Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (64)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Čaněk) z celkových 19

Foto 1
Na první fotce je moje maličkost. Byl jsem spojař, psa mám jenom půjčeného. Jmenoval se Agbar (říkali jsme mu Dědek) a vodil ho kamarád Luděk Suchánek.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19

Autor: P.Čaněk | Pořízeno: 1981-83 | Foto: 19 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Sraz 2020
Petr Čaněk | email | 23.8.2020 18:32 | id 148861 | nahlásit
Ahoj
včera mi volal Jožka Liška že kvuli zdravotním problemum letos na sraz nepřijede. Nepřijede ani Peťa Dráb se kterým měl Jožo v září ke mně dorazit a společně jsme měli frčet směr Hačava. Jsem s toho smutný, tak snad příští rok to vyjde.
Tak s ostatními 19. 9. v 10:00 na návsi nashledanou.
Sraz 2020
Petr Čaněk | email | 24.6.2020 09:51 | id 147676 | nahlásit
Ahoj
doufám že se opět v hojném počtu sejdem na srazu, který se bude konat 19.9. 2020 v 10. hodin na návsi v Českých Žlebech. Těším se na vás.
Petr Čaněk
Přání
Petr Čaněk | email | 21.12.2018 10:16 | id 133955 | nahlásit
Sukeník, Havlíček, Veselý, Rácz, Suchánek, Hrdý, Šerry, Lejko, Kulich, Liška, Poupa. To jsou jména mých kamarádů se kterými jsem nastoupil na rotu a ze kterými jsem šel do civilu. S některými se vídám na srazech, s některými se uvidím příští rok prvně a s jedním už se bohužel neuvidím nikdy ( vzpomínám Františku) ale všem přeji pěkné a klidné Vánoce a v roce 2019 hodně radosti a úspěchů.
Petr Čaněk
František Lejko
Petr Čaněk | email | 17.12.2017 14:06 | id 123989 | nahlásit
Před chvílí mi volal Jožo Liška, že byl navštívit Fandu v jeho rodné vsi Fintice, na něhož jsem mu dal adresu v září na srazu ve Žlebech. Ale našel jen jeho sestru. Franta letos v únoru zemřel na selhání jater a plic. Františku moc na tebe vzpomínám, prošli jsme spolu výcvik a potom i zbytek vojny. Čest tvé památce, ať je ti země lehká.
Další kamarád nalezen
Petr Čaněk | email | 9.12.2017 10:37 | id 123655 | nahlásit
Ahoj, podařilo se zkontaktovat kamaráda Vaška Poupu. Jarda Kadlec a Jožo Liška si s ním už telefonovali. Na rotě byl psovodem. Na posledním srazu jsme se dali do řeči s dvěma kluky, co zavírali rotu a bourali SiS tuším v roce 90, jejich jména sem bohužel neuvedu, protože moje hlava děravá je neudrží, omlouvám se, a ti nám k našemu překvapení sdělili, že Vaška znají a že seženou na něj číslo. Tak doufám, že se naše řady na dalším srazu rozrostou a že se uvidíme.
 
Re: Další kamarád nalezen
Petr Pokorný | 10.12.2017 18:46 | id 123711 | nahlásit
Ahoj Peťo a ostatní.Bohužel mě zradilo zdraví,a to bohužel dost razantně.Celkem náročná operace a teď probíhá následné léčení.Bude probíhat ještě nějakou dobu,tak snad příští rok.Takže hodně štěstí a hlavně zdraví v novém roce a krásné prožití svátků vánočních
 
Re: Re: Další kamarád nalezen
Petr Čaněk | email | 12.12.2017 13:46 | id 123777 | nahlásit
Ahoj Petře
za sebe i za ostatní Žlebáky ti přeji, aby ses brzy a zcela uzdravil. Tvým blízkým i tobě přeji taky pěkné vánoce a v roce 2018 hodně štěstí a úspěchů ale hlavně hodně moc zdraví. A uvidíme se na dalších srazech! :-)
 
Re: Další kamarád nalezen
Vláďa Hykš | email | 24.12.2017 16:29 | id 124441 | nahlásit
Ahoj, Petře, s tím telefonem na Poupu to bylo trošku jinak, ale to nevadí. Čas pracuje. Ti dva co píšeš jsou jaro 82/84 a Vlasta Pidanič (s tebou byl na pokoji) a já Vláďa Hykš jsem přišel z výcviku z Volar leden 83 a číslo na Poupu jsem sehnal a poslal Suchánkovi já. Všem ze Žlebů přeji krásné Vánoce a hodně úspěchů v novém roce.
 
Re: Re: Další kamarád nalezen
Petr Čaněk | email | 5.1.2018 10:09 | id 124924 | nahlásit
No to jsem to ale domotal, omlouvám se. Díky za vysvětlení a uvedení na pravou míru.
Sraz
Petr Čaněk | email | 5.9.2017 07:28 | id 120606 | nahlásit
Tak pánové rozkaz zní jasně, sbalit plnou polní a 16. září v 10:00 se hlásit na návsi v Českých Žlebech. Těším se.
Petr
 
Re: Sraz
Petr Pokorný | 5.9.2017 13:05 | id 120608 | nahlásit
Beru jen kosu,cigára,svačinu.Jako na pohraniční
 
Re: Re: Sraz
Petr Čaněk | email | 19.9.2017 08:26 | id 120931 | nahlásit
Ahoj Peťo, jak je možné že jsi zase chyběl na nástupu ve Žlebech? To je nesplnění rozkazu a smrdí to minimálně sedmi dny basy (nebo sedmi basami) :-)
Kontakt
Petr Čaněk | email | 11.5.2017 22:28 | id 117060 | nahlásit
Ahoj, dnes jsem dostal od Milana Hladta (Capala) zprávu, že se mu podařilo najít a zkontaktovat kotelníka Joža Lišku. Tak kdo by chtěl s ním pokecat, napište, dám na něj tel. číslo.
Přání
Petr Čaněk | email | 23.12.2016 10:21 | id 111642 | nahlásit
Ahoj kluci,
pěkné vánoce a hromadu štěstí a zdraví v roce 2017
přeje Petr Čaněk s rodinou.
pozvání
Míra Szaffner | email | 11.12.2014 11:42 | id 82177 | nahlásit
Ahoj chlapi. Předem Všem přeji hodně zdravíčka, pohody a štěstí, příjemné prožití svátků Vánočních a Novoročních.
Sraz na rok 2015 dle domluvy vychází na 19.9. v 10.00 na návsi ve Žlebech, tak se snažte ať se sejdeme ve zdraví. čau Míra
Setkání po 31 letech
Petr Čaněk | 26.9.2014 07:00 | id 79450 | nahlásit
Minulý víkend proběhl další ze srazů na rotě v Českých Žlebech. Od chvíle co jsem zjistil zde na vojensku, že se bývalí pohraničníci scházejí společně zavzpomínat na roky strávené v zeleném mundůru, tak moc rád jezdím taky. Ale letos to byl pro mne sraz víc očekávaný na který jsem se těšil o to víc, protože jsem se měl vidět z kamarády z mého čísla. Po 31 letech se nás na buzeráku v bývalých kasárnách ve Volarech sešlo pět. Já, Luděk Suchánek, Petr Veselý, Jarda Kadlec a Jarda Sukeník. Dík kluci, že jste vážili tu dlouhou cestu a přijeli. Bylo to pro mne moc milé setkání, kdy při vzpomínání se mi zase o něco víc otevřela paměť a vypluly další zážitky které jsem měl v hlavě uložené.
A ještě VZKAZ pro pana Jiřího Kindla, který prý tyto stránky čte. Ozvi se prosím zde nebo Jardovi Kadlecovi, který přišel o telefon a tím pádem i o kontakt na tebe.
 
Re: Setkání po 31 letech
Luděk Suchanek | email | 17.11.2014 23:04 | id 81285 | nahlásit
Ahoj všem,jsem trochu lajdák na psaní(mám toho plný zuby v práci)ale přeci jen pár řádků.Setkání po tolika letech bylo super,všichni byli úžasní,škoda jen,že to bylo tak krátké.Po tolika letech toho je tolik,o čem se dá pokecat a zavzpomínat.Taky jsem si na spoustu věcí vzpomněl až tam a to díky všem,co jsme se tam sešli.Omlouvám se touto cestou Petrovi Čaňkovi za ty fotky ,co jsem slíbil,snad to ještě tento měsíc napravím,všechny zdravím a doufám,že to příští rok zase vyjde a přijede nás i víc.Už teď se těším.Ahoj všichni.
Nález kamaráda
Petr Čaněk | email | 14.4.2014 23:40 | id 73445 | nahlásit
Dnes se mi podařilo najít kamaráda Luďka Suchánka, je na fotce č.3 klečící se svým psem Agbarem. Jeho jméno jsem vygůglil a postupně oslovoval lidi co mi to vyplivlo, až jsem se trefil. Napsal jsem mu i adresu sem na vojensko, tak doufám, že se tu přihlásí.
 
Re: Nález kamaráda
Luděk Suchánek | email | 18.5.2014 20:44 | id 74898 | nahlásit
Ahoj všichni.Jsem hrozně rád,že si jeden z kamarádů, Petr, dal tu práci a sehnal mne,protože jsem nic takového vůbec netušil,že vůbec existuje a ještě jednou Petře dík.Taky se samozřejmě těším na všechny a doufám,že se nic mimořádého nestane a budu se moct zůčastnit.Postupně ,jak si pročítám příspěvky ,si všechno vybavuju a je na co vzpomínat.Hlavně na ty nácviky,když bylo hezké počasí.A co se týká Vaška Poupy,tak na to se nedá zapomenout.On měl tak krásnej a vřelej vztah k alkoholu,až to nebylo normální(ten jsme měli určitě všichni),ale Vašek byl král.Asi nikdy nezapomenu na Spišskou borovičku,kterou vždycky měli kluci ze Slovenska.Ta tam tekla dost často,ať už v kotelně nebo na psovodský,ale bylo to fajn a je na co vzpomínat.Ještě jednou všechny zdravím a těším se na sraz.
 
Re: Re: Nález kamaráda
Emil Kapusta | 19.5.2014 17:40 | id 74935 | nahlásit
Ahoj Ludku.Pro jedno kviti,slunce nesvíti,tak na to som si spomenul hned,či spomenieš pri akej priležitosti?Poplachovka Ja,Ty z dedkem a Miro Hupcej na B6 ,ked sme nahanali VR.Malečka.Niektore pribehy až neuveritelne a spišska borovička samozrejme,ved som zo Spišskej Novejim Vsi.Takže zdravim z vychodu Slovenska.
 
Re: Re: Re: Nález kamaráda
Luděk Suchánek | 20.5.2014 22:16 | id 74962 | nahlásit
Ahoj Emile,to byly krásné časy co? Postupem času,jak se v těch příspěvcích člověk probírá ,tak se mu ,nebo alespoň mě, vrací paměť a určitě nejsem sám.Trochu váhám s tím kvítím,co píšeš, snad si po čase vzpomenu.Nedavno jsem si vzpomněl,jak jsme jeli na sněžným skůtru hledat snad na silvestra,nebo kolem toho silvestra ,zatoulanýho chlapíka ,kterej v opilosti zabloudil z Německa k nám.Našli jsme ho s omrzlíma rukama i nohama,jen nevím,kdo byl ten řidič toho skůtru.To by ale mohli vědět chlapi Zdenek Puš nebo Roman Aufrecht.Taky ty vzpomínky ,když jsme jeli Uvazem asi s Jirkou Kindlem nebo Rudou Šerym na houby a dovezli jsme ho plnýho a pak to sušili na půdě.Těch vzpomínek je spousta a určitě,jestli se sejdeme,bude na co vzpomínat.Škoda jen ,že to je pro vás docela daleko a ne každému to vyjde, aby přijel.Já se teda těším ,jak malej kluk a pojedu určitě.Zatím zdravím na Slovensko a samozřejmě všechny ,kteří sem občas třeba jen nakouknou a něco si přečtou.Ahoj Luděk.
 
Re: Nález kamaráda
Milan Hladt | email | 23.7.2016 15:16 | id 106876 | nahlásit
Peter na fotke č.2 je Jozef Liška a v maskáčoch tvoj polročák moja maličkosť Milan Hladt-CAPAL. Keď prídeš do Č. Žlebu na stretnutie 17.9.2016,tak pokecáme.Dúfam,že príde aj Suchánek.Čau
 
Re: Re: Nález kamaráda
Petr Čaněk | email | 28.7.2016 08:05 | id 107059 | nahlásit
Ahoj Milane,
tak další známá tvář se tu přihlásila, to je paráda. Z tvého ročníku je tu spousta kluků ale to jsi asi už zjistil, Jirka Štryncl sem dal fotky. Na sraz v září přijedu a kluci z mého čísla se chystají taky, tak to se uvidíme, těším se. Jsem rád, že ses ozval, měj se pěkně. Ahoj
Nalezení ztracence.
Petr Veselý | email | 7.11.2013 21:53 | id 66253 | nahlásit
Ahoj všichni správní chlapi. Na základě upozornění Jardy Kadlece, ten mě kontaktoval přes naší paní starostku, jsem zabrousil na tyto stránky. Mohu vám říci, že mi vehnaly slzy do očí. Na ten sraz v září (tedy září 2014 určitě přijedu a doufám, že Jarda Kadlec se mnou). Pro upřesnění při hledání dalších spolubojovníků si ještě pamatuji jména našich půlročáků Jardy Pajera z Ratají, byl to jako já myslivec a Makovský z Poličky, také Gonšor ale ten nevím od kud byl. Petr Čaněk to byl kamarád. U něj ve spojařské dílně jsme vyráběli metry. Pamatuji si, že ho bavily jeskyně. Jesti pak do nich ještě leze? Pánové a jestli si pamatujete na průseráře Poupu, na toho se jen tak zapomenout nedá. Ten byl z Úval. Jinak ze jmen mi ještě utkvěl v paměti kotelník Jožo Liška, ten se panečku ale bál psů. Druhým poplachovým psovodem v našem ročníku byl již zmiňovaný Luděk Suchánek, myslím že byl z České Lípy ale to nevím jistě.Jinak jsem vyfocený na fotce č. 4 s poplach psem Norgim, neboli Negrem. Těším se na Vás na srazu.
 
Re: Nalezení ztracence.
Petr Čaněk | 9.11.2013 11:27 | id 66312 | nahlásit
Ahoj Péťo,
vítej zde na stránkách vzpomínek na vojnu. Tak se nám to tu pěkně ale pomalu rozrůstá, myslím tím známé tváře i když jsme se třicet let neviděli :-). Dík patří Jardovi, že si dal práci a našel tě. Já takhle taky dohledal Frantu Lejka ale pacholek neodepsal mi ani na dopis, tak jsem mu doma zazvonil u vrátek a ten koukal, kde jsem se tam vzal. tak předběžně jsme se domluvili, že by příští rok přijel na sraz taky.
S těmi jeskyněmi sis to popletl ale to nevadí, to se není co divit, je to už tři desetiletí. Píšeš o Poupovi, ten zanechal nesmazatelnou stopu i ve veliteli Malečkovi, na jednom ze srazů na něj vzpomínal.
Bylo by dobře aby se ozvali i další kluci z ročníku, rád bych se s nimi viděl.
 
Re: Nalezení ztracence.
Nalezeni ztracence | 11.11.2013 19:12 | id 66440 | nahlásit
Ahoj Peter,možno si spomenieš na Emila kapustu zo Slovenska.Všetky mena ktore si spomenul si velmi dobre pamätam,našiel som fotku na ktorej sme pred rotou ako poplachovka Ja velitel,Ty z Norgim a myslim šofera nam robil Kindl.Často som mal poplachovku zo Suchankom a jeho dedkom a Mirom Hupcejom,z ktorym som sa spojil nedavno po 31.rokov.Taktiež som po 31.rokoch navštivil Č.žleby,stretol som sa s Pušom,Szafnerom a Dybom mal by si ich pamätať.Bol som na B6,kafende ,Soumarsom moste bolo to fajn,na všetko som si spomenul.
Návštěva
Petr Čaněk | 19.8.2013 08:45 | id 63660 | nahlásit
Včera jsem se vrátil se Slovenska, kde jsme mimo jiné navštívili Spišský hrad a ze kterého už to není tak daleko do Prešova. Na netu se mi podařilo zachytit jméno kluka, se kterým jsme ve Volarech absolvovali spojařský výcvik a potom spolu nastoupili na rotu. Jmenuje se František Lejko, je na obrázku č. 3 stojící vlevo, možná si ho Míro budeš pamatovat, později byl na nějakou chvíli převelen ke stavěčům a pomáhal jim na sousedních rotách s rekonstrukcí SiS. V sobotu jsem ho navštívil v jeho rodné vsi kousek za Prešovem, ten koukal :-), kde jsem se tam vzal.
 
Re: Návštěva
emil | 19.8.2013 19:27 | id 63679 | nahlásit
Ahoj Peťo,ja byvam v Spišskej novej vsi,keby som to vedel,tak sa určite stretneme!
 
Re: Návštěva
Mira | 15.10.2013 03:05 | id 65393 | nahlásit
Petře, Marne jsem patral v paměti, ale Lejko mi sice něco matně říká, ale už si ho nevybavim, možná při nějakém setkání.Jinak se měj hezky a zase někdy ahoj.
Rota 11 sl.pes ARKO 1983-85
Jozef Kohut | email | 14.3.2013 16:44 | id 58122 | nahlásit
Spoznal som Vás por. Aufrecht a p. Seiferta tento rok v lete sa ukážem v Ceských žleboch, kto ma poznal ozvite sa! Jozef Kohut, Senec
 
Re: Rota 11 sl.pes ARKO 1983-85
Petr Čaněk | 15.3.2013 07:31 | id 58156 | nahlásit
Ahoj Jozefe,
s tvého ročníku se tu vyskytuje velký milovník Šumavy a hlavně Českých Žlebů Honza Táborský + další spolubojovníci. Od vojny každý rok v červnu pořádají srazy na Soumaráku. Loni jsem tam taky na chvíli zavítal. Kontakt na něj najdeš někde v ostatních pokecech.
jaro 1981-1983
Jarda Kadlec | email | 14.3.2013 08:53 | id 58085 | nahlásit
Náhodou jsem našel tyto stránky a je to paráda.Sloužil jsem na Č.Žlebech jaro 1981-1983 ale
posledního půl roku jsem odsloužil na D.Silnici. Jarda
Kadlec ozvěte se kluci. Telefon 721008091 email
jardakadlec1@seznam.cz
 
Re: jaro 1981-1983
Petr Čaněk | 15.3.2013 07:16 | id 58155 | nahlásit
Ahoj Jardo,
tak to jsi druhý, který se ozval z našeho ročníku. Ještě se mi přihlásil Peter Dráb, řidič. Ostatní kluci zatím mlčí. Já tyto stránky objevil taky jen náhodou. při bloumání netem a pročetl všechno, co se týká Žlebů. Vždy v září je sraz lidí, kteří prošli vojnou na Žlebech a já už se třikrát zůčastnil. Letos jedu zas. Je to kozelný si o starejch časech pokecat a zavzpomínat. Jen ta hlava už neslouží tak jak má. Ty stojíš na fotce č. 12 uprostřed mezi mnou a Peťou Drábem, jestli se nepletu. Nepamatuješ si jména kluků na fotce č .7, úplně vlevo ten stojící ve světlé bundě a přímo pod ním dřepícího? Já si nemohu vzpomenout.
 
Re: Re: jaro 1981-1983
Jarda Kadlec | email | 17.3.2013 10:05 | id 58272 | nahlásit
Ahoj Petře, jsem rád, že se někdo ozval. Máš pravdu
na fotce č.12 jsem opravdu já. Jména kluků na fotce
č.7 také vůbec nic. Doufám,že budu mít v září čas rád bych na Žleby dojel. Ještě vím kde bydlel Petr Veselý tak možná by nás mohlo být víc.
 
Re: Re: Re: jaro 1981-1983
Petr Čaněk | 17.3.2013 15:22 | id 58287 | nahlásit
No to by bylo dobrý, kdybys ho mohl kontaktovat, on byl psovod že, ty jsi byl řidič nebo se pletu? Vidíš a já myslel že Veselka je Jirka. Já měl adresu na Luďka Suchánka, co vodil Agbara ale nemohu ji nikde bohužel najít. Ty jsi odkud Jardo, já stále bydlím v Havl. Brodě.
 
Re: Re: Re: Re: jaro 1981-1983
Jarda Kadlec | email | 18.3.2013 10:42 | id 58319 | nahlásit
Ahoj Petře, když mi na píšeš email můžem probrat více věcí, bydlím v Kralupech nad Vltavou.
Pre Puša, Aufrechta, Szaffnera
Peter Dráb | email | 28.8.2011 11:34 | id 35463 | nahlásit
Zdravím Vás páni, konečne som objavil túto stránku a chcem Vás všetkých pozdraviť. Zdraví najlepší vojak :) a dúfam, že sa na nejakom zraze stretneme. Doteraz som o zrazoch nevedel. Pozdravujem všetkých vojakov, ktorí ma poznajú...
Peťo Dráb
 
Re: Pre Puša, Aufrechta, Szaffnera
Petr Čaněk | 29.8.2011 15:06 | id 35521 | nahlásit
Ahoj Peťo,
jestli se nepletu, tak jsi na fotce č. 12 stojící vpravo, mám pravdu?
 
Re: Re: Pre Puša, Aufrechta, Szaffnera
peter Dráb | email | 3.9.2011 14:33 | id 35713 | nahlásit
Ahoj Peťo,
ano dobre si pamatas, som to ja...Uz si ti odpisal aj na mail...
Prosba
Petr | 13.2.2011 20:59 | id 26766 | nahlásit
Zdravím všechny pohraničníky sloužící na rotě České Žleby. Chtěl bych poprosit zda nemá někdo více informací o dvou zadrženích na této rotě. První se odehrálo v říjnu 1987 v neděli a došlo k zadržení 3 narušitelů - cizinců schovaných pod hustým stromem. Zde potřebuji zjistit přesné datum a o jaké cizince šlo. Druhé zadržení je uvedeno v textu pod posledním fotem SiS 12.září 1988. Tady bych byl moc rád za více informací o tomto zadržení. Pokud někdo znáte více podrobností prosím ozvěte se. Děkuji.
Žlebské hvězdy
Zdeněk Puš | email | 15.4.2010 11:16 | id 14974 | nahlásit
Romane, ty jim připomínáš věci, tak tedy zase já. Když jsem uviděl tu fotku s naším malým psem, byl jsem na mrtvici, pamatuju, když kluci chodili na nácviky a vedli jej na dlouhém vodítku jako prvního, Maleček se z toho málem zhroutil, já měl tenkrát dovolenou a neměli jsme ho kam dát, tak byl na rotě. Jinak kluci ta fotka, to byla silná sestava, len ten Palkovič mi tam chýba, by povedal nebožtík Ujo Krajčí, Ivánku, jestlipak si Roman pamatuje to tvoje přání dobré chuti "na zdravie" a hlavně tvůj první rok, když ti tvrdil s řevem na celou rotu, že neumíš vařit. I když proti Sahánkovi jste byli všichni kluci z Alcronu. Hezky se to vzpomíná, ale kecal bych jenom já, tak zase někdy, Zdeněk Puš.
 
Re: Žlebské hvězdy
I.Nemčok | 15.4.2010 21:03 | id 15001 | nahlásit
Ahoj Zdenek,neviem,ale podla mna teda,nemal som dovod hovoriť na zdravie.Pri podavani jedla som určite povedal:nech sa páči a dobru chuť. O tom,žeby bol Roman tak vyvadzal,už neviem,je to možné to varenie určite vtedy nebolo na 1,o tom v najbližších dnoch pohovorím. Z Romana to samozrejme mohlo vyvstať,budil dojem drsnáka....
 
Re: Re: Žlebské hvězdy
Jirka Štryncl | email | 15.4.2010 21:26 | id 15003 | nahlásit
Ahojda Ivane, Máš plný mail, tak si ho hned vyprázdni ať Ti můžu neco poslat - všechno se mi vrací. Čau a dej vědět !
Tak to je paráda!
Roman Aufrecht | 31.3.2010 18:20 | id 14341 | nahlásit
Ahojda jahoda klukoviny, tak je je kouzelné a nemohu se na ty fotky vynadívat. Péťo je to pěkná vzpomínka. I když... Ivánku myslím, že si všichni nemáte nač stěžovat a že paměť vám slouží úplně luxusně a poznáváš tam kluky docela pohodově. Pochopitelně, moc Tě také zdravím Jiříku a písni také na hlavní stránku. Na Tvé fota vzpomínám také rád, vždyť jsi byl jeden z mála, kdož mohl oficiálně :-) Abych byl úpřímný, tak jsem až po padnutí těch několika jmen poznal kdo se za nimi skrývá. Laciho Bosiho (Boszoráda) jsem si nebyl jistý, připoměl mi Maštalířského. Pamatujete na něj? Ještě s Bohušem Bohunickým? Jo, Péťo, ta budova, to je stará škola, vždy na ní na fasádě prosvítal ještě německý nápis Volkschulle.Jo a lyžokuchař Pepa Pačes, to opravdu nebylo schválně a za trest. Jen si pražák musel trochu užít Šumavy...
 
Re: Tak to je paráda!
Jirka Štryncl | email | 31.3.2010 21:56 | id 14367 | nahlásit
Ahojda Romane. Já Ti moc děkuji za Tvé příspěvky, které se moc pěkně čtou a tím se mi vybavují i některá již zapomenutá fakta. Je vidět,že jsi byl do této práce vždy hodně zapálený, a že Tě to bavilo. Samozřejmě,že všechny fotky mám v albu i se všemi jmény co vzpomínáš. To znamená i koně a prasata s Palkovičem. Poslal jsem to vše do redakce, ale mají nyní STOP STAV - takže se toho asi jen tak hned nedočkáme.Já teď na internet moc nechodím - v zimě bylo více času. Kdo bude mít zájem,tak Vám něco pošlu. Tak zatím ahojda Ty JAHODO a JAHODOVÉ.

Jirka.np@email.cz
Ahojda Žlebáci
Jirka Štryncl | email | 11.3.2010 17:49 | id 13588 | nahlásit
Já Vás všechny zdravím z Krkonoš.Co znám,tak hlavně Petra, Ivana a velitele čety Romana. Působyl jsem zde v letech 1980-82,jako "Střelec-pátrač". Ty fotky od Petra znám a jsem na9 a10 fotografii vlevo vedle Čaňka. Vedl jsem tu také fotokroužek a tak vím,co jsem fotil. Před týdnem jsem poslal do redakce další, do této serie chybějící fotky a tak čekám, kdy to sem naběhne. Doufám,že jsem to správně odeslal a tak udělám někomu radost. Zatím ahojda.
 
Re: Ahojda Žlebáci
I.Nemčok | 11.3.2010 23:40 | id 13603 | nahlásit
Ahoj Jirko!Tak to mám radosť,že si sa ozval,dalšínáš človek,inak na teba si dobre pamatám,len meno mi nejak vypadlo.Asi i ty si spomínaš na mna.Píš,posielaj fotky!!!!Ahoj.
 
Re: Re: Ahojda Žlebáci
Jirka Štryncl | email | 12.3.2010 17:28 | id 13643 | nahlásit
Ahoj Ivane - ty hlavo kudrnatá - nebo už né? Mě totiž ty vlasy nějak ubývají. No, co může čekat člověk po padesátce co?. Na Tebe vzpomínám rád- vždyť jsi nás krmil a někdy zbylo jídlo i na mazácké požery. Stále vaříš nebo děláš něco jiného? Zatím čus-bus.
 
Re: Re: Re: Ahojda Žlebáci
I.Nemčok | 13.3.2010 19:55 | id 13715 | nahlásit
Čau,Jirko,no už s tymi kudrnatymi vlasmi je to horšie,ale ešte su.Pracujem stále u fachu,baví ma to a už by som asi nemenil za nič iné.Máme s.r.o.,tak tam sa angažujem.Ak máš mail,tak mi napíš adresu,možme pokecať i viac.Diky za pozdrav,maj sa fajn!!!
 
Re: Ahojda Žlebáci
Petr Čaněk | 12.3.2010 06:33 | id 13609 | nahlásit
Ahoj Jirko, zdravím tě z Vysočiny,jsem moc rád, že se tu objevila další známá tvář, tak vítej! Abysme to uvedli na pravou míru, tak stojíš vedle mě v levo ale na fotce jsi vedle mě v pravo :-). To jen aby nedošlo k omylu. Nezlob se, že jsem tě neuvedl jako autora, zapoměl jsem, žes to fotil ty.
 
Re: Re: Ahojda Žlebáci
Jirka Štryncl | email | 12.3.2010 17:07 | id 13638 | nahlásit
Ahoj Petře, díky za upřesnění pozice mé osoby na fotkách - ani mně to nějak nedošlo. Tady nezáleží na tom,kdo je autorem fotek,ale hlavně ,že jsou tady a my je poznáme a můžeme zavzpomínat. Jen tak dále . Jak dlouho jsi cekal na zveřejnění? Možná, že jsem to poslal někam do pryč. Docela bych byl vděčný za fotky ze staré roty- těch mám málo. Snad se někdo ozve. Jinak s nikým ve spojení nejsem. Zatím čau.
 
Re: Re: Re: Ahojda Žlebáci
petr Čaněk | 13.3.2010 11:22 | id 13688 | nahlásit
Jirko, čekal jsem asi tři dny, fotky jsem poslal ve čtyřech mejlech přímo na kontakt uvedený zde na stánkách. Fotku za staré roty nemám vůbec žádnou, tak se těším na ty tvé a doufejme, že se tu objeví někdo ze starších ročníků a něco sem pověsí.
xxx
I.Nemčok | 11.3.2010 00:10 | id 13549 | nahlásit
Čau,Peťo.Na fotke č.2 asi Tibor Lukacs,Madar/v ušianke/č.4 Veselý Jirko-psovod,č.13Szorád des.,Urbánek Jožo z Čadce -Skalité,ty,potom Ignác Jurga a posledneho nepoznám.Inak Jurga vozil i uja-Krajčiho...To je všetko,čo poznám podla mena,ostatok su tvoj ročník,to neviem......Maj sa a napíš...
 
Re: xxx
Petr Čaněk | 11.3.2010 09:02 | id 13557 | nahlásit
Ivane díky, když jsi mi ta jména připoměl, tak to v hlavě vyskakuje. Jirka Veselý se jednou vrátil ze služby na Kafendě z hubou celou od krve, jak se sjíždělo podél signálky už k rotě, tak nějak nezvládl lyže a vytvořil si pár škrábanců na obličeji. Jo ty vzpomínky tam jsou a stačí málo, aby vypluly na povrch.
Pokud se sem někdo zatoulá a někoho z mých fotek pozná, budu moc rád, když mi připomenete jména.
 
Re: Re: xxx
I.Nemcok | 11.3.2010 10:36 | id 13565 | nahlásit
Ahoj Petre,ja mám tiež jednu spomienku z lyží,ako sme sa pušťali dole od B6 dalej na lavu stranu tym strmym zrazom,tak som to neustal a vysledkom bola vyvrtnutá noha,potom ošetrovna vo Volaroch myslim na nejaké asi 2 tyždne,no vyhojilo sa to a potom som sa paradoxne ,ale už doma,naučil dosť dobre lyžovať,teda asi tak dobre,že som si trufol i na vačši kopec,ale v ramci svojich schopností.To už ale u nas doma v Nizkych Tatrach.Je tu krasne a mohol by si i zavitať...
 
Re: Re: Re: xxx
Petr Čaněk | 11.3.2010 12:53 | id 13573 | nahlásit
To věřím Ivane, že je u vás hezky ale vzhledem k mému zdravotnímu stavu se kopcům a zvlášť sportům, kde se musí zapojovat nohy, raději vyhýbám.
S tím srázem pod B-6 máš pravdu, tam to bylo v zimě o hubu. Ale muselo se tam, když se dělali kontrolní zkraty a zkontrolovat KP.
 
Re: Re: Re: xxx
Kotera | 11.3.2010 18:21 | id 13590 | nahlásit
Chlapci, na ty lyže máme vzpomínky asi všichni.V civilu jsem se to nenaučil a na vojně to bylo , hop do vody a plav . Copak mi jsme občas o HV chodily na kondiční lyžování do Údolí Smrti , ale takoví kuchař Pepa Pačes, když dostal občas pro spestření PH na B6. S dobou trvání 6 hodin .To teprv byla pro celou rotu kultuní vložka. Pepa si do služby vyfasoval nové zástěráky a vyrazil. Po6 hodinách se obvikle vracela na rotu , totálně roztrhaná a zkrvavělá postava ,bez lyží a hůlek . Hrozně nadával , se vsim mlátil (včetně samopalu) a řval ! Všechny zabiju.No byl to kluk z Prahy.Velitelé ho do služby stavěli ,údajně z nedostatku lidí ale já si myslím ,že i pro naše pobavení. Romane nebo Honzo , jak to bylo ??
čaučesku Tonda.
 
Re: Re:81-83
Jarda Sukeník | email | 4.7.2013 18:51 | id 62452 | nahlásit
Ahoj Petře na te foce nahoře vlevo jsem ja vedle mě svobodník Havlíček z Nachoda mě k vam převelili z Dolní Silnice ještě mam doma fotku s psovodem Veselym pamatuji se na kuchaře Otu Race nevěděl jsem otěchto strankach jinač bych napsal dřív moc tě pozdravuji
 
Re: Re: Re:81-83
Petr Čaněk | email | 15.1.2014 09:36 | id 69373 | nahlásit
Ahoj Jardo,
i já tě moc pozdravuji a promiň, že ti odpovídám až po půl roce. Našel jsem tě zde až dnes, kdy jsem pročítal starší vlákna. Jsem moc rád, že jsi se přihlásil. Na tvoje jméno a na kluka co na tý fotce sedí pod tebou, jsem si nemohl vzpomenout. Bylo by fajn se sejít po tolika letech a zavzpomínat.
Dotaz pro P. Čaněka
Slavomír Konvalinka | email | 10.3.2010 20:13 | id 13528 | nahlásit
Jak hřály kožichy, které jsou vidět na fotkách?
Já jsem sloužil v r. 1975 - 1977 a to jsme měli ještě staré dobré, ale těžké kožichy. Ani nevím, jestli nebyly ještě z války. Jako psovod v zimě běžet za psem se vším tím nářadím na opasku a ještě ten těžký kožich, kdo ví jaké to bylo, dá mi jistě za pravdu.
 
Re: Dotaz pro P. Čaněka
Petr Čaněk | 11.3.2010 09:13 | id 13560 | nahlásit
Ahoj Slávku, ty těžké kožichy, které popisuješ, jsme ještě nosili na stojky u roty.
Ty nové zimní mundůry, myslím že to byl vzor 80, to byla pohoda, byly lehoučké. Byla to nějaká šusťákovina zevnitř s umělým kožíškem. Kalhoty byly z laclem a kšandami a k tomu kabát z kapucou. Ale když jsi se v tom spotil, tak ti stejně potom byla zima a musel ses hejbat. :-)
 
Re: Dotaz pro P. Čaněka
Roman Aufrecht | 31.3.2010 18:34 | id 14343 | nahlásit
Ahoj Slávku, já se těch starých kožichů něco nanosil a pravdu máš, to byla tíha!!! Ovšem vypadali jsme v nich jako opravdoví chlapi ne? Péťa to tam písnul, to už byly tzv. osmdesátky a byl to fakt luxus a ani to moc nepromoklo a neprofouklo. Ovšem mezi tímto oblečením se také zkušebně zaváděly trochu odlišné kožíšky a to byla hrůza, to nějaký chytrák okopíroval snad z Ukrajiny a to byl přímo boží pohled. To byl d***l, aniž bych něco snižoval. Jo, tuhle jsem někde ještě zahlídnul poctivé zástíráky, ty bavlněné.Později ten silon byl také ničemný. Tak lupínci páček šumaváček.
 
Re: Re: Dotaz pro P. Čaněka
Roman Aufrecht | 31.3.2010 18:36 | id 14345 | nahlásit
Jo a z války určitě ty kožichy nebyly :-) Ani ještě z té prusko-rakouské... hahaha.
 
Re: rota 11 pes Arko
Jozef Kohut | email | 14.3.2013 16:48 | id 58123 | nahlásit
spoznal som vas p. por. Aufrecht, pozdravujem Vas zo Senca a tento rok sa ukažem v Ceských žleboch služil som v r. 1983-85 velitel hliadky sl. pes Arko.
Kohut Jozef, Senec


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

České Žleby r. 1981-83

Okres: Prachatice

Dobové fotografie z 11. rPS - České Žleby (Sušická brigáda).
A2010-03-10 18:57:39 TG48