Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (100)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
8 foto (M.Šádek) z celkových 14

Foto 8
Piket Lom na levé straně rotního úseku, v pozadí kotec pro psa
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14

Autor: M.Šádek | Pořízeno: 1983-1985 | Foto: 14 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Jsou tomu dva roky, kdy odešel HROM
Dyleňáci | 1.6.2024 11:00 | id 178674 | nahlásit
Kamarádi, přátelé a příznivci roty Dyleň,
dnes jsou tomu právě dva roky, kdy na svoji poslední službu vlasti odešel svob. Zdeněk Drexler, psovod služebního psa HROMA, kterého vodil v letech 1975 až 1977. Zdeněk na dobu strávenou v úseku naší roty při ochraně státních hranic vždy rád vzpomínal. Vnímal toto období, jako službu nejenom své vlasti, ale i všem lidem. Tehdy "studenou válkou" rozdělený svět stál na pokraji konfliktu. Vždycky říkával, že Pohraniční stráž je ochránkyní všech hodnot a tradic, které pro nás vybojovali naši dědové.
Na svého psa často vzpomínal a proto se dlouhá léta nechal oslovovat jeho jménem, tedy HROM.
Vzpomeňte na Zdeňka s jeho Posledním sbohem, kde se s námi všemi dojemně rozloučil. www.vojensko.cz/upload/posledni%20sbohem.pdf
Dyleňáci 1975 - 1977
Smutná zpráva z Dolního Žandova
Dyleňáci | 12.12.2021 13:30 | id 160459 | nahlásit
Kamarádi,
dnes nás zastihla smutná zpráva. Plamínek života uhasl jednomu z nás. Zemřel p. Jan Blacký z Dolního Žandova. Honza už bohužel nikdy neuvidí zapadat slunce za dyleňský kopec. Místo, které nosil celý život v srdci. Strávil zde 2 roky svého života při ochraně státních hranic, jako psovod na pohraniční rotě Dyleň. Vodil služebního psa Maka. Všichni, kdož jste ho znali, zapalte na jeho vzpomínku svíčku a doprovoďte ho na jeho poslední službě vlasti, ze které už není návratu ..........
"Dyleňaci"
Všem pohraničníkům
Jarda | email | 16.3.2021 14:29 | id 154868 | nahlásit
Dobrý den,
reagujeme na slova Martina Štryncla. Souhlasíme, že bychom měli všichni vzpomínat hlavně na ty příjemné chvíle. A o to se snažíme každoročními srazy, které organizujeme pro všechny kamarády, přátele a sympatizanty s námi bývalými pohraničníky. Ten letošní je naplánován od pátku 3. 9. do neděle 5.9.2021 se srazem v Penzionu na Manském Dvoře u Dolního Žandova. Přijeďte každý, kdož chcete zavzpomínat na vojenská léta strávená v uniformě se psy na klopech. Pozvánku umístíme včas na tyto webové stránky. Měli bychom hledat cesty ke kamarádství, přátelství, nebo třeba jen k příjemnému posezení.
Srdečně všechny zvou
Dyleňáci - 1972 až 1985 (sraz 2020)
 
Re: Všem pohraničníkům
libor | 29.3.2021 14:09 | id 155301 | nahlásit
Nazdar Dyleňáci, jak jsem slyšel v raních zprávách tuším tuto sobotu, zase se cocci děje okolo sochy pohraičníka se psem a s pomníčky kluků. Je mi líto Více post je dneska pomalu dáváno fouskatému Adolfovi, tlustému Hermanovi, brýlatému Himmlerovi a d. Teď přichází Ádův čas, bude ho plná TV. Nikdo si asi neuvědomuje, jaká doba po 45 r byla, oboustranně vyhrocené vztahy, přetrvávající nenávist k tomu, co bylo německé, na SH padaly životy dávno před únorem 1948, nikdo si už nevzpomene na to, jak jsme odtud "ze Sudet" v r. 1938 utíkali, resp byli hnáni", do nitra Čech, jak byli naši lidé a demokraticky smýšlející Němci mláceni ORDNERY v březnu 1939 při okupaci zbytku ČSR. Na to by měla reagovat Paměť národa. My jsme sloužili své republice ve zvláštní době a za zvláštních podmínek, stále v euforii porážky nacismu. Já pamatuji, když v létě 1945 táta mluvil s jedním němcem, se kterým kamarádil v mládí a který nebyl dáván jako antifašista do odsunu. A ten říkal "Toníku, já jdu sám a uděláme si tam pořádek". Leccos by se dalo psát. Dnes je jiná doba, jiné chápání, je nadhled nad věcí, nad událostmi. Věřím, že řada , ba naprostá většina, kluků nesouhlasila niterně s dráty na izolátorech a možná s řadou opatření, a že nebyli kluci vychováváni k tomu, aby stříleli jako první a zejména bez varování. Holt - studená válka ! A kdo ji vymyslel?!
Také nevěřím, že všichni "Reichcdeutsc" byli pro Adolfa. Bylo mezi nimi mnoho slušných lidí. Takže kdo jsi bez viny hoď po mně kamenem. Já chodil také na katechismus a dostával od jednoho faráře facky, od jiného pohlazení a krásná slova.
Poděkování všem pohraničníkům
Václav Hrbek | email | 14.3.2021 17:55 | id 154808 | nahlásit
Čtu moje hodnocení , nebudu se k tomu vyjadřovat ,jsem už 7 roků vdovec , a bydlím sám ve Třech Sekerách.Jenom závěrem,chci poděkovat všem chlapcům i těm kteří se mnou nesouhlasili.To co jste dokázali ve vašem věku je hrdinství.,Přeji vám a rodinám hodně štěstí .
 
Re: Poděkování všem pohraničníkům
dolfi | 14.3.2021 21:18 | id 154818 | nahlásit
Prajem dobry den pan Hrbek.
Nebol som PSak, iba si tu rad citam pribehy aj z hranic. Nedalo mi aby som nezareagoval na Vase podakovanie chlapcom ktorym ste velil. Nie je tu vobec bezne, a urcite ich potesilo bez ohladu ako Vas vtedy vnimali. Prijemne slova. Vela zdravia.
Rudo od PVOS.
 
Re: Re: Poděkování všem pohraničníkům
fanda | 15.3.2021 00:34 | id 154824 | nahlásit
Kde jsi sloužil u PVOS
 
Re: Re: Re: Poděkování všem pohraničníkům
dolfi | 17.3.2021 11:29 | id 154910 | nahlásit
Ahoj fanda
Sluzil som u PVOS- PLRO v Přešticích v rokoch 71-73
Rudo
 
Re: Poděkování všem pohraničníkům
Martin Štryncl | email | 16.3.2021 06:20 | id 154849 | nahlásit
Dobrý den veliteli,
i já se připojuji s poděkováním za Vaše přání. Je to už mnoho a mnoho let co jsem potkával Vaši manželku i s dětmi na rotě. O to víc mě mrzí, že jste již vdovec. Ale takový je život a od dob vojny jsme všichni ušli nějakou svoji cestu a bohužel i se ztrátami. A po těch letech se na vojnu vzpomíná většinou jen v dobrém a s humorem. Přeji Vám pevné zdraví.
Kynolog, PS Dyleň 1982 - 84.
 
Re: Re: Martin Stryncl
Laco Orban | email | 29.3.2021 09:47 | id 155295 | nahlásit
Ahoj Martine.Aj ja som sluzil na rote Dylen.Robil som psovoda. Mal som psa IRANA.Bol som tam v 81-83 jar.Sluzil poplachovky.Vlete 82 som bol v Libejoviciach se psom .Velitela robil npr Hrbek.Mmaj sa krasne.
 
Re: Re: Re: Martin Stryncl
Martin Štryncl | email | 1.4.2021 06:23 | id 155356 | nahlásit
Ahoj Laco,
díky za pozdrav. Na rotě jsme se museli minout, já jsem přišel z PS Libějovice v létě 83 a to už jsi byl v civilu. To jsi sloužil za kynologa Tösera, ten končil v 83 na podzim.
Irana jsi myslím předával Drábikovi, sloužil s ním poplachovky a chodil KH. To byl krásný a spolehlivý pes.
Jsem rád, že jsi se ozval. Měj se fajn a pevné zdraví v té dnešní bláznivé době.
Martin
 
Re: Re: Re: Re: Martin Stryncl
Juraj Slávik | email | 2.4.2021 16:43 | id 155412 | nahlásit
nazdar Martine po dlhej dobe som Ta zase zaregistroval na stránke. Tak ako žiješ aj sa chystáš do Libejovic ak to situacia dovolí? Pozdravujem a aj sa niekto ohlásil z Pš z nášho ročníka?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Martin Stryncl
Martin Štryncl | email | 6.4.2021 06:41 | id 155579 | nahlásit
Ahoj Juro, také tě zdravím.
V této bláznivé době se nedá dopředu moc plánovat. Ty se na sraz do Libějovic chystáš? Z PŠ mám kontakt na Dvořáka a Petra. Ten zůstal v PŠ jako veldr. My plánujeme sraz našeho ročníku z roty.
Martin
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Martin Stryncl
Laco Orban | 9.1.2022 17:51 | id 161476 | nahlásit
Ahoj. Martine. Nafotke Č.10 je pes IRAN s Drabikom.
 
Re: Re: Re: Martin Stryncl
Jaro 81 - 83 | 11.7.2021 10:55 | id 157659 | nahlásit
Ahojky Laco Orbán sloužil jsem s tebou , jsem tvUj ročník , kde byl i Žitka , Pospíšil , Hník , Mihálik , aj. aj. bydlím v Ústí n/L ......občas se sem dívám , zaujal mne vzkaz od p. Hrbka - za nás velitel roty. Moc kluků z ročníku se tu neukazuje. Byl jsem jednou na Dyleni - přímo u roty i v ní - neudržel jsem slzy při vzpomínkách na léta v zeleném ......měj se fajn .....ahoj ...
 
Re: Poděkování všem pohraničníkům
Tom | 16.3.2021 23:22 | id 154896 | nahlásit
Zdravím veliteli, nikdo Vás nemůže hodnotit dokud nebyl na Vašem místě. Každopádně děkujeme i Vám, také jste to vůbec neměl jednoduché. Přeji i Vám mnoho zdraví a sil. Mějte se moc hezky. T.
 
Re: Poděkování všem pohraničníkům
Laco Orban | email | 27.3.2021 10:18 | id 155237 | nahlásit
Pisem Vam zo Slovenska. Sluzil som v roku 81-83,Robiliste velitela caty neskorsie velitela roty. Niekedy bolo dobre n iekedy horsie,ale som svami dobre vychadzal.Bol som psovodom v prvej caty. Prajem Vam vsetko najlepsie.
 
Re: Poděkování všem pohraničníkům
Jaro 81 - 83 | 11.7.2021 11:05 | id 157661 | nahlásit
Velice Vás zdravím z Ústí nad Labem - Uběhlo plno let od doby služby vlasti , plno se toho změnilo v každých rodinách i ten režim je jiný - vzpomínám na Vás i na pár kluků , co jsem s nimi ve styku přes Facebook , dokonce i s p. Trešlem z Dolního žandova . Vojna byla vojna a teď je teď ....přeji Vám do dalších dnů zdraví i optimismus - někdy možná nashledanou ......Zbyněk J ........
 
Re: Re: Poděkování všem pohraničníkům
Nešpor.L. | email | 18.7.2021 21:11 | id 157809 | nahlásit
Zdar Fetiš . OMLOUVÁM SE po výměně telefonu jsem nějak ztratil tvoje TČ. Tak pokud můžeš tak mi pošli svoje. No a pokud se jedná o autora příspěvku M. Šádka tak nějak se mi vybavuje No samozřejmě se mi trochu rosvítilo Žitka,F psovod .Drboš Jirán ,Masarik , Olin B .Bitrsman atp. Ale Laco Orbán?? a Martin ??? . V roce 82 byl velitel pplk,Landa a legenda Dyleně Mjr Przcek mu dělal zástupce, další Mjr Kraisel.No a nezapomutelný Venca Hrbek + Trešl a holič Baranovský. Tak se ozvi soudruhu pane dozorčí zbrojirky . Libor spojař 82 PS, Kdybys dělal někde poblíš tak se ozvi Klekípetro
 
Re: Re: Re: Poděkování všem pohraničníkům
Jaro 81 - 83 | 20.7.2021 10:57 | id 157828 | nahlásit
- Pic Libore - končím u Strabagu , tzn , že se blíž k Tobě nedostanu - docela rád bych se podíval na sraz letos - ale sám tam jet nechci - ( 739257446) zatím se měj ......
 
Re: Re: Re: Nespor.L.
Laco Orban | 22.7.2021 18:01 | id 157863 | nahlásit
Ahoj Libore.Sluzil som na Dyleni 81-83 jaro. Bol som psovodom . Mal som psa IRANA. Dostal som po tej diere na Kyselaku . Sluzil som poplachovky. Ja na teba pamatujm. Bol si spojar. Zbynek je moj rocnik .aj Masarik, Zitka, Drubohlav. :.,,.Teraz byvam v Gabcikove pri Dunajskej Strede. Maj sa krasne..
Úsek
Pavel | 24.5.2016 21:39 | id 104987 | nahlásit
Neví někdo z vašeho ročníku kde byl značen úsek S3.
Dík
 
Re: Úsek S3
DrexlerZdeněk | email | 28.5.2016 21:52 | id 105129 | nahlásit
Ahoj Pavle jak počítám tak počítá tak S 3 byla Slaměná jinak to nebylo,Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Úsek S3
Pavel | 29.5.2016 20:59 | id 105159 | nahlásit
Myslíš Zděnku, od Dyleňáku po signálce směrem na Lom, k Mohelnu? P.
 
Re: Re: Re: Úsek S3
Drsxler Zdeněk | email | 17.6.2016 23:55 | id 105862 | nahlásit
Ahoj Pvliku tak jsem asi jinde,ale nezlob se na mne za nás to bylo jinak i za Vás to bylo jinak,vím že se vše měnilo za odchodu do civilu vždy vše překopaly,ale signálka zůstala stejná až do jízného strežení Statní hranice,mluvil jsem s poždějším velitele nebudu jmenovat a ten mi řekl že tu zmněnu ochrany státní hranice udělaly z toho důvodu že už neměly k ochraně tolik lidí,i tomu věřím,asi ta čest národa odchází,nikdo jsi svého vlastenectví neváží,ale bude doba kdy už tady nebudu a napadnou váš majetek a vaše soukromí že se to opět navrátí a že Čech bude Čechem jako byl Jan Hus Husem,ono vše mnělo své dějiny jsou dějinama,dneska prodá svou mámu za džonta ale za nás byla máma ,máma a táta ,táta prostě srdeční záležitot a bybička s dědou lidičky kdyby se to vrátilo ty krásný časy dobra a lásky,byly doby že jsi dostal v Sobotu koláč a buchtu u každého stavení na vesnici co říci víc a nemusel jsi být z rodiny tak to bylo chlapci a dívky,on převážně ty komunisty soudí kde jakej vůl ale tenkrát bylo všeho dost a báli se krást,a dnes kradou v miliónech a všichni jsou vážení a ještě je po soudě odškodní to je doba zlodějiny co?Komunisti byly zlatí dnešní kapitalisti to je lichva století ale jsou vážení.Mějte se za dobro Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Re: Úsek S3
Nespor.Libor | email | 30.6.2016 21:12 | id 106221 | nahlásit
Ahojky slaměná byla za me služby na Dyleni v roce 1982 na opačnou stranu k piketu Kyselak stanoviste tuším Liskarna ,Brizky , Vrata ,Slaměná a Kyselak . Takže by jsme psovode měli třeba i znát? Ještě k té díře na Kyselak nevím o kterém roce pises ale než jsem prisel na Dylen tak díra na Kyselak stala místo mjr.Prczeka a velitelem 13 tky byl mjr. Landa.ktery s námi Dylen opouštěl když jsme odcházeli na podzim 1982 do civilu.. Viz foto.Takže Venca Hrbek byl velitel roty po roce 1982 . Jen ještě upravím 2 psi tam sloužili jako hlásící u styku s 12 rps Mitina pes na volno tam skutečně byl ale pouze jeden např. Red ale potom už jsem psal. Ale třeba to potom bylo jinak? Pár zazloutych adres ročníku 1983 jeste vlastním ale vesměs spojaru. Zdravím spojar Libor. PS. Hrome na nikoho jsem nezapomel dodnes mě mrzí že jsem na úmrtí Pavla Mikoty přišel pozdě . Vzpomněl jsem si na něj loni 8.11a vzpomínám i dále tak jako na Colta neměl jsem tu čest se sním setkat na narozdil od Pavla mjr.Przceka,pplk Landu a další takže tato štafeta je na Tobě já bohužel ještě musím chodit do colbenky makat atak nemám tolik času ale o to více příště.
 
Slaměná
Jarda | email | 24.9.2016 13:39 | id 108653 | nahlásit
Ahojky jestli můžu přidám se do debaty.Sloužil jsem 1985-1987.Slaměná za mě úsek 44,od Liškárny dolů,tedy ke Kyseláku.Za nás tam byla smečka na styku,ale pak ji zrušili.Jarda-Děčín.
Proryv
Pavel K. | 18.6.2015 15:30 | id 91346 | nahlásit
Pamatuje někdo na proryv z roku 1984?
 
Re: Proryv
Jaro 81-83 | 8.1.2016 15:37 | id 99970 | nahlásit
Po výcvikáči v Aśi ( keleru) jsem se těšil na službu na pohraniční rotě !! Na čáře , Na kačeně ,v lese !? Jen jsme se okoukali a přišlo to co jsem nechápal !?! Na stn. kyselák přelezl narušitel signálku tak, že skupina pŕekrytí tam byla pozdě ????? tzn. že na poslední chvíli svb. szabo střílel tak , źe an nevédél kam !?! Naruch utekl a kolem tohoto incidentu bylo tolik humbuku !! A dny utíkali a utíkali a pŕiśel den ( do civilu ) Bylo mi toho nějak líto !! Z lesa ven do města !! I teď každý z Vás se pořád vrací na ty místa střeźení v zimě v lété !
Byli to ćasy našeho mládí , svody v socialismu ?!!!!
 
Re: Re: Proryv
Psovod | 9.1.2016 17:39 | id 100016 | nahlásit
To jsi vzal dva roky v zeleném docela hopem, ale i docela výstižně s tou lítostí "z lesa ven do města". Ke stanovišti Kyselák - na překrytí se moc nestíhalo, ale v době co popisuješ zde běhala smečka (2 psi) jako útok na volno. A rozhodně nebyli špatní. Ale každý útěk - díra byl za trest, na rotu se sjeli šajby se zlatými hvězdami a začalo šetření. A Hrbek byl menší a menší..........
 
Re:Máš pravdu
DrexlerZdeněk | email | 27.5.2016 21:36 | id 105088 | nahlásit
Ahojky Psovode máš pravdu Hrom z Dyleně.
 
Re: Proryv
Drexler Zdeněk | email | 17.6.2016 23:21 | id 105861 | nahlásit
Ahoj Psovode vím že proryv byl pro každého velitele nešťastný,ale co mne mrzí že jej soudily lidi kteří byly schovaný v Chebu a v den smolného dne byly u všeho první a soudily člověka který pro ochranu státní hranice žil,víš každý velitel mněl své zásady,ale když mu je posraly rozkazem tak co mně dělat myslím si že každý velitel tam nachal kus života i se svou rodinou,ale kus života ono chlapi to berou jinak ale ty ženský,On si každej myslí jak ty ženy jse měli dobře ale byl to úděl života,co jsi užily v těch končinách.Ono některá tam nechala skoro celý život a potom ji soudily volové kteří neměli o jejím životě ani ánunk,ánunk je ponětí života co ta ženská musela proto vše udělat,Chtěl bych vidět která paninka by jí ten život záviděla.Oni všichni soudí ale sami sebe ne,chtěl bych vedět která fiflena by to podstoupila aby dala celý život na Státní hranice a aby ještě ty vol jí soudily,chtěl bych vědět kterej vosel by šel v noci v hlubokém lese tam proti své vůli.kdo to neprožil ví úplný hovno jaký je stesk byl po domově a mámě a tátovi,kluci tam od hranice to věděli a těch chvil života si vážily jelikož nikdo nevěděl do čeho se namotá,každej je chytrej za pecí ale čelem k věci NOPASARÁN za všechny kluky co tam byly Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Odpověď
DrexlerZdeněk | email | 24.5.2016 23:29 | id 104991 | nahlásit
Ahoj Jaro 81-83 vím o čem mluvíš ale nedělej jsi z toho nic za to nemůžeš ty ale jiní,Kyselák byl tak zabezpečený za mých časů že nad ním byl piket s pěti lidmi tak že v případě narušení se roztáhly od Rohadky až po styk s Mítinou a Mítina pokryla svý to samý rota Dyleň v tu chvíly pokrala celou zadní demarkačku od Dyleně po Rohatku,ale v ten den o čem píšeš to byla i chyba průzkumu který to neudělal tak jak mněl a to mi nikdo nevymluví já jsem ho chodil celý dva roky,řekni mi místo a jsem doma i po tolika letech ten člověk co chtěl projít tam musel smrdět nejmíň tři dny tak boha kde byla chyba na té díře upekly našeho velitele zkušenýho koně co se nás nahonil na průzkumech nikdo z vás neví ten se nebál ničeho šel v noci proti mně,byl to frajer,frajerů pánové jak on ten terén znal,dnes již vím že mu ty blbci změnily celý systrém ostrahy a tak díra přišla,za nás to bylo kamenný myslete jsi co chcete tak to bylo Za mých mazáků ,ty dělali plán ostrahy kdo by do toho sáhnul tak Vás sejmuli ale i dělali sami prověrky na stanovištích na piketech,nikdo neví jaká to byla parta za nás byla Dyleň nedobytná to vzkazuzji i Těm z Chebu co chytračily až dojely nevím co chtěli dohonit ale v té době už to šlo do hoven a čest byla fuč a už jsi lezli do prdele a nastoupila eufórie nové doby a západu ale to už pro normálního člověka není pochopitelný člověk nenasytný a blbý jsi nechal vše vztí i tu svou čest,dnes už to je pro mladého člověka normální věc ale bohužel za mne hoši to bylo jinak po vojně jsem dostal byt půjčku na patnáct let za tři sta korun měsíčně o tom se Vám může dnes jenom zdát co bych tady pípal.Jó né že bylo hůř kamarádi bylo pro normální lidi dobře,kdo nejezdil tenkrát nejezdí ani dnes tak co je jinýho,mějte se kdo dělá dobro dělá dobro kdo dělá zlo dělá zlo.Hezký večer Hrom z Dyleně.PS:Zdravím všechny kamarády od Pohraniční stráže.
 
Re: Re: Re: Odpověď
Jaro 81-83 | 7.3.2017 14:36 | id 114405 | nahlásit
Jsem vskutku rád , že jsem zažil tak pestrou základní vojenskou službu v lesích se samopalem na zádech. I potom i já jsem poznal různé represálie v civilu - jsem rád za to, že je to pryč a doufám , že se to NIKDY nevrátí !! život je těžký v každé době , ale jsem rád za tuto dobu - mluvím jen za sebe .......ahoj....
 
Re: Prory
DrexlerZdeněk | email | 28.5.2016 22:17 | id 105130 | nahlásit
Ahoj tu díru jsi způsobily samy slaměná a Kyselák byly důstojnost Dyleně,kdo to změnil byl velice pomatený,Kyselák byl piket a Výškovka byl piket překrytí a tak to bylo a kdo to změnil neměl smysl pro ochranu státní hranice jelikož Kyselák a Výčkovka měli smysl ochrany za mé doby kdo by sáhnul na tento,systém tak mazáci by ho utopily ve žlabu a kdo žlab nezažíl tak neví co je ochrana státní hranice,pánové to byla jiná vojna ostrahy,již za nás nahrávaly zobákům a to těžce a to se té celé osádce Chebské briparády vymstilo,vím jak to asi bylo neměl kdo sloužit jelikož lidi tenkrád měli srdce a po nás to upadalo tak nahradily auta místo lidí ale to už byla doba kdy ochrana státní hranice šla do hoven,všychni nás soudily za to jsme udělali ale vážení nebýt Hitlera nebylo komunistů byla by první republika tak o co jde všichni se serou a převracejí dějiny ale ono to bylo ůplně jinak jóó ta Amerika vlezte jí do prdele mi jsme jenom houska na stole,kdo by nás chtěl soudit tak ať se zastaví u té Ameriky kolik toho vymlátila a všíchni jí máte plnou hubu,jóó blbej Českej národe,kdo nám vládne,jsem z toho velice smutnej,než to Čech pochopí tak jej muslim pohltí,běž s tou naší vládou do pr.Hrom z Dyleně.
 
Re: Proryv
Tomáš Palička | 24.11.2017 22:53 | id 122954 | nahlásit
V tomto roce 1984 byl první proryv na L8 na piketu Lom jednalo se o dva poláky jeden byl zadržen a druhý bodl psa orla a podařilo se mu přejít překryti psovod Luboš Šrefl. To byla první díra myslím že v květnu .Od té doby v poplachovce sloužil druhý psovod.Druhá díra byla v létě při velkém dešti , kdy se prohrávali pod signálkou hned pod dyleňákem dva češi pouze se našla roztrhaná průkazka SSM.Po této druhé díře byl odvolán kpt.Hrbek a přišel znovu pplk.Landa,který tam byl až do malého civilu březen 1985.jinak jsem sloužil jako psovod poplachovky a Lom. Pes Brek super H 2 ,kterého jsem ještě předával ve věku 11 let mladému.
npor.Josef Kraisl
Beďa Menc | 28.1.2014 20:07 | id 70010 | nahlásit
Ahoj Libore,děkuju za info.Je to smutný,že odešel tak brzy!Byl to jeden stěch důstojníků,se kterým bych se rád setkal.Ale,bohužel!Ahoj B.M.
 
Re: npor.Josef Kraisl
Nešpor Libor | email | 29.1.2014 21:41 | id 70054 | nahlásit
Dobrý večer . Pokusím se od Vlada sehnat o panu mjr. Kraiselovi nějaké další podrobnosti. On je zde již kdys uvedl ale ?? . A jak ho znám on se určitě sám ozve . Ale opravdu to byl borec a slušnej člověk . Možná by ohledně p mjr Kraisela něco mohl osvětlit poslední velite 13 tky Dyleně p.mjr v.v Rotth za mne ppr a také velice slušnej důstojník. Přeji vše nej .Libor
npor.Josef Kraisl
Beďa Menc | 16.1.2014 06:12 | id 69420 | nahlásit
Ahoj Dyleňáci,zmiňujete tu jmeno J.Kraisl.Já sloužil na Mohelně 75-77 a byl ZVP.Nevíte jaký byl jeho osud,potom co Mohelnu zrušili?Byl to prima chlap.Prý už zemřel.
 
Re: npor.Josef Kraisl
Nešpor Libor | email | 16.1.2014 21:03 | id 69466 | nahlásit

Ahojky p.Menc. Já jsem sloužil na 13rps Dyleň v letech 1981- 82 jako spojař a p.npr Kraisel byl velitelem 2 čety. Dle dostupných od informací od plk Vlada dosáhl hodnosti majora a dosloužil v Dolním Žandově. A je bohužel pravda že již není mezi námi . Ale máte pravdu byl to slušnej a férovej chlap. Tak na něj a nejen na něho z 13 tky vzpomínám . Přeji hodně zdraví. Spojař Libor
 
Re: Re: npor.Josef Kraisl
Dana Kraislová | email | 20.5.2018 22:29 | id 128959 | nahlásit
Dobrý den, jsem nejmladší potomek mjr. Josefa Kraisla a jsem moc ráda, že jsem našla o tatínkovi takové milé vzpomínky. Bohužel zemřel už v září 2009, ale troufám si říct, že pro něj i maminku byly doby strávené pod Dylení a na Mohelně srdeční záležitost. Jako dítě jsem vojenské historky velmi ráda poslouchala a čím jsem starší, tím mám větší potřebu po téhle době pátrat. Zrovna dnes jsme si udělali cyklovýlet na Mohelno a jsem ráda, že jsem objevila tyto stránky, které mi pomohly si rotu a okolí alespoň trochu představit.
 
Re: Re: Re: npor.Josef Kraisl
Jindra V. | 12.1.2019 22:06 | id 134827 | nahlásit
Dobrý den.Sloužil jsem na Mohelně do jeho zrušení roce 1978.Pana Josefa Kraisla si dobře pamatuji jako férového chlapa.Jindra.
sraz?_
J.Hublar | email | 2.5.2012 19:07 | id 45452 | nahlásit
Bude ten sraz ted v kvetnu ?_
prani
Jan Hublar | email | 23.12.2011 13:04 | id 39562 | nahlásit
Krasne proziti vanocnich svatku a v novem roce hodne zdravi vam preje k***a 13.rPs
1984-1986
anton zvala | email | 31.5.2011 17:47 | id 31877 | nahlásit
...celkom ma potešilo, že som našiel tieto stránky:-)))...ak sa tu sem tam potuluje niektorý z mojich vtedajších kolegov...prijmem akékoľvek informácie...ktovie ako skončil môj pes..kektor/hekťák/ :-)))
 
Re: 1984-1986
Vladimír Žák | email | 25.7.2012 22:44 | id 48148 | nahlásit
Ahoj Tono, jsem hotovej, že jsem našel tyto stránky.
A to naprosto náhodou po tolika letech. Byl jsem se podívat na Dyleňi, když jsem byl s přítelkyní na dovolené na Šumavě. Potkal jsem nějakého cyklistu, který sloužil na Tišině jako furťák a ten mě nasměroval na tyto stránky. V reálu jsem byl zděšený stavem naší bývalé roty. Snad si to někdy přečteš. Byl jsi můj velmi dobrý kamarád. Ahoj.
 
Re: Re: 1984-1986
anton zvala | email | 28.12.2012 18:21 | id 54167 | nahlásit
chlape..ty žiješ??to je nádherné...občas..tak raz za rok si zavoláme s Vilom Križanom..a vždy si slubime že si spolu vypijeme flašku 12 ročnej whisky a zaspomíname,,,ale doteraz sme tak neučinili:-(((nemáš nejaký nápad???bol si vždy taký kreatívny.....ozvi sa...Toník....))00421903821900
 
Re: Re: Re: 1984-1986
Rybář Vlasta | 28.12.2012 18:40 | id 54171 | nahlásit
Ahoj nevím jestli si na mě s pomeneš, byljsem vd 3čety.Možná i na keleru vd jaro84.
 
Re: Re: Re: 1984-1986
Vlasta Rybář | 28.12.2012 18:48 | id 54173 | nahlásit
Ahoj neví jestli budeš si namě pamatovat. Byljsem vd, 3čety.
 
Re: Re: 1984-1986
vilo križan | email | 13.10.2014 11:03 | id 79985 | nahlásit
Ahoj Vladimír.
Od vojny mám pre teba nachysané fotky!
Vilo Križan
viliam.krizan@gmail.com
www.vk-klimaservis.sk
 
Re: 1984-1986
Miloš Bielik LEVICE | email | 3.6.2013 11:03 | id 61377 | nahlásit
Ahoj Tono :-) , ahojte vsetci 84-86 , dufam,ze si ma pamatas, som rad tiez ze existuje tato stranka, videl som fotky ... je to na zaplakanie ako je to zdevastovane !!! , snad dame nejake stretko aj my :-))
 
Re: Re: 1984-1986
anton zvala | email | 16.10.2013 18:38 | id 65455 | nahlásit
miloš čááááw..jasné že si spomínam...idem teraz na jarmok do levíc v sobotu..zavolaj mi a stretneme sa tam.....ale ak to nestihneš..ta ešte kuknem na fb...pááááá
ahoj
Jiří Šoun | email | 24.5.2011 07:42 | id 31588 | nahlásit
také jsem netušil ,že tyto stránky existují.sloužil jsem na "třináctce"od ledna 1984 do června,potom mne převeleli pro politickou nespolehlivost.bylo to po té díře kdy jsem strávil dvacet hodin bez jídla apití a sám na "kopci". tenkrát tomu velel kpt Hrbek Neumana si dobře pamatuji,také Šádka a Dvířka,Paličku.psy si pamatuji Chama a Vargo a ještě kolii ale nevím jak se jmenoval.Zbytek vojny jsem procestoval po brigádě a v Aši u pracovky a jako řidič.Zničil jsem dva motory aut a vytáhl jsem vHazlově jednoho dědu z ohně ,dali mi hodinky s věnováním od ministra vnitra což je paradox vzhledem k tomu jak jsem byl Vzpurný a podvratný živel.rád bych se s někým z vás setkal.
nazdar chlapáci
Mirek Bohatý | email | 7.2.2011 15:57 | id 26394 | nahlásit
Zdravím všechny, kteří tu loužili..já tu dosluhoval v roce 84, podzim. Tebe Jardo si pama tuji velice dodře, Hrbka a Barana také..Mirek
Jaro 83-85
tomáš Palička | 14.12.2010 23:11 | id 23431 | nahlásit
Nazdar kluci sloužil jsem tam jako psovod můj pes se jmenoval Brek .To jsem vůbec netušil že se dají najít stránky o Dyleni.Jinak zdravím spolubojovníky,kteří tu již něco napsali M.Šádek,A.Albert. Na fotkách jsem poznal Chládka,Křivohlávka,Urbana,Vizváriho. Nedávno jsem si uklízel v komoře a našel jsem staré fota Dyleně.Ten nápad na sraz by nebyl špatnej .
 
Re: Jaro 83-85
laco | email | 1.8.2013 16:49 | id 63126 | nahlásit
Nedělal Ti na vycvikaču na Keleri velitele čety Polák ?
13.PS Dyleň
Jaroslav Prokeš | 6.3.2010 22:51 | id 13253 | nahlásit
Já jsem dělal na 13. provianťáka 82-84. Velitel byl kapitán Hrbek. Pak tam byl nadpraporčík Baranovský ten byl fajn. Kuchař byl Jirka Neuman řezník z Pardubic. Byl bych moc rád kdyby se někdo ozval po těch letech, a mohli se sejít. Zatím se mějte cau.
 
Re: 13.PS Dyleň
m.šádek | email | 7.3.2010 00:14 | id 13258 | nahlásit
Nazdar Jardo.Tebe si docela dobře pamatuju.Tenkrát jsi býval hubenej blonďák a vydávals nám jídlo na piket.Vodil jsem Hurona s Harym na Kyseláku.Jestli pojedeš v květnu na sraz tak dáme řeč.Jestli chceš mejluj na uvedenou adresu.Tvoje tady nebyla.Měj se Miloš.
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
Libor.N | email | 7.3.2010 22:18 | id 13359 | nahlásit
Zdravím taktéž m.šádka . Mám prosbu za boha si nemohu vzpomenout jk se jmenoval špak pod Liškárnou směre ku Kyseláku potom byl špak Sláma ,Vrata1 Vrata 2 a Kyselák. Dík Libor.N
 
ReŠpak
DrexlerZdeněk | email | 31.5.2016 22:47 | id 105235 | nahlásit
Libore myslíš Šestku,možná ano možná ne měj se Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
Miro Lago | email | 11.6.2016 17:21 | id 105686 | nahlásit
Ahoj Libore, myslím že to boli Břízky . Miro z Dylene.
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
Grafič JirkA | email | 18.12.2011 15:28 | id 39311 | nahlásit
Zdravím Tě pacholku!
Kdyby se plánoval nějaký sraz dej určitě vědět,kdyź to jen trochu půjde rád dorazím!
 
Re: 13.PS Dyleň Jarda Prokš
Libor.N | email | 7.3.2010 22:12 | id 13358 | nahlásit
Čauky Jardo roce 82 jsem sloužil na 13tce jako spojař.odcházel jsem do civilu podzim 82. Hrbek byl npr.a velitel 1čety Baranovský no nic moc zamne byli holič a na ten jeho setřich se nedá zpomenout, dále nopr Kraisel 2četa ( je po smrti) ppr Roth 3četa rtm. Trešl ZVT. VR pplk Landa ZVR mj. Přeček.oba odešli vroce 82 přeček do důchodu a Landa snámi na podzim zřejmě na prapor do Halže .Provianták byl sv.Pitáka st.kuchař Mira Josefek. možná budeš pamatovat spojaře L. Drbohlava M.Růžičku J.Šerýhoho J.Musila atd. Zdravím
 
Re: 13.PS Dyleň
Albert Antonín | email | 14.8.2010 14:22 | id 19319 | nahlásit
starší psovod, svobodník
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
Albert Antonín | email | 14.8.2010 14:35 | id 19321 | nahlásit
Ahoj kluci jsem rád, že existují vzpomínkové fotky, rád bych později dodal nějaké dobové fotky, které mám z míst, kdy jsme spolu sloužily. Dejte mi prosím vědět, když budete pořádat slezinu nebo společné setkání-Díky.
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
anton zvala | email | 16.10.2013 18:36 | id 65454 | nahlásit
ty si bol moj starší psovod...pri hektorovi...ahoj...))
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
Tonda Albert | 4.6.2014 19:38 | id 75542 | nahlásit
Ahoj kluci,akce v mém rodišti v Oseku v kempu Horal se vydařila. Jsem rád,že jsme se po 30ti letech měli možnost vidět a zavzpomínat na vojnu.Ještě jedmou zraví Tonda(Hektor).
 
Re: Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
poštolka | email | 4.12.2015 01:29 | id 98408 | nahlásit
Ahoj Toníku zdrají tě druh ve zbrani z výcvikáče a PŠ Jarda Novák 10.rota (Bílina)
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
anton zvala | email | 11.1.2019 16:17 | id 134788 | nahlásit
nazfárek suprák moj....ako??))
 
Re: 13.PS Dyleň
jaroslav prokeš | email | 27.8.2010 20:30 | id 19706 | nahlásit
-Ozve se někdo z ročníku 1982-1984 dík.
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
Pavel Semrád | email | 5.4.2011 22:06 | id 29779 | nahlásit
Ahoj kamarádi, šli jsme do civilu na podzim 84, ozval se mi kuchař z našeho roč. Jirka Neumann a plánuje sraz. Jestli to vyjde, bude to fajn. Postupně si vybavuju jména, našel jsem adresy, bylo nás 20. Zalovil jsem ve fotkách PS Dyleň a je až k nevíře, jak se vzpomínky oživují... Často jsem chodil na hlídky se spojařem Zdeňkem Řádkem, hrozně rád bych se mj. i s ním viděl. A zdravím prov. Jar. Prokeše.
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
Milan Machacek | email | 5.4.2011 22:42 | id 29780 | nahlásit
Čau je zajimave že mi kuchaří to stále organizujeme před rokem jsem svolal srar všech pohraničniku o-1989 sešlo se nás na 46 lidi a příští rok v větnu děláme repete pokuď by váš ročnik dělal solovku tak dej vědet.MACHI
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
Martin Štryncl | email | 10.4.2011 19:42 | id 29984 | nahlásit
Já se také připojuju k pozdravu (civil podzim 84) I mně se ozval Jirka "Numen" s pozvánkou na sraz. Jak píše Pavel Semerád, vzpomínky naskakují a proto by bylo moc fajn se vidět a zavzpomínat. Zatím se loučí "hyenář", nebo jak nás, psovody, nazýval Futýrko - Dvířka a možná už ty jména trochu pletu .........
 
Re: Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
kavka milan | email | 16.4.2011 21:33 | id 30255 | nahlásit
Ahoj Martine,taky mě kontaktoval Jirka ...Numen...na ten sraz určitě přijedu,rád vás všechny uvidim,zdravim taky Jardu Prokeše.Dokonce jsem se tady našel na jedné fotce...Dyleň 83-85,ikdyž mě na ní obklopujou o něco mladší kluci.Já jsem to v ten monent měl už za pár a na Kyseláku jsem v jednom kuse sloužil asi tři týdny jenom se menili posádky......asi sem byl nepostradatelnej......,ale civil byl už tak blízko,tak se to dalo vydržet.Zdravim kluky co jsou na fotce se mnou a všechny co mě znali....civil 84
 
Re: 13.PS Dyleň
Ladislav Polak | email | 12.11.2010 12:09 | id 22127 | nahlásit
Teba si už nepametam, ale ja som bo v 198O-198l v hospodárskom družstve jako topič, kuchár mladý Mira Jozefek Slovák, ďalej Lojza Slanina, Jarda Hrbek a proviaňťaka robil chalan, ktorého si už méno nepametam, ale hral na gitaru - neviem to presne. Baranovský bol vykoňak. V kuchyni velil nprap. Polák od armády. Neviem či aj ty si bol jako kuchár pod armádou a či si tiež chodil na vychádzky do Mariánských Lázni. Keď budeš mať čas napíš. Ahoj Laco Polák
 
Re: 13.PS Dyleň
Jirka Neumann-kuchař | email | 31.12.2010 13:02 | id 24301 | nahlásit
ahoj Proky jsem rád že o tobě vím. Pošli na sebe kontakt. Díky Numen. Kamarade Bruno pošli mi kontakt také na sebe. Zatím ahoj
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
jarda prokeš | 9.1.2011 18:32 | id 24864 | nahlásit
Jsem rád že jsi se ozval. Těším se až napíšeš. Zatím ahoj.
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
jaroslav prokeš | 9.1.2011 18:34 | id 24865 | nahlásit
Piš na j.proky @ seznam.cz. Já na to zapomněl. ahoj Jarda
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
Jiří Šoun | email | 24.5.2011 07:56 | id 31589 | nahlásit
ahoj Ňumene,jestlipak si vzpomeneš jak jsem tě tahal na vejdu když nás vyvezli na překrytí a šofér tě tam málem nechal?dosmrti nezapomenu na ten pohled když jsem odhrnul tu zadní plachtu a viděl jsem tě jak jsi dusal sněhem s odlkopenou ramenní opěrkou od kosy jsi šmátral po zadním čele auta snažíce se zachytit ujíždějícího auta.tehdy jsem se smál tak ,že už dlouho ne.ale dobře to dopadlo i když jsi chtěl za námi střílet světlice. ozvi se
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
DrexlerZdeněk | email | 31.5.2016 23:08 | id 105236 | nahlásit
Ahoj všichni Dyleňáci,je jedno jaký ročník,tu svou čest jste tam odsloužily jeden se svým milovaným psem druhý se samopalem,Je to jedno tu svou čest jste tam nechaly,stejně neznám lepší vojnu než u Ps,byla to parta kluků,ať před tak potom,může nám to kdekdo závidět,můžu řict že jako psovod jsem mněl život že by mohl kde kdo závidět,bylo to sice o hubu ale byl jsem svobodnej,jenom já a pes,na toho mého Hroma velice vzpomínám,byl to kus psa,léto podzim zima a jaro vždy byl při mně,byl to nejvěrnější tvor děkuji mu za hezké chvíle vojny já vím že jsi někdo řekne PES ale byl to kus života a věrnýho života kdo ví z kluků psovodů sehne hlavu a velice ne toho svého pejska vzpomíná,bylo to pouze jednou a potom už nic jenom vzpomínka ale každý psovod má toho svého psa dodnes v srdci nebo ne kluci,psovodi baly vždy u PS elita.Hezký večer u Vás doma
Hrom z Dyleně.
 
Re: 13.PS Dyleň
Pavel N. Jumbo | email | 9.8.2011 15:36 | id 34775 | nahlásit
Ahoj Jardo,konečně jsem narazil na někoho,koho znám z dyleně, já sloužil jako psovod,velitel poplachovky,piketu.Byl jsem v ročníku 1982-84 jaro.Jako jediný jsem byl ze severních Čech.Všichni byli od Pardubic a pak jih a východ Slovenska.Přezdívka Jumbo byl po psovi,tak nás tenkrát pojmenovali.Ahoj Pavel Navrátil
 
Re: Re: 13.PS Dyleň
DANEŠ Stanislav | email | 10.8.2011 00:20 | id 34807 | nahlásit
Ahoj Pavle (Jumbo).To jsem rád ,že někdo napsel o psu Jumbovi.Za mne 77-79 měl Jumba nějaký Viskupič ,byl ,ze Slovenska ,ale jeho povely by akorát toho psa zblbli,to bylo jen Jumbo lehni ,sedni a vstaň,ale vše hned za sebou, tak jsme nevědeli ,kolikrát co po tom psovi chce, natož ten pes.Také jsem byl ze severu a nezlobte se ,že jsem vám vlezl do debaty. Je to taky vzpomínka .Daneš Stanislav
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
Pavel N. Jumbo | email | 13.9.2011 10:38 | id 36093 | nahlásit
Ahoj Stando,jsem rád,že ještě někdo další si vzpoměl na psa Jumba,já jsem byl jeho poslední psovod,měl jsem ho víc jak rok,ale potom začaly zdravotní komplikace,měl špatný klouby,že už nemohl ani chudák chodi a jen se plazil po kotci,tenkát jsem si dovolil až příliž,když jsem se pohádal s Hrbkem,at pošle pro veterináře a ukončí jeho trápení.Tak zkončila pro Jumba sluzba na SH.Ale byl to moc dobrý pes,jen jeho fotografie se nikde nezachovaly.Ahoj Pavel
 
Re: Re: Re: 13.PS Dyleň
martin (colt) | 13.9.2011 20:05 | id 36110 | nahlásit
Ahoj Stando prosím tě ,Jumbo byl převzat z Mohelna ? Nebo přišel na rotu jako štěně a pak jakého psa nahradil ? Vím je to dost dávno,ale takové detaily mne docela zajímají.Zkus popřemýšlet nebo se možná ozvou "kucí"co ho měli na starosti.I tak dík za info.
 
Re: 13.PS Dyleň
Grafič Jirka | email | 18.12.2011 15:04 | id 39306 | nahlásit
A říkalo se ti "Spořínek"!ale nebylo tam špatně!
Dylen rok 1981 - 1982
Nešpor.Libor | email | 28.10.2009 00:58 | id 7095 | nahlásit
Dyleńáku M Šádku po 30ti letech jsem znovu poznal pikety Lom a Kyselák kde jsem sloužil jako velitel piketu jsou to krásné vzpomínky z roku 1981 -82. Bohužel tvoje mé neznám ale foto na zasněžé kotce poznávám a jméno Narcis mi vzdáleně je také známé. Pokusím se přehrabat a najít nějaké foto. Za mně byl VR maj.Přeček velkej borec a poté v roce 82. pplk. Landa. Vel. 1.roty byl npr Hrbek který na rotě bydlel ale jinak nic moc. na Přečka a Landu neměl. Pakn si vzpomínám na npr. Kraisla a ppr.Rota dobrý borci.
 
Re: Dylen rok 1981 - 1982
Hrbek O. | email | 17.12.2009 14:52 | id 8594 | nahlásit
Dobrý den, ahoj, jmenuji se Hrbek a můj otec kdysi sloužil na rotě. Znál jste ho někdo?
 
Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
L. Nešpor | email | 19.12.2009 00:51 | id 8640 | nahlásit
Zdravím O.Hrbka ml. Sloužil jsem na Dyleni v roce 82. a Tvého otce npr. Hrbka znal.tenkrát velel 1.četě a tudíž i mě .Ale tak nevím jak začít nechci nikoho urazit. Za mě byl npr.Hrbek takovej zvláštní člověk kterému se bylo radši vyhnout. Opravdu zvláštní dalo by se říci kariérista ale hlavně strašném vztekloun!!! na ten jeho řev po rotě který v létě museli slyšet až v Německu kvůli každé prkotině se nedá jen tak zapomenout. A za jeho služby jakožto DDR to nebyl taký žádný med což mohu potvrdit jako spojař který konal službu vedle v místnosti DDR. Mohl bych připomenout pár dalších historek a příhod.. Opravdu dokázal službu znepříjemnit až znechutit . Možná to bylo jeho věkem . Ale dnes po skoro po 30 ti letech to beru s nad hledem a úsměvem . Vše zlé zapomenuto ??.jen vzpomínky Ale tenkrát v pozici 20ti letého kluka tobylo tak trochu jiné . Tebe tak nějak pamatuji jako 6- 8 letého kluka který se motal po rotě a který bydlel přímo na rotě dle foto po pravé straně od místností DDR. A měli jste červeného žigulíka . Nejvíce ale vzpomínána a určitě nejen já na Tvoji maminku krásná blondýna a postava po které ( jsme jak se říká slintali a snili všeci ) byla příjemná a milá . Samozřejmě vím že otec byl doma asi úplně jiný . Dnes bych s nim šel klidně pokecat při pivě a zavzpomínat. Taky jsem se dozvěděl že Tvůj otec velel rotě Dyleň v letech 90 v hodnosti majora . Jak už jsem uvedl vše zlé zapomenuto ??.jen vzpomínky tak jako na npr.Kraisla , ppr.Rota ,mjr Přečka , a pplk.Landu.
Přeji krásné prožití svátku Vánočních a PF 2010 Tobě i Tvé rodině .
PS. Možná přijdou i jiné ohlasy na Tvého otce ale toto byl jen můj názor . Rád budu ppř.dále reagovat.
S pozdravem L. Nešpor.
 
Re: Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
laco.polak | email | 12.11.2010 11:56 | id 22126 | nahlásit
jak to tu čítam, tak som tiež v roku 198O až 1981 slúžil na rotě jako kotelník spoločně s Peterom Tenglerom. V kuchyni bol Jarda Krsek a Mira Josefek bol mladý kuchár. Velil tam ešte majr. Přeček a Hrbek bol nadporučík. Strašně nadával, keď mal v byte zimu. Paní Hrbková bola opravdu veľmi príjemna žena a krásna. Celé hospodárské družstvo sa těšilo, keď prišla do kuchyně a hlavně Jarda Krsek. Viem len toľko, že máš asi i sestru. V kuchyni eště varil Lojza Slanina, ale o ňom nič neviem, len toľko, že pri opušťaku sa opil a vraj zle dopadol. ja som v roku 198l odyšiel na policajnu školu do Holešová. V roku 1983 som sa vrátil do Nového Žďáru jako veliťel tretěj roty, ale ten istý rok v auguste som odišiel do Bratislavy. Keď som videl fotky z roty Dyleň, tak som skoro plakal. Myslel som si, že rota v tomto čase bude dobrý hotel, ale toto som určite nečakal. Rád vzpomínam na Baranovského, lebo som mu robil pomocníka. Ďalší kuchár tam bol Milan zo Slovenská z komjatic, ale priezvisko si nepametám. Od armády tam bol kuchár méno neviem, ale bol to poriadný chlap, ktorý robil kulturistiku. Celé hospodárské družstvo bývalo na treťom poschodí s chlapcami od armády.
K tvojemu otcovi sa možem vyjadriť v dobrom, ale ako to napísal Nešpor bol ale poriadná guma. Tak Ahoj Poľak
 
Re: Re: Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
Nešpor.L | email | 5.1.2011 02:10 | id 24584 | nahlásit
Čauky Laco ve svém příspěvku jsi se zmíníl o Miro Josefkovi nemáš na něho prosím kontakt. Ja stejný ročník a spolu jsme odcházeli na podzim z Dyleně do civilu Díky L.Nešpor spojař Dyleně82
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
Laco Polak | email | 8.1.2011 13:15 | id 24785 | nahlásit
Ahoj Libore nemám na něj kontakt. Já jsem odešel v září roku l98l do školy do Holešová a vrátil jsem se na rotu Nový Žďár v březnu roku 1983, ale již na rotu Dyleň sem se již nevrátil. Já jsem dělal v kotelni a po mně to přebíral nějakej mladej maďar, ale jméno si již nepamatuji. Toho času bydlím u Zlína. Já jse byl ročník kucháře Lojzy Slaniny
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
Pavel N. Jumbo | email | 9.8.2011 15:48 | id 34776 | nahlásit
Ahoj ,já ho znal dost dobře,sloužil jsem na Dyleni jaro 1982-84 to ještě bydlel s rodinou na rotě,než se přestěhoval do Třech seker.Byl to dobrý člověk,i když to byl někdy nervák.Pamatuji když na mě řval v kanceláři dozorčího,tak voják na kačeně u autoparku pořádně ztuhl.Ale jinak to s ním šlo.On hodně řval,ale ve své podstatě byl neškodnej.Tvoje mamka co s ním žila na rotě byla pěkná ženská a taky jediná v okruhu 8 km.Ahoj Pavel Liberec
 
Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
Grafič Jirka | email | 18.12.2011 15:19 | id 39310 | nahlásit
Nebyl to špatnej chlap,sice řvoun strašnej,to je fakt,ale zase ferovej!A k podivu se s ním dalo i docela dobře pokecat kdyź sloužil operáka a ja dřepěl u beden.Znal Neštěmice odkud pocházím.Po druhé "díře"ho převelili,po něm nastupoval Landa,a já potom za odměnu mazal dosloužit na 17.rotu.
 
Re: Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
Jaro 81-83 | 29.7.2013 09:38 | id 63035 | nahlásit
Nevzpominam ze bych te znal !!!! Jsem z Mojzire Jsem chlap ze severu ale to co jsem videl a slysel z ust V. Hrbka je na 3 h povidani ---- Nesnasim vzivat zlo......Dost dobře si vzpomen a pripomen když si tam byl a slysel si rev na mlade kluky jak na nesvepravne .............CO SI ZAC.....!!!!!
 
Re: Re: Re: Re: Dylen rok 1981 - 1982
Jirka | 31.7.2013 09:04 | id 63087 | nahlásit
To by mě zajímalo, co se tam dělo kolem let 1981 - 1983. Klidně se rozepiš, budeme rádi. Hlavně prosím bez emocí. Dík Jirka
foto
martin | email | 22.5.2009 13:52 | id 3659 | nahlásit
Dyleňák 75-77 zdraví Dyleňáka 83 - 85, foto 3 -
Bílá skála, rád bych si upěsnil její pozici, za
mne Bílá skála - tak se jí říkalo - byl Střední
vrch - lze to najít na google earth - a je to
dobře vidět - loni jsem tam byl - je to k
nepoznání -a o téhle víšce takovéto skály vím jen
, pod Dyleňskou věží - od věže v prvo směr do
němec... foto 4 - U Alexe - za mne ,tam byl
normál zděný piket,ale a jelikož a protože tam
párkrát panáčkové během služby
"chrápaly" a neslyšely (alarmující
zvuk pojítka -echo z roty že je venku
"škodná" a že tam jde !) - tak tam ta
hlídka byla několikrát "vybrána "
prověrkou . A jako trest za to byla likvidace
tohoto piketu. Stálo to za prd v zimě a v dešťovém
období. Během půl roku tam "na černo "
vyrostl nový přístřešek ,nikoliv piket ,ale není
či nebyl podoben tomuto co je na snímku, zdá se
,že tam těch přístřešků asi bylo povícero,že ?
 
Re: foto
martin vrba | email | 13.9.2009 15:37 | id 6005 | nahlásit
Prosím o informaci /co je to Piket?/. Velmi děkuji.
 
Re: Re: foto
martin (colt) | 13.9.2009 19:45 | id 6018 | nahlásit
Piket - to byl výraz pro (povětšinu se jednalo o jeden díl stavební UNIMO buňky - sólo - k účelu krátkodobého ubytování osob ) objekt ,který sloužil jako přechodný ubytovací prostor pro určitý počet lidí, kde se dalo topit,přespat - kovové postele - pro určitý počet osob , stravovat, v případě nepříznivých klimatických podmínek k osušení svršků osob jenž ten čas používal . Většinou zde byla služba na 24 hodin od 17 - do 17 hod- cca , druhéhé dne., kde se i systémově sloužilo či střídalo.Ale i dle stanovišť na 12 hodin od 6 ráno do 18 téhož dne. Piket měl i jinou podobu, ve tvaru malého dřevěného přístavku pro max. 3 osoby a taky s kamny -ovšem bez el. proudu
 
Re: Re: Re: foto
Pavel N. Jumbo | email | 9.8.2011 15:53 | id 34777 | nahlásit
Ano osazenstvo piketu byl řidič,auto bylo za signálkou,psovod,střelec a to bud jeden,nebo dva a velitel piketu,sloužili jsme na něm 24 hodin a byly dva kyselák dole a lom ten byl u 14.roty.Služba na něm byla paráda.
neuvěřitelné se stalo skutkem,
J.Šádek | email | 10.3.2009 23:02 | id 2090 | nahlásit
o dvacet let dřív jsem na Dyleni sloužil jako
armáďák nahoře na kopci.Bylo tam krásně.Miloš,
synovec, se narodil v den kdy mě vojenská služba
skončila.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Dyleň r. 1983-85

Okres: Cheb

Dobové fotografie z 13. rPS - Dyleň (Chebská brigáda)
A2008-02-28 15:53:35 U2008-03-02 14:48:46 TG15