Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (93)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Gažák) z celkových 30

Foto 1
Rota Hraničky v roce 1952. Vpravo jsou dva dřevěné baráky, které jako jediné zbyly z původní osady a které využívala rota. Vlevo je novostavba ubytovacího objektu, který byl svépomocí dokončen před vánocemi roku 1952.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30

Autor: P.Gažák | Pořízeno: xxxx | Foto: 30 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Pohraničník Hraničky 71-73
Václav Skřivan | email | 29.11.2015 15:47 | id 98241 | nahlásit
Ahoj kamarádi. Ozvěte se někdo, kdo se mnou sloužil.
Třeba zatím na můj Email: skrivan52@seznam.cz
Budu rád. Neprojdou!!!
 
Re: Pohraničník Hraničky 71-73
Petr Kábela | email | 18.12.2024 01:16 | id 180931 | nahlásit
Ahoj Vašku. Pamatuji se na tebe. Sloužil jsem na rotě v r. 1972 - 1974 jako velitel čety. Řikali jste mi Doktore. Šel jsem do civilu jako četař. Služba a život na rotě byla mnohdy těžká a náročná, ale vzpomínám v dobrém. Byli tam dobří kamarádi, na které byl spoleh. A krásná příroda a dobří velitelé roty. Napiš. Ahoj petr
Hraničky 1957-8.
Vl.a M.Bulisovi | email | 11.10.2012 17:09 | id 50915 | nahlásit
Na Hraničkách jsem sloužil za vel.kap.P.
Bydleli jsme s rodinou ve vile kousek od roty.
Ohlásí se nám někdo z pamětníků ?
Máme pár fotek naších dětí s té doby i fotky p.prez.Zápotockého.
 
Re: Hraničky 1957-8.
Víťa | email | 30.10.2012 20:58 | id 51605 | nahlásit
Tak BUD´,já tam byl 62-64 , nepamatuješ si kř. jméno syna Páleníkových , já tuším Jirka ?
To jste bydleli s Pokorným ? Díky za zprávu Vašek - vozka .
NEPROJDOU !
 
Re: Re: Hraničky 1957-8.
Ing. Miroslav P. | email | 24.11.2014 19:37 | id 81564 | nahlásit
Zdravím Vaška a všechny co měli něco společného s Hraničkami, zvláště v období let 1953-71. V tomto období tam můj táta vykonával funkci velitele roty a celá naše rodina "za drátama" bydlela s ním. Já konkrétně od narození v roce 1958. Ze začátku tam bydlely i Vámi zmiňované rodiny, ale lze říci, že jsme první přišli a poslední odcházeli. Jinde už rodiny dávno bydlely ve spádových obcích. Měli jsme svůj svět a ani moji spolužáci z relativně blízkého okolí si ho nedovedli představit. Jsem moc rád za výjimečný život, který jsem mohl prožít. Na rotě jsem byl v podstatě víc než doma. Stěhování do Rozvadova v roce 1971 jsme těžce nesli a když byl táta pozván v r. 1984 na novou rotu, našel z "naší" roty už jenom ruiny. Bylo to pro nás velmi smutné. Já jsem se byl na Hraničkách naposledy podívat v r. 1998 a nebylo to o moc lepší. Z mapy zmizel můj bývalý domov, místo, ke kterému se stále ve vzpomínkách vracíme.
Táta sice před deseti lety zemřel, my bydlíme na Moravě, ale určitě by ho těšilo, že po tolika letech na všechno v dobrém vzpomínáte a hezky o tom píšete.
Nevím, kolik našich vrstevníků surfuje po internetu, ale třeba někdo najde moji nabídku a udělám mu nějakou fotografií radost. Nikdo jiný asi nemá k tomu období a místu tolik vzpomínek a fotografií s datem pořízení.
Takže na závěr odpovídám na otázku. Jmenuji se Mirek a např. na fotografii č. 10 jsem uprostřed.
Přeji Péesákům pevné zdraví a každý kontakt na toto téma je mi potěšením. Mirek
 
Re: Hraničky 1957-8.
Alena Landová | email | 17.3.2016 10:20 | id 102799 | nahlásit
Dobrý den,
jsem dcera p. Miroslava Landy, který v roce 1957 sloužila na Hraničkách, v tomto roce jsem se narodila i já. Má doma i fotky z návštěvy prezidenta Zápotockého a je na jedné z vzorná rota - vedle pana Páleníka. Na ty si pamatuji, myslím, že ho tatínek měl rád, bylo to pro něj asi nejhezčí období jeho života. Bohužel, tatínek minulý týden skonal, do poslední chvíle byl velmi hrdý na svoji celoživotní službu u PS. A.L.
 
Re: Re: Hraničky 1957-8.
Chalupa Zbyněk | email | 8.4.2016 21:06 | id 103504 | nahlásit
Vážená paní Aleno Landová, dovolte mi, abych Vám vyjádřil hlubokou a upřímnou soustrast k úmrtí vašeho pana otce Miroslava Landy, ktého jsem znal jako npr. a zástupce velitele ( tehdy ) 15. roty PS kpt. M. Páleníka. Omluvte, prosím, moji opožděnou kondolenci, protože vzhledem k mému věku (76.r.) vstupuji na tyto stránky velmi nepravidelně, jelikož z mého ročníku již nikdo nereaguje na mé písemné i fotografické příspěvky. Věřím, že po zhlédnutí.stránky "Hraničky r. 1950-86", dobové foto "Hraničky r. 1958-60" naleznete na hromadné fotografi tehdejšího osazenstva roty i sebe - postavičku dvouletého děvčátka, hned vedle klečicího kuchaře. Tak vidíte, Alenko, ani nevíte s kým jste na té "čáře" dva roky "sloužila". Váš otec mi navždy utkvěl v paměti, jako velice uznalý a hodný člověk, který v rodině určitě nebyl tím "trestajícím". S odstupem času jsem přesvědčený, že té dobroty k nám- dvacetiletým, nevyzrálým a maminkami romazleným "výrostkům" bylo až příliž. O to víc smrt takového člověka a bývalého
"spolubojovníka" se musí dotknout každého, kdo ho jen trošku poznal.Čest jeho památce. Nejen Vám,
paní Alenko, ale celé Vaší rodině ze srdce přejí hodně let spokojeného života, pohody a dobré mysli v této nepěkné době.
 
Re: Re: Hraničky 1957-8.
Václav Vítek | email | 4.7.2018 11:20 | id 130037 | nahlásit
Dobrý den ,
paní Alenko , moc Vás pozdravuji , sloužil jsem na Hraničkách v letech 1962-64 za mjr. Páleníka .
Byl to výborný velitel a CHLAP !
Jelikož jsem byl ze zemědělství , dostal jsem na starost koně a celé VPH. Dělal jsem kont. pásy, dřevo , vozil vodu , proviant a další !
Pro mne to byla ta nejlepší léta mého života.
Posílám moc pozdravů a přeji Hodně zdraví.
Vozka z Hraniček .
 
Re: Re: Hraničky 1957-59
Matilda Bulisová | email | 19.11.2020 16:01 | id 150694 | nahlásit
Můj manžel sloužil za vel. Páleníka., jako zástpce vel.roty. Mám taky fotku s prez.Zápotockým, jsem tam se svým synem v náručí.a s dcerkou v mém bříšku.Jména vojáků si nepamatuji, je to velmi dávno. Budu ráda, když se ozvete.
Hraničky1965
Pepa D. | email | 5.6.2012 14:18 | id 46477 | nahlásit
Na fotu č.9 první z leva je Milan S. psovod z Plzně .Mějte se pěkně a někdo se ozvětez této doby.
Hranicky 88-90
lubos | email | 23.4.2012 09:01 | id 45196 | nahlásit
Kdo tam slouzil,at se ozve.
Hraničky 1978-80
Ladislav Kleman | email | 13.1.2012 20:29 | id 40713 | nahlásit
Po dlhom čase od skončenia ZVS by som rád stretol bývalých spolubojovníkov, v tom čase bol velitel roty kpt Novosad. Ak si niekto spomenie na tie krásne dva roky, nech sa ozve mailom alebo na tel 00421905710258.
 
Re: Hraničky 1978-80
Stanislav Čmiel | email | 20.7.2020 11:35 | id 148255 | nahlásit
Ahoj, já přišel když tys končil.Přebíral jsem od Kratochvíla psa Fari.Za mne už byl Novosad major.Pro mne to byly krásné chvíle.
 
Re: Re: Hraničky 1978-80
Jarda Široký | email | 2.4.2022 11:52 | id 163488 | nahlásit
Čauky, koukam, že jsi stejný ročník, já sloužil na sousedním Pochru, zajímalo by mě, jak to tenkrát bylo s těma Indama, co chtěli přes čáru, myslím, že to bylo na vaší rotě a my jsme taky byli v součinnosti. Tak se měj a čus, taky vzpomínam na ty časy jen v dobrém, Jarda.
poděkování
Vladislav ŠELMÁT | email | 29.11.2011 18:26 | id 38532 | nahlásit
Děkuji pane Koucký, za zredukování mého článku, a vymazání těch ostatních, s pozdravem tak BUĎ Vláďa- FRIN.
 
Re: poděkování
Jarda Koucký - Vašíček 72-74 | email | 29.11.2011 23:53 | id 38559 | nahlásit
Vladislave,vše mají pod palcem administrátoři. Stačí jen požádat a popřípadě to pojistit . Jinak je jen otázka času,kdy se buda někdo ptát . -------Potom se musí dát odpověd, která nebude zahrnovat DŮVOD jeho neuposlechnutí pokynu hlídky. Zatím
 
Re: Re: poděkování
Skřivan Václav | email | 13.9.2014 13:39 | id 79040 | nahlásit
Na naší starej rotě Hraničky jsem sloužil 1971 až73
Mrzí mi že nikde nejsou žádný foto s té doby. Byl jsem
tam mos rád šťastnej že jsem tam mohl sloužit. Někdo se ozvěte. Zdravím Václav
 
Hraničky 72 -74
Petr Kábela | email | 29.8.2022 19:59 | id 166831 | nahlásit
Ahoj Vašku. Pamatuji se na tebe. Já jsem tam přišel z péešky s hodností svobodníka a končil jako četař. Ten rok a půl na čáře se nedá zapomenout. Bylo to sice dlouhý odloučení od rodiny, ale nezapomenutelná příroda a kamarádství. Ozvi se.
 
Re: Re: Re: poděkování
Petr Kábela | email | 14.3.2023 15:00 | id 171397 | nahlásit
Ahoj Vašku. Na Hraničkách jsem sloužil v r 72-74. Odcházel jsem jako četař. Říkali jste mi doktore.Tebe si dobře pamatuji. Jezdil jsi s v3s. Rád na tu dobu vzpomínám. Ozvi se, ahoj. Tel. 602489761. Petr Kábela.
Prosba pro majitele těchto dob.fotek -staršinu ?
Jarda Koucký - Vašíček 72-74 | email | 17.9.2011 10:39 | id 36221 | nahlásit
Protože se nám podařilo získat pro uveřejnění fotku prvního velitele roty Vašíček p. Vašíčka,prosíme o možnost uveřejnit výřez z fotky číslo 7, druhého velitele roty p Šabatu. Jsme vlastníky některých jeho fotek,ale v "civilním" ošacení.Pokud majitel poskytne seskenovaný základ této fotky č.7 budeme rádi. Výřez si vytvoříme. Děkujeme.
Hraničky 1965 - 1967
Pepa Ducháček | email | 30.3.2011 16:51 | id 29508 | nahlásit
Zdravím Vás,
jsem Pepa Ducháček a sloužil jsem na rotě Hraničky v letech 1965 -1967. Za mě tam byl mjr. Páleník, také Středa, Novosad ad. Vzpomene si někdo jak jsme si na Silvestra roku 1966 zakřičeli:
"LETOS"? Odepište.
 
Re: Hraničky 1965 - 1967
Pavel K | 30.3.2011 17:32 | id 29509 | nahlásit
Zdravim taky jsme v roce 66 na silvestra křičeli LETOS ale na Broumově - Plánská brigáda ( pozdeji Chebská br.)
foto č.7
vel.1dr.1961 Diana | 11.3.2011 16:59 | id 28353 | nahlásit
Na foto č.7 sedící na stupni č.1 je tehdejší velitel
17.roty Diana Jaromír Janků.Zdravím všechny
a zvu na setkání na rotě Diana,které se bude konat
2.-3.září 2011. Čet.v záloze K.M. Plzeň
Držím palce
Bony ridic 81-83 | email | 6.3.2011 17:49 | id 28104 | nahlásit
Držím palce ,ať se sejdete.Čtu Vás,protože na Vaší rotě sloužil kundoš Jirka G.můj dobrý kamarád.Sám jsem sloužil na 4.rotě Cetviny 15.Č.B.brigády. Ahoj a buďme Bony z Cetvin.
Nazdar Hraničkáři
Vladislav ŠELMÁT | email | 5.12.2010 19:16 | id 23136 | nahlásit
Prohlížim si Vaše fotky, na fofce č.19, je staršina roty se psem jménem Epos, nejmenoval se náhodou Míra Kasinec? Já jsem sloužil jako psovod psa jménem Frin na 11rPS Čerchov jaro 76-78, Když jsem přišel na rotu, Míra Kasinec dělal staršinu u nás. Že by v mezidobí přešel? Otom, že se srazil s protijedoucím autem vím, byl jsem u jeho pomničku, byl to dobrej chlap. Mějte se fajn, a Buďte, Vláďa.
 
Re: Nazdar Hraničkáři
honza | email | 6.7.2013 22:44 | id 62506 | nahlásit
Míra Kasinec byl nej chlap..věřte tomu, byl to za prvé můj švagr,a za druhé mě za ten krátký život hodně naučil..děkuji vám kluci všem co o něm hezky píšete, mě jeho ztráta bolí ještě dneska..
PS
Karel | email | 29.7.2010 16:33 | id 18827 | nahlásit
Prý na ne volali Novosadoje dítka.To vzpomínal jeden místní když jsem se tam stavil.
Fotto č.3O
Hymerník | email | 29.4.2010 17:40 | id 15478 | nahlásit
Ved to je Tono Vlčko z Tekovských Nemiec.Mal psa Cikána.
Brek
Bohouš dubňák 1970 - 1972 | 18.2.2010 17:13 | id 12107 | nahlásit
Na Hraničkách na staré rotě jsem byl jako psovod. Loni jsem se tam byl mrknout a našel jsem jen zbytek plotu a úložiště dřeva.
 
Brek
Bohouš dubňák 1970 - 1972 | 20.2.2010 22:29 | id 12226 | nahlásit
Za nás ještě nebyl barák na střelnici, taky jsem se tam byl podívat, ten tam stojí. Zastavil jsem se taky u bývalé hájovny, co bydleli Steinerovi a mluvil jsem s jednou jejich dcerou. Hodně si pamatuje. Staří už nejsou na živu.
 
Re: Brek
Milan | 22.5.2011 01:34 | id 31533 | nahlásit
Zdravím hraničkáře. Sloužil jsem 1971-73 jako psovod. Pes Iron (P1) šel se mnou domu, do civilu. Brek - nebyl to ten šedivý cholerik, co ho měl potom Sýkora z Pardubic?
 
Re: Re: Brek
Bohouš dubňák 1970-72 | 4.11.2011 21:51 | id 37666 | nahlásit
Brek byl magor, do všeho šel po hubě a na stopě na něj nikdo neměl, ječel jako stará hysterka, stačilo jen zvedat nohy. Byl světlejší hnědo žlutej. Iron co si ho pamatuju byl spíš flegmatik.
PF 2010
Kundoš Jirka G. 82 - 84 | email | 30.12.2009 19:45 | id 9232 | nahlásit
Všem ,,Péesákům" přeji do Nového roku 2010, jen to nejlepší a hlavně pevné zdraví, ať se v červnu můžeme sejít a zavzpomínat na službu ,,na čáře"!
PS Přání platí i pro administrátory a za tyto stránky
jim patří velký dík !!!
 
Re: PF 2010
Víťa | 5.2.2010 19:50 | id 11248 | nahlásit
Sejít se musíme ! Taky jsme se rádi napájeli v Hoštce, tenkrát nový " kulturák", byl tam nízký strop, když uvnitř bylo 150 lidí - nebylo vidět na muzikanty. CHLAPI , já už 46 let stále VZPOMÍNÁM. Je to jasný ,bylo nám 20 a starosti tenkrát ?. Dostat se občas na pivo a nepřetáhnout. Jednou jsme ji přetáhli o 2,5hod., protože jeden kolega , nejvíc opivněn ; chvílemi jsme ho museli nést. Nejhorší ,ke všemu měl ještě pěkný průjem, takže jsme ho museli pořád svlíkat, držet,pak zase oblíkat. A "Starej " měl Déveťáka, já hlásil příchod, brigadýrky jsme měli všichni ve sportovním pytli, v kterém jsme měli starš.POKORNÉMU přinést lah.pivo. To neměli , tak jsme tam dali čepice. Příchod jsme hlás.předpisově - jako s brigadýrkou. Starej skoro nic neříkal.poslal nás spát - v půl páté : bojový poplach , s kontrolou polních. Tam se Vydováděl. Ale stále opakuji : BYL TO SPRÁVNEJ CHLAP ! ! !
Takže - NEPROJDOU.
SRAZ
Kundoš Jirka G. 1983-84 | email | 16.12.2009 13:27 | id 8521 | nahlásit
Ahoj, všichni z Hraniček !
,,Plastové huby " jsou fajn. Stačí sednout na p***l a ,,ťukat" ! A co, se takhle sejít na živo ?! Možná se nesejdem celé ročníky, ale snad si budeme mít co říct i Ti, co nebudou shnilí a dojedou.
Najde se někdo ?! Stačí jen termín. A místo - asi hospoda v Rozvadově ?
,,Tááák buď "
 
Re: SRAZ
Víťa | email | 16.12.2009 13:43 | id 8522 | nahlásit
Je třeba se nějak dát dohromady, já r. 62-64.
 
Re: Re: SRAZ
Kundoš Jirka G. 1983-84 | email | 16.12.2009 22:32 | id 8556 | nahlásit
Tak začínám s tím srazem.
Navrhuji termín červen 2010.
Je to před dovolenýma a před prázdninama, pokud by to někomu vadilo. Víkend se ještě upřesní.
NEJLEPŠÍ TERMÍN BY BYL 18.7. /Státní svátek Mongolska a PS/, ALE JAK ŘÍKÁM, JSOU TO PRÁZDNINY. Mně osobně to nevadí, záleží na názorech.
Každopádně přijedu !
Posílejte návrhy. Jednou začít musíme !
Tak buď.
 
Re: Re: Re: SRAZ
staršina | 30.12.2009 16:04 | id 9204 | nahlásit
Nevím u jaké Pohraniční stráže jsi sloužil,ale Pohraniční stráž ČSSR měla svátek 11.července,ale stím srazem to není špatný nápad.Budu to sledovat.Tak zatím Buď.
 
SRAZ
Kundoš Jirka G. 82 - 84 | email | 30.12.2009 19:34 | id 9230 | nahlásit
HI HI !
No, jasně, staršino ! Jsem se trošku ,,mignul". Ale už to nešlo vrátit. Měl jsem zrovna VOP a měla se narodit moje neteř. Jenže se ,,objevila" až 18.7.1987. A já si to dodnes a furt pletu.
S tím srazem to myslím vážně. Nadhodil jsem termín červen 2010 a čekám na odezvu. Když, tak se to jenom upřesní.
Tak se držte a SEJDEM SE !!!
Tak buď.
 
Re: SRAZ
staršina | 31.12.2009 15:24 | id 9271 | nahlásit
Nic se neděje,jsou i mocnější než my a pořád se pletou.Je to smutný že si na to vzpomínáme až teď,to měla být samozřejmá věc,ale tím spíš se budeme těšit na sraz.Není problém zajistit nějaké sezení někde v restauraci,můžu to zařídit v Rozvadově,nebo někde v okolí.Potřeboval bych akorát vědět kolik nás bude a kdy to bude,ale na to je ještě čas se domluvit.
Zde již nelze dále reagovat
PS
Hymerník | 26.11.2009 18:48 | id 7947 | nahlásit
Nevíte kdy bude setkání na Hraničkách?Rád by se zučastnil.Copak delá mjr.Krhutko?
 
Re: PS
Vašek | 26.11.2009 20:01 | id 7950 | nahlásit
Tak se musíme nějak domluvit Já 1962-64.
To byla v hospodě u p. Fišera 12 PLZEŇ za 1.90 Kčs.
 
Re: PS
staršina | 1.12.2009 18:18 | id 8093 | nahlásit
mjr.Krhůtek se odstěhoval do Zlína odkud pocházel,asi před pěti lety umřel.
 
Re: PS
Staršina | 30.12.2009 16:08 | id 9205 | nahlásit
mjr.Krhůtek je už šest let po smrti,šel si zahrát sálovku a dostal inkfart.
Na fotto č.28
Honza | 24.6.2009 19:54 | id 4525 | nahlásit
je velitel Novosad a výkonak Jančovič.Co asi ted
delají.
 
Re: Na fotto č.28
staršina: | 8.7.2009 15:25 | id 4762 | nahlásit
Oba jsou v důchodu.
 
Re: Re: Na fotto č.28 ------č.7 ???
Jarda z K | email | 8.7.2009 16:45 | id 4764 | nahlásit
Tak jim ho přejme a snad se ho taky dočkáme a
patřičně užijeme. Novosada znám z přijímače v
Rozvadově roku 72 jako kliďasa a doufám,že mu to
vydrželo i na Hraničkách. ----Na snímku č.7
vyhláčení střeleckých výsledků:máme opřeného o
stupeň III důstojníka. Nezná majitel fotek o
koho jde ? Předpokládám ,že se jednalo o soutěž
rot Rozvadovského praporu (od Vašíčku po Dianu ).
 
Re: Re: Re: Na fotu č.7 ? - pro Staršinu
Jarda z K | email | 22.9.2009 17:01 | id 6226 | nahlásit
Staršino,nebude starší Rozvadovská generace znát člověka na fotu č.7, opřeného nohou o stupeň III. ?
Já předpokládám že se jednalo o pana Šabatu z Vašíčku . Udělejte pokus.Děkuji.
 
Re: Re: Re: Re: Na fotu č.7 ? - pro Staršinu
staršina | 17.10.2009 16:16 | id 6860 | nahlásit
Skusím to zjistit a ozvu se.
 
Re: Re: Re: Re: Na fotu č.7 ? - pro Staršinu
staršina | 18.10.2009 15:26 | id 6887 | nahlásit
Ano máš pravdu na foto č.7 je Šabata z Vašíčku který před revolucí dělal velitele vojsk MV,je to na 100%Staršina.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Na fotu č.7 ? - pro Staršinu
Jarda z K | 19.10.2009 10:03 | id 6897 | nahlásit
Já jsem ho v letech 72-74 zažil na Vašíčku asi 5x ,kdy vždy, přijel jen na krátko nakouknout na rotu a při porovnávání tváří na dobových fotkách z Vašíčku 62 jsem začal usuzovat ,že to bude on. Děkuji.
Zde již nelze dále reagovat
Hraničky
Víťa | 25.4.2009 07:01 | id 3140 | nahlásit
V r. 1962- 14 rota, 3 pr., 12 pb. Planá u M.
Lázní.
 
Re: Hraničky
Martin Sokol | email | 2.5.2015 20:00 | id 89834 | nahlásit
Dobry den, znali jste nekdo meho dedu, 16.rota pl.brigada 1961-1963 vel.dr.psovodu Frantisek Sokol se psem Citoňem, kdyby nahodou tak se ozvete na sokolmartin@seznam.cz, dekuji za kazdou odpoved!
Míra Kasinec
Pavel Jadlovský | email | 5.3.2009 17:34 | id 1924 | nahlásit
Ahoj Jardo.Míra se zabil na podzim v roce
1983.Bydlel jsem v Nemanicích jako on.Tenkrát se
stalo to, že se pohádal se svou ženou a když se
vracel na rotu, tak dole na Caparticích ho
zastavili a říkali mu že dolů jede veeska ať počká
ale on nečekal a takhle to dopadlo.Byl to výbornej
a hodnej kluk.Pohřeb měl v Plzni.Dodnes na něj
vzpomínám.Ps:Já sloužil na 2.rPS Pastviny
87-89.Ahoj Pavel.
 
Re: Míra Kasinec
Jarda z Krkonoš | email | 5.3.2009 18:31 | id 1930 | nahlásit
Pavle už vím více,ale i tak je dobře, že
reaguješ. Ani v duchu bych nepočítal, co
poodhalí jedna zmíňka o člověku ,zaznamenaném na
jediné jediné fotce z tak velkého souboru fotek. I
zde se odehrávaly zamotané lidské osudy jako v
civilním životě. Děkuji a kouknu i na stránky
Pastvin,jak se Vám daří. Ahoj. Jarda
 
Re: Míra Kasinec
Jarda P. | 26.11.2009 19:13 | id 7949 | nahlásit
Míra Kasinec- v době mé ZVS na Čerchově(78-80)
dělal staršinu.Já v tý době bydlel v Tachově a on
měl rodiče v Boru u Tachova.Často jsme spolu jezdili vlakem.Byl to dobrej chlap!
 
Re: Re: Míra Kasinec
honza | email | 6.7.2013 23:04 | id 62509 | nahlásit
v Boru Míra rodiče neměl..měl je v Rozvadově. z Boru pocházela jeho první žena.moje sestra, která bohužel způsobila to že Mirek ze služby odjel do Nemanic a pak už následovalo to co mnoha lidem způsobilo bolest po celí život..mě osobně to bolí dodnes a často na něj vzpomínám...
 
Re: Míra Kasinec
honza | email | 6.7.2013 22:58 | id 62508 | nahlásit
máš pravdu že to byl fajn člověk...a byl to i můj švagr..za tu hádku se sestrou jesem se sní 22let nebavil pořád jsem jí vyčítal Mirkovo smtr..byl to opravdu nejlepší chlap..
 
Re: Re: Míra Kasinec
Jarda Koucký Vašíček | 7.7.2013 09:45 | id 62516 | nahlásit
Jene, byl jsem to já, který tady na stránkách Hraniček prvně zmínil Mirka a jeho mírnou povahu (voják - nevoják). Na což bylo reagováno zmíňkou o jeho smutném konci. Po přímluvě a lítosti tvé sestry k dané věci, jsem nechal s ohledem na rodinu, všechny komentáře vymazat ,ale přesto jeden otazník zůstává, jméno Mirka na seznamu "obětí železné opony" ???? . Tímto komentářem uzavírám osud Mirka z mé strany a byl jsem rád, že byl za mého přijímače s Novosadem na rozvad. "Kótě".
 
Re: Re: Re: Míra Kasinec
Honza | email | 12.7.2013 22:00 | id 62636 | nahlásit
díky ti za to že jsi na něj vzpoměl. taky se omlouvám jestli moje reakce nebyla na místě, ale jak se jedná o Mirka, vrátí se mě všechny vzpomínky. Někdo tady napsal že to byl (voják- nevoják) má pravdu Mirek to bral spíše jako koníčka že byl blíž přírodě...tak a to by raději bylo vše..děkuji všem co na něj vzpomenou.
Staršina z 19
Jarda z K | 3.3.2009 17:17 | id 1862 | nahlásit
Ano, správně a děkuji .Byl to Kasinec, Ahoj a
dík. Jarda
 
Re: Staršina z 19
Bříza | email | 5.3.2009 16:03 | id 1921 | nahlásit
Ahoj Jardo . Staršina Míra Kasinec se zabil v roce
86 na Čerchově , kde v osmdesátých letech sloužil
jako výkonný důstojník . Já jsem ho zažil v době
jaro 81 - 83 . Boural v autě nedaleko roty , když
se čelně střetl s protijedoucím vozidlem armády .
Na místě havárie je kamenný kříž . Ahoj Bříza
 
Re: Re: Staršina z 19
Jarda z K | email | 5.3.2009 16:54 | id 1922 | nahlásit
Dík i za takto smutnou zprávu.Přesto,že byl malé
postavy,tak jsem ho v Rozvadovském přijímači
nezažil na nás řvát, až jsem si říkal, že si
spletl povolání. Ten snad nikomu nemohl úmyslně
uškodit. Jak píši,je to zpráva záporná,ale i
pro mé ročníky cená. Nechť má klidu. Děkuji .
Jarda
 
Re: Re: Re: Staršina z 19
Bříza | email | 5.3.2009 17:07 | id 1923 | nahlásit
Kdyby jsi chtěl více informací o staršinovi , tak
se ozvi na můj mail batulaa@seznam.cz
Staršina z 19
Bříza | email | 3.3.2009 17:10 | id 1861 | nahlásit
Ten steršina na 19 snímku ? Nejmenoval se Kasinec
?
Hraničky
J. Pavelka | email | 2.3.2009 23:55 | id 1847 | nahlásit
Sloužil jsem na Hraničkách od zimy 1981 do jara
1983. Za majora Novosada, npor.Řimnáče,
por.Svobody a dalších. Zažil jsem ještě starou
rotu a dá se říct že to bylo nejhezčí období
vojenské služby. Myslím že v létě 1982 jsme se
stěhovali na novou rotu před dráty. Tam jsme se
cítili jak v hotelu. Nezapomenu na Valíčkovi kteří
bydleli na Nových Domkách. Paní uměla perfektní
houbové řízky a pan Valíček měl pro péesáky
vždycky nějaké to pivko nebo "kapku"
schovanou. Byl bych moc rád kdyby se našel někdo
kdo tam byl se mnou a ozval se mi. Nebo mi alespoň
zprostředkoval kontakt na některého z kamarádů se
kterými jsem tam v té době "bojoval".
Ozvěte se!!! Těším se.
 
Re: Hraničky
J. Pavelka | email | 3.3.2009 00:00 | id 1848 | nahlásit
Ještě kontakt na mě. E-mail Fireman001@seznam.cz,
tel 725086549, nebo ICQ 433171689.
 
Re: Hraničky
straršina Jančovič | email | 25.7.2009 18:08 | id 5093 | nahlásit
Zdravím všechny ktrerý sloužili v roku 1980 až do
doby kdy byl konec PS. Ja jsem tam dělal staršinu
a stěhovali jsme rotu v roku 1982 na podzim a
sloužil jsem do léta 1987 pak jsem se dostal do
školy do Holešova. Znal jsem roty Stoupa
Hraničky,Nový Dvůr,Diana.Na Dianě jsem byl v roku
1972-1974 za velitele kpt.Mrška.Byla tam ješte
stará rota. Poté pokračoval dál až do roku 2008 a
pak důchod. Ivan
 
Re: Re: Hraničky
J. Pavelka | email | 26.7.2009 00:44 | id 5100 | nahlásit
Vzpomínám. Bylo to na Hraničkách za majora
Novosada. Měl jste tenkrát bílou 105 GLS a při
průjezdu Novými Domky si Vás hlídka na levé 12 na
pozorovatelně pletla se "starým".
Hodnost myslím rotmistr. Já jsem tenhrát po
kapitánu Svobodovi zastupoval velení 2 čety. Asi
na 4 měsíce.
 
Re: Re: Hraničky
J. Pavelka | email | 26.7.2009 00:45 | id 5101 | nahlásit
Vzpomínám. Bylo to na Hraničkách za majora
Novosada. Měl jste tenkrát bílou 105 GLS a při
průjezdu Novými Domky si Vás hlídka na levé 12 na
pozorovatelně pletla se "starým".
Hodnost myslím rotmistr. Já jsem tenkrát po
kapitánu Svobodovi zastupoval velení 2 čety. Asi
na 4 měsíce.
 
Re: Re: Hraničky
Pavel | 2.8.2009 18:53 | id 5240 | nahlásit
Jo jo už je to za náma.Vzpomínky jsou hezký.
 
Re: Re: Hraničky 1983-84
Kundoš Jiří Goszij | email | 16.12.2009 13:13 | id 8520 | nahlásit
Zdravím, staršino !
Nevíte o srazech na naší rotě, nebo aspoň kontakty na ,,spolubojovníky" ?
Na ,,Rotě" jsem byl už dvakrát a vždy jsem byl nějak na měkko. To se prostě nedá zapomenout.
Všechny zdravím a ozvěte se !
Nevíte něco o Dušanu Putišovi ? Sloužil, jako psovod na praporu.
 
Re: Re: Re: Hraničky 1983-84
staršina | 2.1.2010 19:11 | id 9375 | nahlásit
Zdravím Jirko. Nevím zatím o srazu na Hraničkaách.Četl jsem tem návrh ale kdy to bude to nevím. Co jsem tady tak jsem nikoho za celou dobu napotkal.
 
Re: Re: Re: Re: Hraničky 1983-84
Jirka G. kundoš 82 - 84 | email | 3.1.2010 15:28 | id 9401 | nahlásit
Zdravím, staršino !
Mám radost, že aspoň někdo z Rozvadovska je na ,,příjmu". Byl jsem se na naší rotu mrknout v r. 1994. Jako cykloturista jsem projížděl Český Les a Šumavu. Tak bylo samozřejmé, že rotu nemohu minout. Víceméně to byl hlavní cíl toho vandru. hi hi
O srazu jsem již majloval s výše zapsaným J. Pavelkou. Sloužil do jara 83. Jak již jsem psal, musíme začít. Kdyby to setkání bylo pravidelně, tak věřím, že se určitě sejde postupně více a více péesáků. Navrhl jsem termín červen 2010, i když na ten ,,náš" svátek by to bylo lepší, ale zase jsou dovolené. Osobně z toho nedělám vědu. Záleží, jak se domluvíme. No, a Vy snad můžete sehnat ostatní funkcionáře, kteří, pravda budou-li chtít a budou-li schopni přijít, tak se snad, také ukážou. A nakonec i tu hospůdku. Ale v ní jen lehce, protože nás potom čeká - levá 13, průzkum, styk na pravé, demarkace, atd, atd. cha chá
Táák buď.
 
Re: Re: Re: Hraničky 1983-84
Tomáš Olbert | email | 15.3.2016 23:18 | id 102749 | nahlásit
Ahoj Jirko. Na ,,Vojensko" jsem se dostal az ted, nevedel jsem, ze neco takoveho existuje. Mas me na fotkach, Olbert a Ajax. O srazech jsem nevedel, az nejaky bude, urcite prijedu. Tom.
 
Re: Re: Re: Re: Hraničky 1983-84
Petr Zácný, Hraničky 88-90 | email | 24.3.2016 20:23 | id 103066 | nahlásit
Ahoj,srazy jsou od 2013 . Vždy v červnu. Podrobnosti v záložce 3.rPS-Hraničky.Petr
Střelec
Víťa | 2.3.2009 09:50 | id 1821 | nahlásit
Páleník UMĚL střílet!
mé rodné domažlicko
honza | email | 1.2.2009 17:48 | id 1106 | nahlásit
Perfektně zadokumentováno delší období. Hodnotím
jako s u p e r !
 
Re: mé rodné domažlicko
Víťa | email | 2.3.2009 08:42 | id 1818 | nahlásit
Za mjr.P jsem šel do civilu.Byl to správnej CHLAP.
Jsem rád, že jej vidím i se svou ženou. Kdybych se
s nimi tak mohl setkat. Ten důst. vedle něj, tam
za mne dělal politruka, r.1962-64.sloužil tam i
Franc a Pokorný.Já jsem tam ještě dole stavěl ty
kotce. Jsem rád ,že jsou tu ty fotky. Já měl
koně Renu a Metra. My jsme tenkrát nesměli moc
fotit Je to SUPER.
 
Re: Re: mé rodné domažlicko
Miroslav Landa | email | 14.8.2009 15:42 | id 5424 | nahlásit
Ten major se jmenoval asi Páleník. Otec tam
sloužil s ním a já se tam narodil v roce 1958.
Něco málo si pamatuji.
 
Re: Re: Re: mé rodné domažlicko
Víťa | 29.8.2009 14:32 | id 5651 | nahlásit
Jasně, Páleník na fotce č. 27 , jak tam stojí před těma ssutinama. Nemohu si vzpomenou na toho důst. vedle něho. V r.64 tam byl jako kapitán. A nemáš kontakt na Páleníka. Já v r.81 pil pivo v nádr. rest. na Smíchově , tam byli 2 Péesáci a ti ho znali. Sloužil na Hs-PS v Praze.
 
Re: Re: Re: Re: mé rodné domažlicko
staršina | 17.10.2009 16:13 | id 6859 | nahlásit
Ten důstojník vedle pana Páleníka se jmenuje pan.Tahovský.
 
Re: Re: Re: Re: Re: mé rodné domažlicko
Pepa | 8.11.2009 18:14 | id 7454 | nahlásit
Zdravím staršino.Zije Milan K.ešte v Rozvadove.Slúžil jako v.č.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: mé rodné domažlicko
Víťa | 19.2.2012 04:45 | id 42550 | nahlásit
Díky moc , za vysvětlení ( p. Tahovský .)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: mé rodné domažlicko
radek | email | 14.9.2013 21:00 | id 64460 | nahlásit
pan Tahovsky, velitel rozvadovskeho praporu je stale ve vyborne forme, a to uz mu tahne na 84 let.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: mé rodné domažlicko
Zbyněk Chalupa | email | 30.10.2014 17:20 | id 80613 | nahlásit
Srdečně zdravím "nejmladšího peesáčka", který kdy "sloužil" na bývalé 15.pohraniční rotě pod vedením kpt.Páleníka a jeho zástupce npr.Landy. Mé tykáni laskavě omluv s přihlédnutím k dobové fotografií z léta 1960, na které tě otec drží v náručí co by 1a1/2 leté dítě. V první řadě u dřepícího vojáka /"bažanta"/ stojí tvoje starší sestřička a za ní spolu s pí Páleníkovou tvoje matka.Všechno si můžeš sám prohlédnout, když navštivíš stránky vojensko.cz-Hlavní stránky-Nově přidáno 20.10.2014-Dobové foto PS-Hraničky r.1958-1960. Já sám jsem se k těmto stránkám dostal teprve před měsícem a1/2, proto mne velice zajímá, jestli ještě žijí tví rodiče. A jestli ano, tak je co nejsedrčněji zdravím. A abys věděl, kdože si to vzpomněl, tak je to ten voják, ktrý stojí jako třetí od tebe a tvé ho otce, nebo jako první z leva při skupinovém fotu s kapitánem Niklem. Dnes vypadám "poněkud" starší - je mi 75let. Přeji tobě a celé rodině jen to nejlepší.
 
Re: Re: Re: Re: mé rodné domažlicko
Martin Sokol | email | 2.5.2015 19:59 | id 89833 | nahlásit
Dobry den, znali jste nekdo meho dedu, 16.rota pl.brigada 1961-1963 vel.dr.psovodu Frantisek Sokol se psem Citoňem, kdyby nahodou tak se ozvete na sokolmartin@seznam.cz, dekuji za kazdou odpoved!!!


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Hraničky r. 1950-86

Okres: Tachov

Jedinečné dobové fotografie z kroniky 17, později 3 roty PS Hraničky (Plánská, později Domažlická brigáda).

Rota Hraničky byla uvedena do provozu 1. října 1950 a stála v tehdy již opuštěné osadě Hraničky (do r. 1945 Reichenthal). V 80 letech se rota přestěhovala do nově vybudovaného areálu.
A2009-01-30 17:48:08 U2009-01-31 23:38:09 TG22