šumavě.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Krabonoš 1972-1974
Vlastimil Rotrekl | email | 13.12.2013 15:45 | id 67643 | nahlásit
něco jsem našel jestli si chceš poslechnou o tvé rotě
uloz.to/x4QpyyeW/jan… já byl sice v N Bystřici ale toto je super
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Krabonoš 1972-1974
jarda dolezal | 15.6.2014 23:48 | id 76024 | nahlásit
Ahoj Jendo ,za 15 dni jdu do duchodu pak napisi vic.Ziju v Dacicich. Email jardolezal1953@seznam.cz
Zde již nelze dále reagovat
Typ signálky
Lukáš | 28.9.2010 22:15 | id 20663 | nahlásit
jestli vidím dobře, tak toto je méně obvyklý typ signálky bez ,,téček,, jen se svislými sloupy. nebyly v tomto případě betonové?
 
Re: Typ signálky-pro Lukáše
Jan | 29.9.2010 12:38 | id 20674 | nahlásit
Tohle jsou opravdu velmi zajímavé snímky. I když jsem na této rotě složil jen velmi krátce v rámci nějaké výpomoci začátkem roku 1969 (1-2 měsíce), docela si na tu situaci tam vzpomínám. Zajímavost je již v tom, že se jedná o barevné snímky, potože v roce 1965 to byla docela zvláštnost. Je nanajvýš pravděpodobné, že byly pořízeny z rakouské strany hranice, konkrétně ze silnice vedoucí z obce Neu-Nagelberg do Gmündu(dneska se to jmenuje Nagelbeberg strasse) a v roce 1967, nebo 1968 tam byl u české obce Halámky otevřen hraničních přechod - chodili jsme tam sloužit. Silnice v těchto místech v podstatě kopíruje SH a možnost k pořízení téhle fotky se tu tedy přímo nabízela.
Na snímcích je zachycen hlavně tzv. EZOH, to jsou ty vyšší sloupy v popředí, který byl v době pořízení snímků zřejmě již nefunkční ( i když krátkou dobu).
Snímky jsou bohužel pořízeny z takového úhlu, že nepodávají úplný obraz o tvaru těch sloupů, protože na jejich vršku byla ještě taková "véčka" , což je zde patrné pouze z toho posledního snímku na pravé straně, a to ještě při velmi pozorném pohledu. Sloupy zde myslím byly skutečně betonové. Ten nižší plot směrem k objektu roty, je určitě tzv. předzátaras a je velmi pravděpodobné, že po odpojení EZOH od vysokého napětí v roce 1964, byl využíván jako signální stěna, jak ji známe v modifikované podobě z pozdější doby. Dále je zde patrný i KP a rozmístění betonových jehlanů. Na prostředním snímku u objektu roty je patrná i špačkárna, tak však napatřila PS(alespoň v roced 1969 to tak bylo) a jednalo se o tzv. vidovou hlásku vojsk PVOS. Pozemek v popředí snímku je pole, které obdělávalo místní JZD až k té zmíněné silnici a někde poblíž tam byly v zátarasu vrata. Asi nejlépe to však popíšou chlapi co tam v té době kmenově sloužili.
 
Re: Re: Typ signálky-pro Lukáše
josef | 30.1.2011 19:53 | id 25915 | nahlásit
Honzo máš samozřejmě pravdu. Celou dobu tady žiju. Otec zde celý život sloužil jako staršina
 
Re: Re: Re: Typ signálky-pro Lukáše
stefan adamek | email | 1.2.2011 15:40 | id 26011 | nahlásit
Ahoj Jozef ja som sluzil v 1973-74 na Krabonosi dobre si pametam na tvojho otca ja som robil veduceho MSH v Halamkach. Bol som sko veduci v Starom Meste pod Lanstejnom v tabore mam od tial vela fotiek .Iste si spomenies na Josefa Tomka ktory robil veduceho v Novej Vsi. Pisem si s p.Rolincom aj s Vendulou Cepakovou. Viem ze robis starostu v Novej Vsi chodim na vase stranky aj som Ti nabisal na vebovu stenku vsej obce
 
Re: Re: Re: Re: Typ signálky-pro Lukáše
Lubomír Bršlica | email | 13.12.2013 14:49 | id 67638 | nahlásit
Nesoužil jsem sice na Krabonoši,ale vedle na Tokáništi a mou říci,že dráty bylyna obou rotách stejné.Prví od vnitrozemí byla určitě signálí stěna-dřevěné sloupky s dráty na střídačku holý drát,ostnatý drát,bez T.jakodalší bylEZOH,z e strany od sinálky byly izolátory s dráty,z druhé strany ještě nabitá směsice drátů do čtverce.a ještě dále byla falešná stěna o něco vyšší než sinálka, za touto stěnou byl orný pás.Jako psovod jsem zde po pěšince kolem orného pásu nachodil spoustu kilometrů.To bylo v letech 1966-68.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Typ signálky-pro Lukáše
Gustav | 13.12.2013 17:29 | id 67649 | nahlásit
Takto popisovaná signálka byla "v provozu" na Tokáništi v r.1973-1974. Později se signálka posunula asi v 80-tých letech 1-2 km. směrem do vnitrozemí. Ze styku Krabonoše a Tokániště to bylo na demarkačku u hran. znaku V/61 kousek. V polovině roku 1974 tam začala v noci sloužit skupina překrytí (řidič s Uazem, psovod se sl.psem,2 střelci). Stanoviště bylo pod tím velkým smrkem a překrývaly úseky v případě signálu na vyznačených stanovištích směrem k Hodumu. Nikdo neutekl,d o Rakouska to bylo pár kroků.
Zde již nelze dále reagovat
 
pro Lukáše
Václav | email | 1.9.2017 16:58 | id 120515 | nahlásit
A jestli mě paměť neklame, tak staršina byl prap.Dlabík?! A Vás si pamatuji jako malého klučinu.
Na Krabonoši jsem se byl podívat, budova zarostlá jak v pralesu, neděláte náhodou starostu v N.Vsi?
 
Typ signálky-pro Lukáše
Václav | 1.9.2017 16:54 | id 120514 | nahlásit
Ahoj Lukáši,
pokud jsi byl jak uvádíš jako PS na Krabonoši, tak jsem tam sloužil jako záklaďák také a to 1967-1969.
Vzpomínáš na Ty časy?


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky