Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (66)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (xxxx) z celkových 1

Foto 1
Velení praporu Zadní Chodov na náměstí v Plané, přísaha PS. Foto pochází pravděpodobně z let 88/89, copyright Internet . Velitelem praporu byl tehdy mjr. Z.Eichler, náčelník štábu J.Rusín.

Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | Foto: 1 fotka



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Eichler (Eichman) Zadní Chodov 1979-80
Miloslav Kocourek | email | 2.1.2022 17:53 | id 161243 | nahlásit
Zdravím všechny absolventy PŠ v Ulanbátaru.
Měl jsem tu smůlu, že jsem sloužil pod VR, tehdy npor.Eichlerem,
zrovna, když to koupil Miloš Kukla.
Ten jeho proslov na rozkaze, kdy Miloš ve VN v Praze zemřel,
bych nikomu nepřál slyšet.
Eichler= lidský odpad. (Bohu-žel, podle toho, kam to dotáh ,doba
takovým přála za bolševika a přeje i teď...)
M.Kocourek
 
Re: Eichler (Eichman) Zadní Chodov 1979-80
Jiří Jícha | email | 4.7.2022 10:57 | id 165586 | nahlásit
Po r.1990 jezdil Eichler v M.Lázních jako řidič autobusu
 
Re: Eichler (Eichman) Zadní Chodov 1979-80
Hanka Kraková (roz. Eichmanová | email | 1.9.2022 21:09 | id 166883 | nahlásit
Až takhle? Je to můj táta a rodiče se konečně rozvedli, když mi bylo 11. To už bylo po revoluci a on byl komunista idealista, tak ho to poměrně zdrtilo a začal hodně pít. Vím z vlastní zkušenosti, že s ním sranda zrovna nebyla, ale měl i světlé chvíle. Spíš dřív než později. Pamatuji se, že já, starší brácha a tatík jsme šli do lesa na houby a nějak jsme nic nemohli najít. Tehdy jsme potkali skupinku vojáků záklaďáků, kteří byli ve sbírání viditelně úspěšnější, než my. Otec je i v civilu srovnal do latě a nakonec jim houby sebral. :D tehdy mi bylo asi 6 a pamatuju si to doteď. Máma doma měla radost, my s bráchou jsme tak nějak nevěděli, jak to vstřebat, tak jsme o tom mlčeli. Smím se zeptat na Vámi popisovanou situaci? Na ten jeho proslov? Děkuji a přeji hezký den. S tátou nejsem v kontaktu 20 let.
Strelci PŠ Zadní Chodov 86 -87
Miroslav Jančich | email | 6.3.2021 09:44 | id 154452 | nahlásit
Bol som v Z. Chodove na PŠ ke v roku 86 - 87, vel. Čaty por. Tejkl, vel.družstva Karol Robert ak si dobre pamätám. Kamaráti - Peter Fabišík, Janíček, Škandera, Pavel Vrba, na inej rote bývalí spolužiak Sven Bajla, a Ľuboš Bačo - psovod. Kto sa ozve, kto si ešte niečo pamätá? Nejaké spomienky?
 
Re: Strelci PŠ Zadní Chodov 86 -87
jelen | 6.3.2021 10:31 | id 154455 | nahlásit
Ahoj ,nevíte jméno důstojníka na fotce první zleva ?
Díky
 
Re: Re: Strelci PŠ Zadní Chodov 86 -87
Norbert | email | 6.3.2021 16:46 | id 154466 | nahlásit
major Eichler. V roku1990 už pplk.Eichler vedľa neho major Rusín
 
Re: Re: Strelci PŠ Zadní Chodov 86 -87
Martin | 7.3.2021 15:06 | id 154501 | nahlásit
První z leva Fischler,Rusín, Kvasnička a ten mrňous je myslím Kýša
Strelci PŠ Zadní Chodov 86 -87
Miroslav Jančich | email | 6.3.2021 09:43 | id 154451 | nahlásit
Bol som v Z. Chodove na PŠ ke v roku 86 - 87, vel. Čaty por. Tejkl, vel.družstva Karol Robert ak si dobre pamätám. Kamaráti - Peter Fabišík, Janíček, Škandera, Pavel Vrba, na inej rote bývalí spolužiak Sven Bajla, a Ľuboš Bačo - psovod. Kto sa ozve, kto si ešte niečo pamätá? Nejaké spomienky?
Hledaní
Jozef | email | 21.1.2021 20:47 | id 152863 | nahlásit
Zdar, od jara 88 sloužil v zadním chodove Peter Hlobík. Pamatuje si nekto na nej?
Ps
Pavol Adamik | email | 8.12.2018 20:57 | id 133542 | nahlásit
Bol som v Z.Chodove jeseň 1979 veliteľ roty npor.Eichler,býval som z Milosom Kuklom,spomína si niekto?
 
Re: Ps
Hana Kraková (roz. Eichlerová) | 29.8.2019 14:54 | id 140329 | nahlásit
Dobrý den, Zdeněk Eichler je můj otec a spolu s ním po rozvodu rodičů skončila i jedna nepříjemná etapa mého dětství. Pamatuji si, když jsme já, brácha a otec byli jednou na houbách a nemohli jsme nic najít. Narazili jsme na partičku záklaďáků, co meli nasbirano pěkných pár hub. Otec je tehdy všechny v tom lese srovnal do latě a ty houby jim sebral. Doma nás mamka pochválila, jak jsme se činili. My s bráchou jsme se na sebe podívali a nevzmohli se na slovo. Jo jo. Jaké jsou na něho Vaše vzpominky?
 
Re: Re: Ps
kubo | 31.8.2019 20:59 | id 140371 | nahlásit
Váš otec tím zabavením hub jenom udělal to co měl,vojáci ZS měli zakázáno sbírat a konumovat houby.A naše vzpomínky na něho,my jsme se s ním vidávali asi jednou za týden při pondělním ranním celopráporním srazu a nebo sporadicky během služby či zaměstnání.Tam pusobil jako každej vyšší dustojnik,přísně a rázne.Zdravím.
 
Re: Re: Ps
Igor Bábela | email | 8.8.2021 19:06 | id 158171 | nahlásit
Trochu neskoro, ale snáď si to nájdete. V 1980-81 sme boli ako absolventi VŠ veliteľmi čiat v jeho rote. Myslím, že zo všetkých dôstojníkov na útvare bol (v rámci svojich možností ako vojak z povolania) najsolídnejší. Nezažili sme od neho žiaden podraz. Mohli sme byť asi rovesníci, takže niekedy sa nám aj posťažoval, keď mal nejaký pracovný problém. Za mňa - nemáte sa čo za neho hanbiť. Viem si ho živo predstaviť, ako dáva do laty tých vojakov na hubách :-) Mohli by ste mi napísať (emailová adresa je ako odkaz v mojom mene), zaujíma ma, čo robí, ako sa má ... Mimochodom, mám 11 ročnú dcéru, ktorá sa volá Hana.
 
Re: Re: Ps
Jiří Jícha | email | 4.7.2022 11:00 | id 165587 | nahlásit
Typický lampasák. Hrbil se před nadřízenými, povyšoval se nad obyčejné vojáky základní služby. Slušně řešeno - neměli jsme jej rádi. Díky, že jste dokázala objektivně napsat váš zážitek. Co dělal po roce 1990 - tady jsem četl že jezdil z autobusem v M.Lázních.
 
Re: Ps kukla
Jano Babarik | 13.2.2021 10:22 | id 153755 | nahlásit
Pri kazdom vecernom nastupe sme Kuklu spominali. Vojin Kukla Milos, padol na bojovom poli cti a slavy. Ze vraj ho zastrelili hned vedla kasarni
Jaro - léto 1986
Jarda | 11.8.2017 19:37 | id 119968 | nahlásit
Zdravím všechny druhy z uvedeného běhu. Velitelé byli vesměs kovaní soudruzi. Naši výcvikové rotě velel kpt. Malý. No to byl ale vůl. Nezapomenu na často opakované, kurva soudruzi, neserte mě!!! Rád bych si dnes po letech s podobnými chudáky pohovořil. Už si skoro nikoho nepamatuji. Maximálně svobodník Stáreček - VD (super čurák), desátník Nosek(jeden z mála rozumných), četař Samec (prý si to po pár letech sám "hodil"...). No byla to vesměs banda debilů (dnes by šli za podobné chování a přístup rovnou do vězení). Vězni mají dnes mnohem lepší podmínky než nám soudruzi vytvořili tehdy. Škoda si je vůbec připomínat. Ještě, že existuje vyšší spravedlnost...
 
Re: Jaro - léto 1986
honza | email | 11.8.2017 22:12 | id 119983 | nahlásit
Jardo,ty blbe,vojna není kojná.Vidím,že i po letech si stejný sráč a pochodující neštěstí.Posraný mamánek.H
 
Re: Re: Jaro - léto 1986
Jarda | 24.12.2017 23:42 | id 124457 | nahlásit
Ty budeš také pěkný blbeček.
 
Re: Jaro - léto 1986
libor | 12.8.2017 01:16 | id 119987 | nahlásit
Ten malý odstaveček, který najdete na příspěvcích dnešního dne, platí pro Vás, pane Jardo.
 
Re: Re: Jaro - léto 1986
Jarda | 24.12.2017 23:43 | id 124458 | nahlásit
V dnešní době už nezáleží na stranické knížce, osle!
Zadny Chodov jaro 89
Miroslav Nízky | email | 26.8.2016 23:01 | id 107879 | nahlásit
Zdravim,vas vsatkych aj ja som na PSke,jaro 89 a velitel mojej caty bol por.Tejkl,cisty fasista. Velitel roty mjr.Bízek slias bizon.
Kto ste boli somnou ozvite sa.
Ja som od tial isiel do primacu do AŠu a neskor policajti v Ústí,Teplice,Most a na koniec Zuberec na slovensku.
Ozvite sa Miro Nizky alias "Boys"
 
Re: Zadny Chodov jaro 89
kozubik roman 89-91 dýlen | email | 28.8.2016 05:23 | id 107894 | nahlásit
Ahoj Miro
V Aši si bol v prijímači veliteľom družstva . Ja som bol pod Rasťom Šrobárom. Keď sme dostali dovolenku cez vianoce tak sme išli spolu domu a rozišli sme sa v Kútoch. Ja som sa tiež po zrušení signálky dostal k policajtom do Mostu. No určite v tom čase si tam nebol. Začali sme bývať v nejakom vojenskom útvare niekde nad zimným štadionom. Kedže mi sme tam slúžili iba v noci a na ich rote sa nedalo spať tak nám mesto dalo ubytovanie pod policajnou stanicou . Bol to hotel Hobby. Rasťo Šrobár z Ašu bol prevelený na pohraničnú rotu Bratislava Devín.
S pozdravom Roman
a co kpt.Myklas
jirka | email | 23.9.2013 02:37 | id 64720 | nahlásit
Byl jsem r.79-81 ale nikde jsem nenasel zminku o nacelniku stabu kpt, Myklasovi
 
Re: a co kpt.Myklas
Zdenek N. | 23.9.2013 15:14 | id 64725 | nahlásit
Mám za to, že se jmenoval Miklas. Byl jsem na PŠ v ZCH na podzim 85, pplk Miklas velel nácviku na přehlídku.
 
Re: Re: a co kpt.Myklas
zdeněk | email | 24.9.2013 19:29 | id 64772 | nahlásit
přehlídka byla v květnu 1985, byl jem tam, nacvičoval ročník 84 podzim
 
Re: Re: Re: a co kpt.Myklas
Zdenek N. | 24.9.2013 20:08 | id 64775 | nahlásit
Aj ta krajta, to jsem se seknul. Chtěl jsem napsat místo přehlídky "na přísahu". Tož tak.
 
Re: a co kpt.Myklas
jirka | email | 6.8.2014 03:29 | id 77848 | nahlásit
Díky,to je mi záhadou,že tam Miklas nedělal za vás už velitele,vždyt on měl myslím vysokou,za mě 79 byl náč.štábu a že ho Eichler ,za mě/ npr.velitel roty/ přeskočil,mimochodem na ty fotce on a Rusín/též npr.velitel roty/jsou ůplně stejní jak za mě,no nic jen taková ůvaha,ale u Rusína to měl dobrý můj kolega Jarin Syrový,protože jeho maminka dělala ty věci na rybaření,háčky třpytky a takový ty věci a Rusín byl rybář no a tak měl pořád opuštáky,to byla závist.
 
Re: a co kpt.Myklas
B.Dostal | email | 25.4.2021 20:05 | id 156168 | nahlásit
Byl jsem v 91roku a kpt Myklas uz byl pplk,a byl uz velitel praporu v Zad.CHodove.
Upřesnění.
Jiří Rapant | email | 17.3.2012 22:41 | id 43801 | nahlásit
Byl jsem v Zadním Chodově v PŠ v roce 1971 na podzim.Velitel roty byl npor.Dobrodsky,já měl velitele čety por.Lorence a nikdy nezapomenu na jeho:mám rád lidi stejných tváří,proto četo plyn,masky nasadit,poklusem klus.
 
Re: Upřesnění.
Vincenc Kaštyl | email | 19.7.2017 03:11 | id 119344 | nahlásit
pplk.Lorenc v.v. je po smrti
 
Re: Re: Upřesnění.
Marián Kocák | email | 9.1.2018 20:49 | id 125085 | nahlásit
p.Kaštyl,neslúžil ste v Zadnom Chodove ako nadrotmajster jeseň 79-80
upřesnění
viky | email | 1.7.2011 21:22 | id 33094 | nahlásit
Tak pánové,nauráželi jste se lidí dost,ale St.Kvasničkovi málokdo saháte po kolena......upřímě.
 
Re: upřesnění
jroa | 5.6.2012 03:43 | id 46461 | nahlásit
lampasáci boli všetci ludske trosky,vedeli len ako buzerovat druhych.
 
Re: Re: upřesnění
Martin | 5.6.2012 09:38 | id 46466 | nahlásit
Máš naprostou pravdu, za celé dva roky, jsem nepotkal ani jednoho, kterého bych si mohl, alespoň trochu, vážit!! A v Zadním Chodově to bylo vůbec lidské smetiště, bohužel k němu patřili i absolventi!
 
Re: Re: Re: upřesnění
v | 3.5.2014 20:19 | id 74225 | nahlásit
To víš. "Strach je svinstvo" a tehdy stranická linie hovořila za vše. Banda jedna.
 
Re: Re: Re: upřesnění
Štefan | 31.12.2017 08:08 | id 124722 | nahlásit
Pomenoval si to úplne presne niet k tomu čo dodať snád len že by túto vetu bolo dobre " Vytesať do Kameňa"
 
Re: upřesnění
Petr Bauer | email | 8.2.2014 22:00 | id 70575 | nahlásit
Zasraný gumy, urážek není nikdy dost!!!
podzim 1989-leden 1991
PB
 
Re: Re: upřesnění
Jarda | 11.8.2017 19:45 | id 119969 | nahlásit
To natočit, tak tomu snad nikdo ani neuvěří. Nevím odkud se ta sebranka vzala. Po necelém měsíci jsem prodělával těžký zápal plic. Přitom jsem závodně do té doby dělal lehkou atletiku. Opravdu jim do dnešních dnů nemohu a ani skutečně nechci odpustit. Od části z nich by si dříve mohl vzít příklad i Wehrmacht. Patologické osobnosti, bez vzdělání, sociálních kompetencí...
 
Re: Re: upřesnění
Peter | 26.5.2019 14:55 | id 138258 | nahlásit
Tak to sme tam boli v rovnakom čase.
doplnenie
Julo | email | 4.6.2010 21:16 | id 16859 | nahlásit
Mne bol Rusín veliteľ roty a vtedy bol kapitán. Som ročník 83 jeseň. No a bol veľmi nepríjemný. Pamätám si jeho výroky dodnes " Není žádoucí aby voják jezdil domů, Koukáš tam jak č***k z roští"
 
Re: doplnenie
macek miro | 19.2.2011 16:14 | id 27190 | nahlásit
Poznám tu mjr.Eichlera-to bol fakt šulino-on stále tvrdil,že sa nenarodil:ALE VYŠIEL V ROZKAZE!!!
ja som bol na PŠ-ke v roku1988-jeseň-jar1989,velitel roty-kpt.Bí..K. Kto ho pozná,vie celé priezvisko.
 
Re: Re: doplnenie
Malý | 7.3.2011 14:10 | id 28155 | nahlásit
I já tu poznávám Eichlera dělal nám na jaře 1978 velitele roty. Ani se nedivím , že to dotáhl na velitele praporu za nás to byl snaživej arogatní b...c. k tomu ještě politruk kpt. Horák figurka jak vystřižená z černejch baronů .Ti nám dovedli dělat vojnu jedno jsme šli v atombordelu i na oběd.
Zapoš.
 
Re: Re: Re: doplnenie
JIRKA | email | 13.1.2013 22:28 | id 55011 | nahlásit
R.79-por.Eichler vel.roty,por.Rusin-vel.roty,já kuchař.Sodstupem casu,presne jak v Cernych baronech a do Mongolska nikdy víc.
 
Re: Re: Re: doplnenie
Michal | 31.10.2017 23:08 | id 121983 | nahlásit
Já se snažil dostat na vojnu ale nevzali mě!!Abych byl celou vojnu jen a pořád v atombordelu a masce!!KKdlidně i v několika na sobě!!
 
Re: Re: doplnenie
Jiří Pavlík | email | 2.2.2012 19:24 | id 41763 | nahlásit
Nazdar Miro ty jsi pak šel do výcvikáče do Aše byl tam tvůj starej jeden můj kámoš Standa Vysloužil.Vzpomínám si na vojaka Angeloviče co byl s námi cimře měl si ho na starost.Čus Jirka Pavlík.
 
Re: Re: Re: doplnenie
Martin Huňáček | email | 16.11.2013 22:03 | id 66646 | nahlásit
Ahoj Jirko,ty jsi byl z Mariánek, na Jožku Angeloviče
se nedá zapomenout. Byli jsme spolu na cimře, já jsem šel po PŠ do Prahy k VKR. Na cvičiště B vzpomínám do dneška. Mějse Martin Huňáček.
 
Re: doplnenie
pepa | 28.11.2011 14:56 | id 38480 | nahlásit
ahoj kliuci já byl taky z. choidově 1989 a za mě by mjr. Rusín náčelník štábu pěknej k***tko!
 
Re: doplnenie
slušný človek | 3.5.2014 19:55 | id 74222 | nahlásit
To by si "pohraničník" takého formátu nemal dovoliť!!! To je trestuhodné!!!
 
Re: doplnenie
radšej nik | 3.5.2014 20:06 | id 74224 | nahlásit
(Druhý zlava) Vyprdnúť sa mu na vychádzky a opušťaky. Vidloňovi !
 
Re: doplnenie
Cyril Urbánek | email | 15.2.2016 10:26 | id 101497 | nahlásit
Plně s tebou souhlasím. Já jsem tam byl jaro 1984, a byla to nejhorší část vojny, včetně těch nejhorších lampasáků a velitelů družstev. Pár jich bylo dobrých, ale 90% z**dI:
upřesnění
jožin | 17.12.2009 00:22 | id 8566 | nahlásit
Soudě podle toho, že mikš měl ppor. typoval bych to na nejspíš na rok 1990-91.
 
Re: upřesnění
Stanislav | 7.3.2010 10:08 | id 13273 | nahlásit
Jedná se o poslední vojenskou přísahu v Plané v dubnu 1990 již bez bojové zástavy. Ta byla nahrazena státní vlajkou. Na obrázku štáb 1. praporu Z.CH. + VR Mikš.
 
Re: Re: upřesnění
Petr Fletcher | email | 14.4.2010 12:21 | id 14919 | nahlásit
čau, jestli se nepletu tak Mikš byl za mě v roce 1982 desátník. Byl to výkoňák na první rotě - velitel byl kapitán Eichler
 
Re: Re: Re: upřesnění
Double | 5.8.2010 21:10 | id 19023 | nahlásit
ahoj, nepleteš se. Výkoňákem byl až do podzimu 83, kdy místo toho, aby šel s námi do civilu, tak to podepsal.
 
Re: Re: Re: upřesnění
Miro Dubjak | email | 29.6.2018 15:16 | id 129941 | nahlásit
Ja som tam bol od jesene 82 do jari 83. Veliteľ bol myslím npor. Pavlíček, výkonňák krpatý des. Mikš, môj vel. čaty bol Libor Piták, prísny,ale v podstate spravodlivý. Veldr bol Bartišek.
 
Re: Re: upřesnění
Karel Š. | email | 25.1.2012 20:58 | id 41341 | nahlásit
Já měl přísahu na podzim 1990 v Plané a přesně tuhle sestavu jsme měli, Mikš byl náš VR a byl ppor. Možná je to přímo z té. ???
 
Re: Re: upřesnění
palo | email | 6.12.2022 20:49 | id 168676 | nahlásit
Mal som prísahu v Planej na námestí na jeseň 1990, po prísahe mi robil Mikš veliteľa roty.
 
Re: upřesnění
Luboš | 5.6.2012 14:57 | id 46478 | nahlásit
Na jar 1986 bol Mikš taký krpatý uvrešťaný z**d a mal dáku malú pošťacku hodnosť.
 
Re: Re: upřesnění
depes | email | 2.7.2015 23:04 | id 92057 | nahlásit
jj on sel pak studovat lampasackou skolu pro
gumaky do bratislavy ja ho zazil v lete 87
byl fakt divnej...podle me homous
cus
 
Re: Re: Re: upřesnění
Zdenál podz. 85 | 10.1.2018 15:00 | id 125098 | nahlásit
A pištěl jak myš. Mikš, Mikš, du bist myš!
 
Re: Re: Re: Re: upřesnění
julo | 10.1.2018 22:24 | id 125120 | nahlásit
Ospravedlňujem sa, že budem možno trochu mimo. V Z.Ch. som bol na jeseň 83. V tom čase mal prádlo na starosti istý rtm. Najman, volali sme ho trenýrkár, to bola guma, keď mal deveťáka triasli sa aj supráci.
V čate sme mali na začiatku slobodníka Leibla, možno Laibla, už si to presne nepamätám, sú to roky. Ten to podpísal presunuli ho na RTZ a povýšili na desiatnika.
Chcel som sa len tak pre zaujímavosť spýtať, či náhodou nevie niekto nič o osudoch týchto figúrok?
Ďakujem.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Zadní Chodov, konec 80 let

Okres: Tachov

Dobová fotografie z 1. školního praporu Zadní Chodov (12. školní brigáda PS Planá u Mariánskách Lázní)

Dobové foto
A2009-12-06 14:46:13 U2023-08-13 17:27:03 TG119