Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (141)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
25 foto (V.Fryč) z celkových 39

Foto 25
Rok 1982 - sraz nástupního ročníku jaro 75-77 po 5 letech. Společné foto na nádraží Dolním Žandově (ale nebyli jsme tam už všichni).
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37

Autor: V.Fryč | Pořízeno: 1976 | Foto: 37 fotek

Foto 38 Foto 39

Autor: V.Fryč | Pořízeno: 2008 | Foto: 2 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Jsou tomu dva roky, kdy odešel HROM
Dyleňáci | 1.6.2024 10:55 | id 178666 | nahlásit
Kamarádi, přátelé a příznivci roty Dyleň,
dnes jsou tomu právě dva roky, kdy na svoji poslední službu vlasti odešel svob. Zdeněk Drexler, psovod služebního psa HROMA, kterého vodil v letech 1975 až 1977. Zdeněk na dobu strávenou v úseku naší roty při ochraně státních hranic vždy rád vzpomínal. Vnímal toto období, jako službu nejenom své vlasti, ale i všem lidem. Tehdy "studenou válkou" rozdělený svět stál na pokraji konfliktu. Vždycky říkával, že Pohraniční stráž je ochránkyní všech hodnot a tradic, které pro nás vybojovali naši dědové.
Na svého psa často vzpomínal a proto se dlouhá léta nechal oslovovat jeho jménem, tedy HROM.
Vzpomeňte na Zdeňka s jeho Posledním sbohem, kde se s námi všemi dojemně rozloučil. www.vojensko.cz/upload/posledni%20sbohem.pdf
Dyleňáci 1975 - 1977
Staré časy
Roman | 20.1.2021 06:35 | id 152818 | nahlásit
Zdravím hraničáře,koukám na vaše dobové fotky.Všichni jste ve věku mého otce,ten také sloužil v letech 75-77 ale ne na čáře.Tak mi ty Vaše fotky připoměli ty jeho když se koukam do alba.Je obdivuhodné že jste se po letech sešli a v takovém počtu.Ja byl podzim 98-99 s klukama jsme si slibovali hory doly a nesetkali jsme se ani jednou.Zustalo jen u pár dopisů.Hold jiná doba.Asi jste si zkusili víc než my.Ať vám to vydrží.
 
Re: Staré časy
pepík z Prajzské | 25.1.2021 10:20 | id 152979 | nahlásit
Zdravím a kde sloužil
1
Verto | 19.2.2015 19:59 | id 86475 | nahlásit
dobrý den,
co máš za funkční plat v štábu praporu , velitel druztva a další v Kčs v CSLA ?
 
Re: Pozdrav
drexle.zdenek | email | 6.10.2015 06:39 | id 95597 | nahlásit
Ahojky,jdu sem ještě jednou nedá mi to,musím podotknout že některé kamarády již nepotkám,Colt,Mocko,Tonda Lír, Przeczek,velitel,Milda Charousek,ale věřím že jich ještě dost mezi námi je ale já pořád doufám že tykluci se k tomu dokopu a ještě jednou se sejdeme jako tomu bylo v roce 1982 to byl nářez,kvůli nám byla vyhlášená pohotovost,kdyby někdo chtěl někam zmizet,hodně kluků mělo již doma rodinu a když to neudělal za základní služby tak proč potom,stejně se vše po odchodu mazáků překopalo a dělat si ostudu by člověka nikdy ani nenapadlo.Ale rád bych ty naše kluky rád viděl,přeci jenom byla to jiná vojna než zažily kluci od ČSLA.U nás to bylo takový rodinný,táhlo se za jeden provaz.Musím podknout že každej kluk tam cítil rodinnou atmosféru,třeba vánoce,kluci co šly do služby tak měli na štědrý den večeři před službou ale se vším,musím smeknout před kuchaři a naším vedení on Przeczek byl frajer nenechal nic náhodě prostě i když ten kluk byl od rodiny tak stejně tu atmosféru tam cítil musím podotknou že každý dostal ještě balíčekl do služby.Já jsem chodil průzkum a měl mezi tím Lyšlárnu a vechtra před rotou a jídlo jsem taky nepostráda a to ještě chodily balíky z domova tak bylo futru habaděj.Jinak ještě k těm kamarádům možná že někoho znáte ve svém okolí jenom komunikace přivede úspěch setkání zatím se mějte a já se ozvu hezký den Hrom z Dyleně
 
Re:8.7.2017.
Drexler Zdeněk | email | 9.7.2017 11:57 | id 119028 | nahlásit
Ahoj kamarádi,celý den od rána jsem vzpomínal na Vás všechny co jste spěchali za kamarády do Dolního Žandova,Paliče a okolí Dyleně.Nemohl jsem se dostavit jelikož moje paní postihla srdeční příhoda a po propuštění se musím postarat aby to bylo v pohodě.musím podotknout že to byl včera dlouhý den.Dnes ráno mi volal Fany Kulina náš ženista že byl s paní na Kyseláku na piketě a že piket nemohl najít,tak jsem mu řekl že od průseku elektryčáku kde byl styk s Mýtinou zpátky na šestku ke Slaměný byl úsek 1,2,3. a mezi 2 - 3 stál piket Kyselák a na električáku byl další piket 24 hodin překrytí kde byl psovod a velitel hlídky dva střelci překrytí od sloupu,Rohatky ke styku za nás 13 roty.Vím to proto že jsem chodil průzkum pravý a po přechodu vrátkama na styku jsem mačkal kontrol ně signální stěnu přes Kyselák až na šestku kde jsem končil, prošel vraty a ve vnitrozemí jsem postupoval po električáku na rotu
do konců, kde jsem odstavil Hroma a měl jsem 2 hodiny vechtr u roty a potom 2 hod Lyškánu a bylo ráno 6.00 a šlo se spát a odpoledne průzkum a v noci průzkum a tak to šlo dokola.Ale musím podotknout že v tak krásným prostředí ticha a zpěvu ptáků to nám mohl kde kdo závidět,velice rád na dobu mého mládí a kamarády vzpomínám,jenom jsi kluci vzpomeňte každý suprák ceňták a machroval za pár a když ten osudný den nastal tak to byl den loučení s kamarády které mnozí již v životě nikdy neviděl byl to hezký den společného rozchodu i plný slz.Když jsme odjížděli tak jsem se díval na kotec a v něm Hrom divalíjící se naho ru k silnici v tu chvíli bych nejraději se skočil z toho auta a běžel za ním za tím nejvěrnějším kamarádem který mě ochraňovat po 20měsíců.Zdravím Vás všechny kamarádi hezký den Hrom z Dyleně.
 
Re:Mladý stražci hranic.
drexle.zdenek | email | 8.10.2015 08:38 | id 95655 | nahlásit
Dobrý den,chtěl by nyní vzpomenout,že v dobách naší služby se taky něco dělo kolem toho našeho pohraničí.Hlavními tahouny mladých strážců hranic jsi vzpomínám jmána Havlíček ,Polka,Královi Květa a Hanka,Maruška Jakubů.Rád na tu dobu vzpomínám,sice se tyto akce dělaly místo spánku,ale to se vždy zmáklo.Dělaly jse různé akce,Nový svět,Palič,Dolní Žandov,Salajna a vždy byla dobrá parta,Jednou jsme byly vyzvání na celostátní soutěž do Kraslic u Sokolova.Jelo se tam motoráčkem něco krásnýho.Když jsme tam dorazily tak tam byly samé prapory a transporenty a mi jsme měly vlajku Lyšáci Dolní Žandov mladí strážci hranic Dyleň.Naše děcka uměly byly i na rotě,znaly dějiny prostě byly šikovní.Po celém dnu závodění a soutěžení nastalo vyhlášení a Lyšáci z Dolního Žandova byly vyhlášeni vítezi Brigádní soutěže.Jeli jsme nezpět domů,děcka se rozprchly domů a nás čekal výšlap na rotu,zahlásily jsme se a šlo se na kuťě.Ráno ve 3 hodiny už mne budil dozučí do služby na průzkum a jelo to nanovo.Během dne mne volal dozorčí že se mám zastavit u velutele.Šel jsem za ním zahlásil se a on povídá Drexler naše děti vyhrajou brigádní závody a nikdo nic neví a já se to musím dozvědět qaž z Chebu ze vyhráli moje Lyšáci.Jako musím říci že velitel ty děti nechal privízt na rotu byly různé akce i střelby udělal pro ně i hostinu na rotě a kluci děti braly a byly jsme taková jedna velká rodina,zatím se mnějte Hrom z Dyleně.
 
Re: Setkání po letech.
Drexler Zdeněk | email | 9.7.2017 12:16 | id 119029 | nahlásit
Ahojky kamarádi je Hektycký když stojíš proti člověku a tápeš kruci kdo že ty jsi?Kdybys jsi si tu bednu rozkrájel tak není možný se dostat dopředu přeci těch čtyřicet let ten zub času ty kluky tak změní že jsou k nepoznání.Jedinná šance je promluvit a potom se to již odvíjí samo od sebe.Já když zavítám do Dolního Žandova,tak jsem tam jako tenkrát moc a moc dobrých lidí kolem sebe velice jsi nás váží a ctí i po těch letech zlatý lidi, opravdu se tam cítím jako tenkrát tolik dobra kolem sebe,když tam člověk přijede hned jsou kolem něho a jsou velice pozorný a uctivý.Přeji hezký den Hrom z Dyleně.
Mustang před Dylení.
Martin K. | 30.8.2014 21:26 | id 78603 | nahlásit
Po 70ti letech opět zde. Stíhací válečný letoun Mustang na Chebském letišti. Neměl jsem fotoaparát, a tak alespoň momentka mobilem. S tím krásným Dyleňským kopcem to dnes nemělo chybu... :-)
ed250.rajce.idnes.cz…
platební ČSLA
Verto | 1.7.2014 18:01 | id 76627 | nahlásit
Dobrý den,
prosím omluvte mou otázku.
Hledám pro rozvoj platby v ČSLA.
Pořád vím, vojáku 120 Kčs, desátník 150 Kčs
Poručík pro hodnost 1000 Kčs
Kapitán 1.200 Kčs
pro funkci někde kolem 2500 Kčs.
děkuji
Prosba - rozcestí U Alexi
Oldřich | 28.11.2012 20:09 | id 52769 | nahlásit
Chtěl bych poprosit o vysvětlení, na 1 fotce rozcestí U Alexi je z prava vzdálený nějaký pomník nebo nevíte, co by to mohlo být? Děkuji Vám za případná vysvětlení.
 
Re: Alexa.
drexler.zdenek | email | 12.11.2013 22:46 | id 66520 | nahlásit
Alexa byl vstup do Dyleňského ráje,tím místem prošlo tolik lidí tolik ročníků,že ten vlak by musel být dlouhej z Prahy do Chebu.O Alexe mluvil i Sysel a měl na ní překrásné vzpomínky,hezky mluvil i o Oldřichově a Dyleni a též o Mohelně.Mrzelo jej to že Mohelno bylo muzeiní místo,kde ti kluci měly nejhorší podmínky ubytování,žily v nejhořších podmínkách a stejně jim tu rotu zničily,i když každej z těch co o tom rozhodly s velkou slávou pěly NA STARÝ MOHELNĚ o hymně všech kluků od Pohraniční stráže,od Aše až po Košice,měl pravdu je to smutný a ta slova byla pravda.Ať si každej říká co chce ale Sysel bude chybět,to je můj názor pravdy,vždy kluky našponoval aby odpovídaly aby reagovaly na emaily,je pravdy že s jeho nemocí vše utichlo a jsem zvědav co bude chlapci v budoucnu.povídal mi že všichni jsou aktivní a mi že spíme toho velice mrzelo a bohužel stím i odešel do NEBE ´POHRANIČNÍ STRÁŽE .Tím jsem chtěl napsat pár slov o čestném klukovi z Dyleně,byl jedním z nás dříve narozených ale stejného srdce cti a hrdosti,pravdu měl že jsme se neměly za co stadět.Pavliku Ty poslední Sysle Dyleňských hvozdů měl jsem Tě rád jako staršího kamaráda a příkladnýho člověka od té naší věci cti.Večer se dívám nahoru na hvězdy a vzpomínám,Hrom z Dyleně.
 
Re: Pozdrav.
drexler.zdenek | email | 16.1.2014 18:51 | id 69455 | nahlásit
Ahoj kamarádi,tak na této stránce ročníku 1976 se komunikovalo naposledy 2012.Mrzí mne to každej ročník si zaslouží svou památku,tak se koukejte ozvat.Na stránce jsou fota kamarádů a myslím že by bylo dobrý je tak trochu rozlouskat jelikož naše paměť se našimi léty tak trochu omezila a dost chlapců se již nepozná tak co vy na to,dáme se do toho?.Jinak všechny zdravím a vzpomínám a nezapomeňte sraz bude 12.7.2014 na naší rotě a Dylešké věži,je tam překrásný pohled na Čechy a Bavorsko,těším se na Vaší účest v hojném počtu,ahoj PS čest,Hrom z Dyleně.Vysvětlení o celé situaci pište na můj email,drexler.zdenek@seznam.cz,ahoj.
 
Re: Pozdrav.
drexler .zdenek | email | 10.3.2014 22:35 | id 71975 | nahlásit
Ahoj kamrádi Špióne,Colte Vašku atd tak co se děje,doufám že pozorujete kameru na Dyleni(počasí).Je tam z toho místa překrásný výhled,vídí Waldsesen,Alberid,Ceb i kus Sokolova.Ale co mne nejvíc těší že vidím na starý Oldřichov na sloup,rohatku a překrytí Kyseláku kde také byl piket.je to pro mne velice uspokojivé že sedím doma a vidím tam.Tuhle jsem tam viděl že někdo vzpomínal Hluchýho a Matyáše ale tam byla i Věra za mne už z ní bylo torzo ale velitel Przeczek když jsem s ním šel demarkačku tak jsme tam s ním byl a on se postavil a povídá tak tady byla Věra támhle Matyáš a za ním Hluchý.No tak on tam byl od roku 1962 takže něco už pamatoval.Za Věrou už byl spálenej les a prostor Mohelna.Velitel tam nechal kus života,pro ten prostor on žil.Já ho poznal když mu bylo mezi 30-35 lety a v té době byl silnej a vymakanej chlap byl v plný síle.mně akorat mrzí že jsem ho už nezastihl za jeho života že jsem to podcenil,to mne do dnes mrzí.Ale člověk tím jeho životem tak proběhne a zastaví se až tehdy když ho něco zlomí potom se za sebe podívá ale to už je poždě.Kluci piště a sraz je 12.7.2014 na Dyleni bijte kolem se kontakty na kluky které znáte,je to nejvyšší čas se sejít kamarádi,bouchá nám věk na záda a lepší to již nebude věřte mi zdraví vás všechny pevné zdraví přeje Hrom z Dyleně.PS: Pište a klujky kontaktujte.
 
Re: Re: Pozdrav.
MARTIN-COLT | 11.3.2014 18:23 | id 71995 | nahlásit
Hrome,
najeď si na web kameru Dyleně....najdi si dnešní datum tzn.10.03.2014 čas - 7 hod a zaklikni to až po 9 hod.......pak pod tímto sloupcem klikni na " nahraj výběr".....a pak pod foto obrázkem zaklikni spustit animaci........a budeš valit zrak.....co to je za nádheru.....
 
Re: Prosba - rozcestí U Alexi
František Alexa | email | 15.6.2014 19:14 | id 75996 | nahlásit
Jsem syn Aloise Alexy, lesního hajného z nedaleké hájenky, dnes již zbořené,podle které je nazváno místo na této křižovatce. Bydleli jsme zde na této hájence od r.1946 do r. 1956. Jméno je často zkomolené, správně je "U Alexy ! "
A teď k tomu pomníku : Jedná se o Klieberův kříž, nazvaný podle nedaleké naší myslivny (cca 2OO m od této křižovatky kde se před válkou takto hájenka nazývala. Více o tomto pomníku bližšího nevím ale zjistím. Bohužel zbytky kamenů někdo zcizil, již se tam nenalézají. Reaguji takto pozdě proto, že jsem se na tyto stránky dříve nedostal. Jsem také "srdcař" dyleňského regionu, také jsem sloužil na Dyleni ale i jinde , avšak u radiolokačních zařízení na věži, také motospojka od Dyleně po Čerchov v roce 1961-63 Ahoj František Alexa
 
Re: Re: Prosba - rozcestí U Alexi
Petr | 15.6.2014 20:11 | id 76007 | nahlásit
Moc Vás zdravím a jsem moc šťastný, že se někdo takový objevil.
Z hlediska historie a pamětí je to moc cenné. Hodně by mě zajímalo jaké to bylo v té době a jak se tam bydlelo, jaké jste měl zážitky atd. Vysloveně to hltám. Předem moc děkuji. Petr
 
Re: 1975-77 Dyleň.
drexler.zdenek | email | 17.6.2014 23:24 | id 76125 | nahlásit
Ahoj Františku děkuji Ti za vysvětlrní ohledně pomníku na Alexe.O té hájence vím dnes sice zbořeniště ale asi měla své dějinyAloise Alexi,tak alespoň se něco o Alexe porodilo,věř že jsem za to velice rád.Na Alexe jsem sloužil svou první službu u Pohraniční stráže a noční a když přišla bouřka tak tam byl takový sekec který jsem v životě neviděl,to byl hučák.Jinak se ozvi na můj email drexler.zdenek@seznam.cz.Rád s tebou pokecám a těším se na noviny o Alexe prostě ji mám neustále po těch létech v srdci a je to řádkka let požehnaná.Františku hezký večer psal jsi 1946-1956,1956 jsem se narodil ta jsi starší o nějakej pátek.Hezký večer Hrom z Dyleně.PS:Františku ozvi se na můj email,je to soukromí.Věřím že u toho srdce to máme oba,rád toho o Alexe poznám víc,napiš,Ahoj.
 
Re: Re: Prosba - rozcestí U Alexi
Martin-Colt | email | 20.6.2014 07:07 | id 76197 | nahlásit
U Alexy....je sice správně, ale my co jsme tam sloužili jsme byli vysílání na stanoviště " Alexa" , tak to bylo i zaneseno v knize služeb.....
Pak jsem se chtěl zeptat na jméno Chanas, říká Vám to jméno něco ? Jest-li ano, můžete se zde víc o tom jménu rozepsat ? Mám pocit, že by toto zajímalo a rádo si víc přečetlo vícero lidí. Děkuji za odpověď.
 
Re: Re: Re: Prosba - rozcestí U Alexi
Michal Chanas | email | 26.9.2014 22:52 | id 79480 | nahlásit
Dobrý večer,měl jsem na Vysoké babi a dědu.Bydleli v posledním baráku směr k Alexovně.
 
Re:Pozdrav.
Drexler Zdeněk | email | 1.6.2015 07:37 | id 90745 | nahlásit
Ahoj Michale,prohlížím stránky Vojenska a nacházím vnuka Chanase.Tvého dědu jsem znal z hájenky ,ale i z lesa mockrát jsme se sezkaly a pokecaly.Měl takový dřevěný vúz na tom seno a vím že mněl ten vůz pneumatiky.Jarda Pišl náš koňák ten od něho natahal několik opic na Dyleň,jednou se tam ožraly Pišl a Jura Molnár když sypaly silnici na Vysokou nakonec spadly ze šaitroku,koně je přejeli a přišly sami na rotu,velkej průser ale co s tím jiného koňáka neměly tak se muselo jet dál se službou,velice rád na ta látá vzpomínám,pamatuji jsi dva Chanase z Vysoké a Kálmana z Paliče,to byly takový lesní samorosti,nějaká zima na ně neměla pořád se jelo dál.Jó a ještě jsi pamatuji že Tvůj děda mněl divoké prase a když jsme chodily na Alexu do služby tak za náma chodil jako pes,pokaždé dostal dobrůtku a potom běžel domu.Jednou nastoupily zobáci a při levém průzkumu když prase jsi běželo pro dobrůdku tak ho jeden s těch mladejch zastřelil,co vím tak velitel Przeczek byl totálně naštvanej,bylo to tenkrát móóc hustý,konroly munice ,zbraní atd.Jinak se měj dobře hezký den Hrom z Dyleně.PS:Když budeš mít čas 11.7.2015 tak se přijď podívat na Dyleň na věž bude tam sraz tak pokecáme,ptej se na Hroma,Ahoj.
 
Re: Re:Pozdrav. - Alexa a Chanas
Luboš Netík | email | 5.5.2016 10:36 | id 104432 | nahlásit
Ahoj Zdenku Dexlere, znám,Tě, byl jsi múj mazák sloižil jsem na Dyleni od jara 1976 a pamatuji si toho hodně, i Tvého psa hroma, a jak jsi rád chodil na průzkumy, pravý byl dlouhý přes Brtnou kolem hlásky na Palič a levý kratší nahoru na Dylen a zpět. Jinak to prase zastřelil Canasovi mladej od nás z ročníku vojín Fúry, slovenskej madar, znal jsem toho divočáka i Chanase, měl ho doma od malička, a on za ním utekl z ohrady do lesa a ten vůl mladej se ho lekl a vystřílel do něj skoro celý zásobník. Vedl jsem po Petrusovi Tvoje MSH ale on chlastal v hospodě a tahal se z holkama a děti byli napospas. Mladej Osladil a ostatní si pak vybrali mě ,protože jsem hrál za Žandov fotbal a děti jsem znal a tak jsem je pak vedl. A měl jsem úspěnou knihovnu na rotě a hrál jsem ve výběru chebské brigády občas volejbal. Měl jsem psa Zena , ale toho pak převeleli do prahy na Hlavní správu PS. Chodil jsem často a noční aktivizaci s kynologem Proškem na kopec, na HM6 a na poplachovku, takže jsem si smeček horní- JERRY a Joy a dolní - Princ a Ink dost užil, mám i trvalé následky od pokousání - Iro a Hnědý Koran mě pokousali na trenýrovce. Tak č au, koukám, že ostatní kluci tam moc nepíšou, jenom Ty a pár jiných. Zatím ahoj, když tak napiš, ještě zavzpomínáme .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Prosba - rozcestí U Alexi
Michal Chanas | email | 19.10.2015 19:45 | id 96133 | nahlásit
Dobrý den,hájenka se obnovuje a tak bych byl rád za každou informaci jak původně vypadala.Děkuji
 
Re: Pozdrav.
drexler.zdeněk | email | 20.10.2015 23:12 | id 96285 | nahlásit
Ahoj Míšo,nemohu ti podat informaci jelikož jsem tam sloužil v letech 75-77,v té době byla hájenka v dezolátním stavu,ale vím o něčem co by tě mohlo zajímat,a ohledně stavby.Víš ty hvozdy a ten les a to ticho není nikde,možná na Šumavě Kdo tam nebyl neví
jak to je a jak to ticho chutná,nikdo neví co jsem cítil když jsem sešel z Dyleně do ruchu města,všechno se se mnou chvělo,nikomu nepřeji,vše mi vadilo auta,trolejbusy ,autobusy,prostě ten klid nebyl,co byl tam na tý Dyleni.Mě prostě vše vadilo.Ono žít v tichu dva roky a potom jít do města je peklo.Nikdo to nepochopí jenom ten člověk co tam žil.Mohu říct že dne po čtyřiceti letech když tam přijedu tak jsi sednu a poslouchám tu svobodu toho ticha,kamarádi ticho ,ticha,jenom šum lesa a ptáci,to lék života.Ono co víc nějaký srub trochu vody,teplo vní a svet mi může být ukradný,prostě co víc potřebuje člověk k životu.K čemu je barák a zahrada akorát na dřinu.Ono ti naši velitelé,byly od toho měskýho života,ale vlastně ten svůj život prožily podle svého.Mrzí mne že Jenda Przeczek po tom co udělal pro Státní Hranici,byl tak odsouzený,vážení psal mi člověk,nebudu psát kdo ,ale tu díru na Kyseláku neměl Jan Przeczek ale hoši z Chebu a z Prahy co posraly ochranu tátní hranice,vše překopaly až to posraly.Ono vše tam bylo vžitý a odzkoušený,smečky byly smečky a na ně nikdo neměl,ochrana Kyseláku měla své,překrytí Kyseláku taky své,tak proč má tady nějaký vůl psát že přešel přes Kyselák s celou rodinou,dodnes to nechápu co dělal průzkum,ale v té době už to bylo celý posraný,myslím si že tenkrát to asi mělo svou podstatu,Čechy byly Čechů, Zdraví vás Váš Hrom z Dyleně.PS:Hlavně Dyleňáky a Dolno Žandováky.
 
Re: Prosba - rozcestí U Alexi
František Alexa | email | 15.6.2014 19:17 | id 75998 | nahlásit
Jsem syn Aloise Alexy, lesního hajného z nedaleké hájenky, dnes již zbořené,podle které je nazváno místo na této křižovatce. Bydleli jsme zde na této hájence od r.1946 do r. 1956. Jméno je často zkomolené, správně je "U Alexy ! "
A teď k tomu pomníku : Jedná se o Klieberův kříž, nazvaný podle nedaleké naší myslivny (cca 2OO m od této křižovatky kde se před válkou takto hájenka nazývala. Více o tomto pomníku bližšího nevím ale zjistím. Bohužel zbytky kamenů někdo zcizil, již se tam nenalézají. Reaguji takto pozdě proto, že jsem se na tyto stránky dříve nedostal. Jsem také "srdcař" dyleňského regionu, také jsem sloužil na Dyleni ale i jinde , avšak u radiolokačních zařízení na věži, také motospojka od Dyleně po Čerchov v roce 1961-63 Ahoj František Alexa
Piket na 6
martin(colt) | 15.10.2012 12:32 | id 51054 | nahlásit
Zdravím Hroma,zdejšího dopisovatele..... a hrome Hrome asi mi budeš muset pomoci objasnit jednu věc.I když jsem na vojně v ten čas byl,ale nebyl jsem na rotě,...na opušťáku ni dovolence ni ve službě jsem nebyl a přec jsem nebyl u toho když se stalo, že " blafnul" piket na šestce.10 dní jsem byl mimo. Dodnes je tam v těch místech co stál ten Piket - gumová kurta, která byla součástí tohoto piketu. Už se mi vykouřilo z palice jak to vlastně všechno vzniklo. A že prý to byl moc hezký " táboráček " a včelky tam létaly a v noci ,až se jim za zadkem svítilo, no nedivím se bylo skoro jaro ....psal se rok 1976 a klucí se pomalu chystali do civilu.Hrome, to by jsi o tom mohl něco vědět ,co ? Já v ten čas byl ve špitále s překouslým ukazováčkem od bestie Prince a tam mi to dávali dohromady. Já jsem co se mi to stalo s tím Princem mohl jet druhý den dom na opušťák na svatbu dělat svědeka...sestřenka se vdávala, tak jsem místo toho svědčení se věnoval léčení a trávil čas v Chebským špitálu celej nasranej, no a právě v ten čas mého pobytu ve špitále se prý událo dost událostí a bez mé přítomnosti..ten piket byl jedním " z vrcholů " ! Co? Vzpomeneš si ?
Samo, že by mne zajímal názor velících, jak to viděli oni, třeba Čenda Osladil, škoda, že sem nepíše na tyto stránky.A P.oslední S.ysel je "pašááák ", je moc dobrej ....navázal kontakt s Čendou, toho chlapa bych velmi rád viděl po těch letech,.........i když mé jméno mu nebude asi nic říkat........si Pavlíku šikovný človíček a moc ti dík. Přeji brzké uzdravení. Martin
 
Re: Piket na 6
černák jan | 23.11.2012 23:03 | id 52539 | nahlásit
seruste kamaráti na tom table som aj ja skuste hladť
 
Re: Re: Piket na 6
martin(colt) | 24.11.2012 03:19 | id 52546 | nahlásit
no no no, chlapče ...sis spletl ročníky, toto tablo je ročníku 1975 až 1977 jaro..... tvoje tablo mám taky a to sem pošlu, jenže to je ročník 1974-1976 jaro, je pravda, že to naše tablo je dost podobné tomu vašemu.....tvoji parťáci byli....Pikora,Toman.....co?
 
Re: Re: Re: Piket na 6
černák ján | 26.11.2012 18:08 | id 52660 | nahlásit
Ahoj Martin, tysi prišiel potom ked sme išli do zálohy-?rád by som vedel čo sa stalo z eronom dokedy ešte služil ked mal tu nohu bolavu.máš pravdu že ročnik 1974 až 76 Toman Zdeno,Pikora Zdeno,boli moji najlepši kamarati. Ale dobre som si rozumel zo všetkými chalanmi, boli sme dobrá partia. Ahoj Martin pozdravujem ťa aj všetkých...Dylenákov čo tam služili .
 
Re: Re: Re: Re: Piket na 6
martin(colt) | email | 26.11.2012 18:58 | id 52662 | nahlásit
Ahoj Honzo, o mne tady na těchto stránkách dost najdeš, když se budu opakovat zbytečně tu zaberu místo, jsem ročník 75-77 jaro.Erona vodil Jerguš Bača, jejich foto -Bača a Eron je i na těchto stránkách, jen musíš si to víc prohlédnout, je to prostě pod " Dylení" a to víš léta 75 až 77,ale mám a dodám sem i jiná např. z let 74-76 ,myslím ,že budeš koukat nebo i z let 73-75,ale to chce všechno čas, musím mít přesné popisky k fotečkám, jen se ,ale musím dokopat k tomu,abych se dostal za jedním starým kynologickým veteránem, člověče to by jsi koukal........co on si všechno pamatuje...věř nevěř na tebe taky.........Honzo i já mám takový pocit a to dodneška, že jsme nebyli špatná parta, ba dobrá a moc rád vzpomínám na ten čas, kdy to stálo za starou bačkoru,ale taky na ten čas kdy se táhlo za jeden provaz........Měj se hezky, Martin
 
RPozdrav.
Drexler Zdeněk | email | 26.11.2012 23:53 | id 52695 | nahlásit
AHOJ JANKO ČERNÁKU ,jsem rád že ses prokopal na stránky,měl jsem Hroma po Mórym,Colt ti to potvrdí,moc tě zdravím Hrom z Dyleně.
 
Re: RPozdrav.
černák jan | 28.11.2012 17:29 | id 52763 | nahlásit
Ahoj Zdenko,Aj ja som rád že si ma oslovil,lebo sme sa rozišli jak mravce a odvtedy som nikoho nevidel Bol som zvedavy na tu našu Rotu v akom je stave no na zaplakanie ked som to uvidel na fotkách ...Zdenko Pozdravujem ťa ...Ahoj ...Jano.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: RPozdrav.
jan drapko | email | 18.12.2012 19:46 | id 53620 | nahlásit
Ahoj Janči Černak ,k tomu tablu ten s tí koltom a krivima nohami je moja maličkosť aj keť si Ťa dobre pamatam .Napiš na majl JD
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Piket na 6
černák ján | 12.12.2012 17:06 | id 53393 | nahlásit
Martin to tablo je roční 74--76 Ahoj JANO.
 
Re: Re: Re: Re: Piket na 6
Drapko jan | 12.12.2012 21:11 | id 53401 | nahlásit
Ahoj Janči To tablo som kreslil ja pismo Berto Jurak a fotky Martin COLT Ročnik Jaro 1975 až 1977
Zdravim Vas Dylenaci
 
Re: POZDRAV.
Drexler Zdeněk | email | 12.12.2012 22:27 | id 53405 | nahlásit
AHOJ JANKO TADY DREXLER ZDENĚK HROM z Dyleně,jsem rád že si se ozval,to víš že vzpomíná na kluky od nás z Dyleně.Colta s tím jsem ve spojení,ale Vás Janko tam ze Slovače těžko někdo dohoní.vzpomínám na Rudu Mezee,Molnára,tebe JankoDrapko,Bertu Juráka.to víš léta utekla a zub času nás rozprášil do všech koutů republiky té ještě dobré.Janko jestli budeš mít čas a chuť napiš na mého emaila.15.12.2012.v 15.00.je sraz Ps v Dolním Žandově na sále jedu tam,jestli budeš mít zájem podám ti hlášení jak to dopadlo a kdo tam byl.Moc Tě pozdravuji Janko Hrom z Dyleně,hezký večer,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Piket na 6
černák ján | 18.12.2012 15:34 | id 53610 | nahlásit
Ahoj Janko! To tablo kreslil Jarošek, na tom table sú chalani ročník 74---76 som tam ja vľavo v strede podomnou vľavo dole konivod Mrštil. Na tom stĺpe je Stano Jamriška spojár, ďalej v pravo sú Zdeno Toman, Zdeno Pikora, Ernest Guričan, Čejka. Nech mi chalani prepáčia, na ktorých som zabudol. Prajem Vám všetkým veselé vianoce a šťastný nový rok.
Jano Černák
Čaute dyleňáci!!!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: POZDRAV.
Drexler Zdeněk | email | 27.12.2012 23:24 | id 54147 | nahlásit
Ahoj Janko Černáku ležíš pod stromkama,zdraví tě Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: POZDRAV.
černák ján | 30.12.2012 14:47 | id 54258 | nahlásit
Ahoj Zdenko já by som chcel vedieť jak to dopadlo v tom Dolnom Zandove,kto tam bol stých chalanov rok 74-76 Ahoj zdravím ťa aj celu rodinku, a vela zdravia do nového roku 2013 ti praje Jano.
 
Re: Re: POZDRAV.
Drexler Zdeněk | email | 29.8.2013 23:12 | id 63981 | nahlásit
Ahoj Janko,byl jsem tam od středy a zavážel sem na Dyleň materiál.Do celé akce se zapojila horda kluků.Dopadlo to tak že nás pustil majitel věže na věž. Kdybys to viděl u nás na rotě oči pro pláč.já jsem rotu navštívil,udělal jsem pár fotek,dal jsem tam kytici do vázi a zapálil jsem tam za nás všechny svíčku na počest všech kluků co tam sloužily.Jinak přijel Efa,Mrázek,pátrač a hodně známejch kluků.Osobních kluků 180 a s rodinami cca 280.no byl to sekec Janko,myslím Od roku 52-89.To víš že jsou všichni v letech,zub času se na každém z nás podepsal.není to tak jak to bylo za mlada.poslouchej projel jsem to od Broumova až po Mítinu,nejhůř dopadla Dyleň bohužel.Asfaltka vede od Broumova až na Mítinu,dál jsem už nejel.Janko by jsem na na Novém světě,je to tam pořád stejné Duda jeho seníky.Akorád Salaše jsou ,ty jsou pryč,jinak to je stejné,akorád stromy ty vyrostly i na Dylení už nevidíš Albaroid.pouza z okna roty ale z placu už ne.Kotce pohltily stromy,fiňáky jsou pryč akorád garáže jsou a Pišlova konírna.je tam takový smutný.jenom ten šum lesa je tam stejný a ticho ticha.byl jsem dole na šetce,tam to je úplně jiný,ale stojí kačena na zlomu,byl jsem z toho hotovej když jsem ji viděl,tam jsem měl druhou službu.první byla na Alexe.Když bys ctěl jednou příjet a ještě jednou to tam vidět Janko tak se ozvi a já to zařídím aby ses dostal kam budeš chtít,abys to ještě jednou viděl v životě a zavspomínal,jako stojí to za to věř mi .jinak se měj Janko pozdravuj doma hezký večer Hrom z Dyleně.
 
Re: Pozdrav.
drexler.zdenek | email | 22.11.2013 18:35 | id 66844 | nahlásit
Ahoj Janko moc Tě tímto zdravím a jsi číslo 11 na tablu.moc tě zdravím a vzpomínám na dobré česy Hrom z Dyleně.PS:Jinak jak jde život Janko,nevíš nějakých chalanou nemáš někoho nablízku Janko,jinak zdravím psovoda Íra Hrom.
Co se děje Dyleňáci.
Drexler Zdeněk | email | 11.10.2012 21:08 | id 50926 | nahlásit
Kluci Dyleňský co se s Váma děje nic se nehejbá,Vašek ,Libor,Colt,Sysel co je s Váma kluci,stopař taky nic no boha Colte ty starej pse chrápeš nebo co nebo se připravuješ na zimu?.Tak se koukejte probudit a do toho kluci.zdraví Vás Hrom z Dyleně.
 
Re: Pozdrav
Drexler Zdeněk | email | 11.10.2012 21:13 | id 50927 | nahlásit
Hele vy Dyleňáci co Vám říká jmeno Táta Hruška a kdo to vůbec byl vy kouskove kdo to ví a kdo mi odpoví?.Napovím že když přijel tak všichni mlčely a poslouchaly,byl to borec borců co říkáš Sysle ty starej pse Dyleňskej.Je tak?.Ahoj Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Pozdrav
honzahami | email | 11.10.2012 22:41 | id 50932 | nahlásit
Ahoj,jestli se nemýlím, pan major E. Hruška byl jedním z prvních velitelů na Mohelně
 
Re: Re: Re: Pozdrav
Drexler Zdeněk | email | 14.10.2012 19:54 | id 51043 | nahlásit
Ahoj Jendo ano byl a potom byl na brigádě v Chebu a měl pod sebou všechny psovody celé brigády,byl to bezva chlap,vyndal lžíci a ochutnal co jsem psům uvařil,pak šel na rotu a vyprávěl o časích PS časů před náma,fakt dobrej člověk.Ahoj hezký večer Hrom z Dyleně.
 
Re: Re Odpověď
Drexler Zdeněk | email | 19.10.2012 22:43 | id 51185 | nahlásit
Zdravím Tě Jendo máš pravdu,to byla ta stará parda co to tam rozjížděly v počátcích.Ahoj Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Pozdrav
Drexler Zdeněk | email | 20.11.2012 22:42 | id 52422 | nahlásit
Nazdar kluci Dyleňský vypadáto že nás všichni od východní až po západní převálcovaly,mrzí mi že všichni spíte ,ani čárka,na Dyleňi jsou jiní a nemusely by tam být ale jsou tam a makaj.Nevím co se děje ale myslím si že každej je pohodlnej a sedí u té svojí bedny a čeká co se narodí,prostě je to na nic kluci co Vám mám říct.Nezlobím se na Vás ale mrzí mi to že Dyleň jde do jiných rukou kvůly pasivitě Péesáků,nechci polemizovat ale jde to jinam kluci.Zdravím Vás Hrom z Dyleně.64
 
Re: Re: Re: Pozdrav
černák ján | 23.11.2012 23:53 | id 52542 | nahlásit
Seruste chalani já som mal psa erona a som rád že som zbadal na fotkách.Poznal som STAREHO HROMA Mal stisk jak SVERAK.
 
Re: Re: Re: Re: Pozdrav
martin(colt) | email | 24.11.2012 03:05 | id 52545 | nahlásit
Nazdar Honzo,stará vojno, mám pár fotek s tvojí maličkostí a s Eronem,chystám se ještě podívat za " Effou" ,poptám se po starých fotkách a pak to sem pošlu - na tyto stránky.Jinak tyto snímky mi poskytl rotní kynolog Vašek M.Jsem rád ,že další "starý pes" našel cestičku na tyto stránky.
 
Re: Co se děje Dyleňáci.
Nešpor Libor | email | 14.10.2012 23:05 | id 51046 | nahlásit
Hojky Hrome .Vono s tebou a Coltem polemizovat a diskutovat ohledně Oldřichova ,Mohelna a Dyleně Je tak nějak zvláštní a docela těžký z pozice mladýho či zobáka. Ono za tvojí služby to bylo tak a o pár let za naší jinak .Ale je pravda že když pročítám stránky tak se pamět rozpomíná i když některé stanoviště a špaky měli jiná jména .Ale potom se stejně shodneme no a já tomu vašemu ročníku fandím že zde písáte na rozdíl od mého roč. 1980-82 . I když i zde se našlo pár výjímek -špíoní Staněk ,J.K ,psovoda S.J. alias Fetyše, Zdenka .A. a Fera.T. No ale třeba se to zlepší . Jinak jsem tel.mluvil s poslením Syslem tak se jeho zdravotní stav lepši a až vyjde těch pár schodů s tou ortézou tak to bude OK a půjde dom. No a potom zase bude jak se řríká on lain. Takže vy "starý Dyleńský psi vzpomínejte a pište dál " No a mi mladý rádi přečteme vaše vzpomínky. Libor
 
Re: Re: Co se děje Dyleňáci.
martin(colt) | 15.10.2012 13:51 | id 51057 | nahlásit
Liborku,je to úplně jedno zda starší či mladší ročník, vždy se shodnem,nebo skoro..... :-D ,prostě k něčemu dojdem protože je nám jasné že se to časem vše měnilo " za pochodu" ,proto ty debaty a upřesnění věcí či různých míst, bodů atp. To sem do této diskuze bezpardónu patří.
Co je ovšem zajímavé zjištění, že tak jak jsem spousta kluků psala... před časem...a s jakým nadšením, jaké to jsou báječné stránky www.vojensko.cz, že zde se setkalo spousta kluků z doby dávno minulé, tak jak rychle zmizela,no.....možná nezmizela, jsou tu a čtou ( jako já) a sledují zdejší děj na těchto stránkách. Občas se někdo zapojí do nějaké polemiky....a co je hodně zajímavé a to těší i když se mne to osobně tak netýká,že když sem někdo " zavandruje " kdo o službě na SH nemá ani páru a tlachá nesmysly, jak takový rádoby přispěvovatel je " uklizen" do patřičných mezí a je to nezávisle na jedincích, a je z toho cítit jakási soudržnost...a to se známe či většina kluků se zná z těchto stránek dle jmen či přezdívek a v životě se neviděla.
To se mi líbí, a to je daleko víc cenější než nějaké plácání se po zádech.Historek, zážitků z toho 2 letého období je stále dost a dost a právě, že takové vyprávění které se může a vede se napříč celým tím údobím co sem píší pamětníci.no a 50 let to taky není málo...je stále z čeho brát, těžit........
A ti klucí, že sem nepíší ? No co , získaly kontakty na své kamarády a píší si jinak,ale oni se sem časem vrátí na tyto stránky.....haha, budou to mít o to těžší, že když nebudou chtí být " mimo", tak se budou muset pročít -prokousat, tím velkým množstvím příspěvků............
Hele a to je lehce odstavený P.oslední S.ysel, ten až se vrátí ke svému pracovnímu stolu a múza psaní mu dá " hubana",tak se ten kluk rozepíše a zas bude co sledovat , ty jeho stránky jsou velmi výživné, a kdo si je nepřečte tak o hodně přijde.......Martin
 
Re: Re: Co se děje Dyleňáci.
Drexler Zdeněk | email | 1.11.2012 22:53 | id 51677 | nahlásit
Ahoj Libore zdravím Tě neber to tak protože každý lidi co tam sloužily tak sloužily ten svůj čas a po odchodu,to zas bylo jiný a zas ty kluci si to musely odsloužit podle svýho.to víš jsou vzpomínky tak každej si na něco vzpomene a chtěl by poučovat jak to bylo za nich.Hlavně že to kluci i po nás odsloužily ve zdravíčku.Podívej se za nějaký čes tyto vzpomínky zajdou s náma a ani pes po nás všech neštěkne,tak si toho užijme dokud to půjde.Nikdo nemá zdání jak to bylo po jejich odchodu,prostě pořád to jelo dál a dál.Všichni co přišly po nás si to musely vychutnat do posledního dne,kdo tam byl každýho jsi vážím,byly hezký ale i krutý dny tam na Dyleňi a stím musí každý souhlasit,v létě hej a v zimě kruté hodiny které neutíkaly v tom mraze.Libore měj se hezky hodně zdraví Hrom z Dyleně.
 
Re: Co se děje Dyleňáci.
P.oslední S.ysel | email | 14.12.2012 00:40 | id 53454 | nahlásit
No, pokud jde o mě, tak dopíjím letošní hořký kalich smůly do dna. Zase se mně vrátila do nohy růže a tak jsem byl pár dnů s horečkami mimo. Ale už je to díky antibiotikám stabilizované a pomalu se zapojím.
Jenom mě k mé veliké lítosti musíte 15. 12. v Dol. Žandově omluvit. Moc jsem se těšil!
S pejskem na klopě - Pavel M.
pravá 2/3
martin(colt) | email | 11.9.2012 09:07 | id 49857 | nahlásit
Tak klucííííí tu Slaměnou bych měl " vyřešenou" :-D , jo jo paměť se nějak osvěžila, kucííí dobrý !!!.
Hrome, úsek pravá 2/3 od styku s 13rps M., tam byla kačena, že jo ? Myslím, že se málo obsazovala. A už si nejsem jistý, ale mám takový pocit ,že jsme tam někde jako mlaďasové zatloukaly "beranem" sloupy a nevím už zda šlo jen o změnu polohy jisté části SiS nebo oprava. Další detaily už nevím,ale vím, že to bylo v části hlubkého lesa,kdy v noci a při větru to byl tmavý, strašidelný-děsně hustý les tam tudy projít a za každou větví bylo sto pašeráků. Ještě ,že jsem měl toho Colťáka....:-D, jako mlaďas a sám.....no , byl skoro plnej dvůr....jen projít tímto úsekem. A je taky fakt...prosím oprav mne zda-li tomu tak není.....na žádném místě nebyla voda pod SiS ....myšlen - potůček.
A vidíš, nějak mám v palici a možná se mýlím....Pavlík - P.oslední S.ysel by to možná mohl vědít....zakódováno, že tam na té 2/3 pravé , právě ten potůček probíhal pod tou SiS ,ale už si nejsem jistý.....ale porád si myslím ,že to tak bylo. ( a možná ,že si jen něco namlouvám...)Je pravda, že ve velké blízkosti tekl a dodnes teče Stebnický potok,který býval plný pstruhů......a mám takový pocit, že právě když šla dvoučlená hlídka na Pravý průzkum, tak psovod se psem šel okolo potoka a druhý člen hlídky šel vedle KP....a právě v tomto úseku pravé 2/3. Ta 2/3 byl jediný dost nepřehledný úsek na celé 14 rPS........a nebylo divu, že se tam moc nikomu nechtělo .......jít tam na špačkárnu a ani p***lka chaloupka u toho nebyla..........děs....jo a jen pro upřesnění, tam na té pravé 2/3 se to točilo či lomilo směrem k Dyleni co ? Jasně,že když se šlo od styku s Mýtinou.....Hrome ? Za nás byla nějaká cesta - nemyslím asfaltku -podál SiS směr styk s 13 rps ?Vím, že tam vyjížděla na zásah i když kontrolní červená poplachovka.......to že tam jela gazíkem je jasné,ale jak se dostala až k té signálce ? Od Překrytí či nějakou jinou stezkou od silnice co vedla až do Chebu ?
 
Re: pravá 2/3
Nešpor Libor | email | 13.9.2012 01:32 | id 49932 | nahlásit
Ahoj Colte . Již jsem psal Hromovi že špaky směr Kyselák a Mýtina = Liškárna = velkej krpál dolů= Břízky poté i když dle vašich vzpomínek který tam nebyl =Slaměná ( já jen že jsme tam v r 82 se st.ženistou museli pověsit fiurínu on ten úsek byl od Břízek docela rovnej ale hlavně dlouhej) poté Vrata a Vrata 1 no a potom tam byl opravdu potok kde jak zmińuješ byli pstruzi( já jen že jsme je pákrát ulovili hodně nepovovoleným způsobem a na Kyseláku zbaštíli ) který procházel pod SIS a na výpusti byli mříže které TH musela nebo měla zkontrolovat. Pa k už piket Kyselák a styk s Mýtinou . O chodu na Kyseláku jsem už psl i o překryti a jak piše Hrom opravdu skoro všude byli skoro asfaltky tj, Liškárna = Dylenák a Lom ku styku Se Slatinou . Překrytí z roty na Mohelno velikej stoupák a na vrchu starej dřevěnej špak Matyáš . A i na překretí od roty Dyleň směr na Kyselák Liškárna po cca 100 m před Liškárnou v levo byla asfaltka okolo Oldřichova až na styk s Mýtinou .Zdraví Libor
 
Re: Re: pravá 2/3
martin(colt) | 13.9.2012 08:00 | id 49937 | nahlásit
Liborku, můžeš mi prosím trochu upřesnit kde se protínal potok se SiS ?Protože od Slaměné potok vedl podle Sis , skoro až na styk s Mýtinou, pak se odkláněl někde u 2/3 směrem ke Kyseleckému pramenu.Není mi to místo už jasné , ten přítok k tomu trdlišti co byl přímo pod Slaměnou...v tom " ďolíčku" co byl mostek,který šel přes ten potok.
Mne napadá ,že když se jelo od Liškárny dolu, z toho krpálu.....že dole ,pod kopcem, na té rovince po levé straně byly mokřady ...tudíž by tam měl být i nějaký ten potůček,ale kde se napojoval na ten potok pod Slaměnou ? Tam tu cestu - asfaltku - přeci nic nepřetíná, žádný potok, tam není žádný přejezd přes vodní strouhu, nebo ju ? Vím, že pod Liškárnou ..tzn pod kopcem je větší vodní jezírko,(po pravé straně ve směru z kopce) prý se tam dřív těžila zemina a navážela se na KP směr Dyleňák, protože , ta hlína se z toho kamenitého (skalnatého)
podkladu splavovala při vydatných deštích.Jo, párkát jsem to viděl jak maže voda s hlínou dolu,ale pak po dešti či průtrži ... přijel traktor upravil KP bránama a bylo........( to bylo za mne )
A to ,že z toho jezírka odtéka voda dolu je mi jasné, ale není mi jasné kam ........kam a kde se to napojuje ,na jaký potoční tok ? Těch potůčků pod Dylení je víc než dost,ale ten hlavní je pod Slaměnou.
Jo, je tu ještě spousta věcí " neprobádaných".A nebo již nejsou a člověk si už prd pamatuje.
 
Re: Re: Re: pravá 2/3
Nešpor Libor | email | 13.9.2012 21:43 | id 49979 | nahlásit
Hojky Colte včera jsem na Tvůj meil poslal mapky úseku od Liškárny až po Kyselák z let 1982 Jsou tam nějaké nepřesnosti hlavně zakřížkování roty Dyleně a posléze doplněného špaku Břízky. Nevím jak přesně popsat polohu toho potoku já si myslím že to bylo až za těma Vratama 1 a je pravda že tam vedla silnice spíše JZD cká spojovačka. Snad pomůže Venda ? Někdy v létě 1982 jsme tam zajištovali sklizeń obilí. Jeden člen hlídky u Vrat no a další byli rozmístěny na rohách pole a rotovat dle. hodinek tak aby konbajnér a popř traktorista neujel a nezdrhnul. Dopadlo to tak že se obsadili kombajny a nikdo nerotoval . No kdyby se tenkrát dozvěděl pplk. Landa !!!! .Jak píšeš o těch mokřadech tak to nevím ale vim a pamatuju že kluci kteří na 13Dyleni odsloužili poctiví 2 roky se zmińovali že jednou velká bouřka spláchla KP od Liškárny ku Břízkám a že se tam muselo navézt xxx tater hlíny a KP obnovit . A jak píšeš Jo, je tu ještě spousta věcí " neprobádaných".A nebo již nejsou a člověk si už prd pamatuje. Já jen že spousta míst zanikla upadla pomalu v zapomění nebo se názvy přejmenovali atp. No a s tou pamětí od tebe a Hroma jsem zobák ale když po návštěvě těchto stránek jdu spát tak se mi některé vzpomínky ožívují. Libor. PS dnesky jsem mluvil s P.M Syslem snad to bude vše v pohodě
 
Re: Střelby cvičné Planá.
Drexler Zdeněk | email | 11.10.2012 20:57 | id 50925 | nahlásit
Ahoj kluci víte sami že se jezdilo na cvičné střelby do Chodovky.Přistavila se V3S hoši naskákaly do auta a jelo se.To se ví na střelnici byl těžký postup střeleb.Nastoupil jsem já RudaMezej,Ruda Molnár,postavily se paňáci a začal sekec Ruda ten pálil o život,ale Molnár uviděl zajíce a věřte nebo ne začal po něm pálit,lítala hlína teď to viděly z věže a zastavily palbu,Průser.Ja jsem to vzal tak přesně že mi zůstaly náboje,tak jsem si b***c nastrkal do ponožek,skončily střelby a jelo se domu na rotu.Na rotě totální průser samá šarže, nechaly nás nastoupit před rotu a žačalo šacování,jelikož vojín při vybyjení zbraně tam nechal náboj a vystřelil.Těď já náboje v ponožkách a byl jsem z toho tak tuhej ale něvěděl jsem co v tu chvíly dělat.Jelikož jsem byl v poslední řadě tak jsem ty náboje tahal z ponožek a házel za sebe do záhonku.Dopadlo to dobře.Měl jsem volno a šel jsem spát,ale věřte nebo ne měl jsem takový chmury že jsem vstal a šel jsem za velitelem čety už se nepametuju jak jse jmenoval a povídá soudruhu podporučíku udělal jsem průser,řekl jsem mu o co se jedná,nekecám šel se mnou s baterkou a sbíraly jsme náboje.Jediný co mi řekl Drexler to by byl průser nás všech,je to mezi náma a jsi frajer že jsi přišel,do konce vojny jsem od něho neviděl jediný výraz výčitek byl to opravdu chlap kterému žáleželo na všech klukách z čety.Tenkrát to bylo tak tvrdý že nechaly vyndat psi z kotců a vše projely,trámy kotce atd.Já jsem měl udit a když jsem žapálil v udírně a šel jsem do kuchyně tak udírna vyletěla do povětří,zůstala po ní díra.Čenda Osladil přiletěl a řval na mne co jsem to způsobil,ale ty kouskove vše co měly tak do tý udírny naházely,to bylo nejrychlejší zbavit se munice.Věřím že jsi na to dost kluků vzpomene.Mějte se Hrom z Dyleně,hezký večer.
 
Re: pravá 2/3
Hrom | email | 14.9.2012 19:17 | id 50001 | nahlásit
Ty poslouchej ty mne pěkně zkoušíš,Colťáku na 2/3 žádná kačena nebyla,v levo signálka v pravo les,ty zvíře ty jdeš na mne od lesa,ale nebyla tam kačena.byl styk,1,2,2-3 kyselák piket,4 slamněná buňka,vrata 5,zlom 6,piket vrata.Až nad šestkou byla kačena.vrátka ,vachtr,vrata,kopec hluchý Věra ,Matyáš,spalený les,Mohelno to starý zlatý Mohelno rota bájí a písní,kolébka našich velitelů a dobrejch pohraničníků.zatím se měj čekám co z tebe zase vyleze ty starej pse Dyleňskej.měj se Hrom z Dylně.Čekám snaž se.
Hrome - pomoz s pamětí -úseky
martin(colt) | 9.9.2012 13:32 | id 49809 | nahlásit
Hrome, tak mne napadlo ,že v okolí Slaměné se SiS - rozdvojovala , pravý úsek byl od styku s Mýtinou tzn od úseku č.1 až po 11 ? Tzn na Kopec až k Matyáši ? Nebo to bylo jinak ? A pak ta , levá strana, kde začínala ? Od Slaměné ? Kolik to měl tento krátký úsek SiS úseků 1 až 5 ? To už mi nějak vypadlo z hlavy. V tomto úseku se naháněl dederón . cirkusák, samý sval,ten SiS překonal tím, že vzal kus " klacku" opřel ho pod ˇtéčko" a cirkusáckým kouskem , bočním přemetem, zvaným hvězdice -tuto SiS překážku překonal , ale protože to nebylo až tak dokonalé provedení z jeho strany a zavadil o horní drát " Téčka", tak se o něm " vědělo". Nebýt tohoto drobného zaváhání byl fuč a nikdo o něm nevěděl. Vím ,že kde končila SiS levé strany začínal H3 - neboli Harik 3 (pod tím příšerným padákem či krpálem - jak to člověk vezme ,že ?), tento systém byl ohraničen a uzavřen klasickým pletivem......to pletivo je v některých místech dodnes
a tento Harik končil za stanovištěm Dyleňák, kde opět začínala Sis směrem na Mohelno, a i tady mám výpadek paměti, již nevím o jaké čísla úseků se zde jednalo.I přes to ,že jsem v tomto úseku s měrem k Mohelnu měl cvičný zásah, kdy mne přijel vystřídat jiný psovod a já na signál musel vybíhat... v " ostrém limitu"........no jo, byla to akce z Halžského praporu, byl to mazec ...tolik spadaných stromů co jsem musel v běhu překonat jsem již v životě už nepřeskočil a tady šlo už o zdraví.......jo skončilo to výronem,ale na to se nikdo tehdá neptal.Limit splněn.Ale i plno osobních věcí poztrácených, jako peněženka , pojítko, klíče........
Pamatuji si jak Venda Dolejš poudá, "nač máte psa chlape ? "........tak jsem Colta nasadil na vlastní ,zpáteční stopu....a světe div se, vše mi vzorně našel, i když mi peněženku podal , pojítko však nikoliv - to zalehl.Klíče to samé. Tak že pan Doleš byl snad víc než spokojen.a já měl víc než 100% jistotu, že mám vedle sebe takového pašáka.
 
Re: Hrome - pomoz s pamětí -úseky
Hrom | email | 9.9.2012 20:26 | id 49820 | nahlásit
Martine tak poslouchej,žadný dvojení já jsem chodil průzkum 2x denně, někdy to bylo horší když šly mazáci do civilu,signálka šla od styku s 13Rps 1,2 zlom3 Kyselák,4,Slaměnná,piket(buňka)vrata,100 zlom.300m šestka.vrata,kačena,vrátka,vechtr kopec,Věra,Matyáš a spalený les,kluků Mohelna.Martine to zdvojení tam bylo ale to tam končil za nás Harik,to bylo cca 100 metrů od zlomu k šestce,tak to bylo to zdvojení co máš v paměti,na tom konci Harika napadl tan jelen Tomana a černýho Korana přehodil přes signálku, A Kejha ho odstřelil a byl za to u soudu ve F.Lázních,až taková to byla síla,to víš osumnáterák v plný síle na odstřel,to se starej Prokeš kroutil ze Žandova, to byla trofej pro VIP,připravená na odstřel to byl průser totální prostě jiný zajem a problémtu byl,joó´až k soudu chudák vojáček,bránil svůj život,to víš že ten jelen by mu dal co proto,takovej kolos jako kráva to by střilel každej,to mi věř.Hrom.
 
Re: Hrom
Hrom | email | 9.9.2012 20:50 | id 49822 | nahlásit
Poslouchej Colte,Ty víš že jsem se nikde moc neukazoval ale o všem jsem věděl co jsem věděl až jsi zase jednou sedneme z oka do oka,nemusej všechno vědět co řííííííííííkáš je tak?.Střelci měly svůj život tam na hoře,ale mi psovodi jsme věděly o všem co se tam šustlo.Jóóó takovej je život.v zimě nám bylo hůř ale v letě HAVAI totální.Pamatuješ jelení palouček řekni mi kdo o něm věděl,jenom psovodi ráj na Dyleni prostě oáza pohody tam by tě nikdo nehledal ani by nevěděl kam jít je tak?.To byl ex kousek Dyleně,ten mech ta pohodička a vše jsi slyšel co se šusttlo na rotě no bomba,malá díra v mlází a jinej svět,něco neskutečného.Colte psal bych dál ale zase až jindy.měj se Hrom z Dyleně.
Slaměná
martin(colt) | email | 9.9.2012 08:21 | id 49801 | nahlásit
Obrázek č.32 dobového fota - Dyleň r.1976 - je pohled na Slaměnou, jest-li se nepletu,ale co si již pletu....Salaše.....kde byly....před SiS nebo za.....myšleno k Piketu na překrytí...jinak Salaše to byly myslím dvě velké střechy na zděných pilířích,pod které se uskladňovalo seno či sláma.
Jinak si myslím, že pozorovatelna na Slaměné nebyla zas tak daleko od bývalého prostoru Oldřichovské roty. Co?
 
Re: Slaměná
Hrom | email | 9.9.2012 19:53 | id 49819 | nahlásit
Martine ty starej pse Colťácká,byl jsem tam,byly Dudovy seníky ty tam jsou ještě dnes,salaše jsou zbourané.je tam jen zelená tráva,a asfaltka vede od Dudy až na Kyselák,tam se to stáčí do leva a turch nahoru.Dřív byla asfaltka ze šestky nahoru,přijel jsem na křížovatku po asfaltce nemohl jsem se stočit na šestku byl bych se převrátil velký zlom silnice.Jinak Harik až z Kyseláku jenom asfalt až na Dyleň.Martine dlouhá doba co jsme tam nebyly a víš sám kde končil Harik,a teď když jsem tam jel,tak končil za šestkou na Slaměný,a vlastně jej propojily až na Kyselák,ale člověk to má pořád v hlavě.Po nás tam dost investovaly to mi věř,dost jim ulevily a tím to posraly.ale to je věc názoru,podle mne šetřily na lidech ,vše daly na techniku a vše bylo v p***ly bohužel.Vše bylo v systému a za nás byl dobrý a rychlý systém i s Kyselákem.Vždyť ty víš sám kdo dělal plán služeb a fungovalo to.Vše bylo podchycené,vypracované.K ČEMU JIM BYLA SIGNÁLKA KOLEM ROTY,kdo to vymyslel za nás se mohlo všude kolem roty dělaly se stopy kolem roty a fungovalo to,na 100%,za nás to bylo čistý a to mně hřeje,co potom posraly to je jejich věc ale nachtěl bych bejt v kůži Jendy P.to muselo bejt proti jeho chuťi a systému,který on měl v krvi.Mohelno zrušily na Dyleň to nacpaly a tou dálkou to posraly ty Chebácký šarže, v tom to bylo.Vem si sám překrytí z roty až na Výškovku jak to bylo rychlý,přes vrátka na šestku a už tam byly dřív než se gazy vysraly bylo překryto,nééééé bylo to vše v systému a za nás to měl Przeczek dobře udělaný,ale to víš musí se poslouchat a vše mu posraly a potom ho udělaly a to neunes i po těch letech na čáře měj Colte to víš že mi díra sere na Kyseláku a né málo i když,tam byly názory že to nebylo průzkumem,ty vado za nás zobáckýho života se nám to stát,tak NÁS utopily ve žlabu ,já tam byl jednou nemáš kyslíku kamaráde tak jsi vážily svojí ochrany supráci a ty byly někdo žádný h...a.Taky za nich si Cheb nic nedovolil,taková to byla síla hochu,Ahoj Hrom z Dyleně
 
Re: Re: Slaměná
Vašek | 9.9.2012 21:45 | id 49829 | nahlásit
Moc nechápu Hrome proč pomlouváš něco co ani pořádně nevíš jak to fungovalo. Docela bych byl rád jestli by bylo možné ten super dobrý a rychlý systém trochu popsat. Jestli píšeš,jak jste to chytali na překrytí tak to na moc dobrý systém nevypadá. To už bylo docela pozdě.To tím pozdějším špatným systémem se to dařilo hned za drátama.
Vašek
 
Re: Slaměnná
Hrom | email | 10.9.2012 06:59 | id 49832 | nahlásit
Ahoj Vašku,nechtěl bych abys to chápal jako pomluvu to v žádným případě.Píšeš že nevím,Vašku taky něco vím co udělaly později.Oni vlastně rotu daly za signálku,jako byl dřív Oldřichov,proto udělaly kolem ní signálku a kačenu.Na Liškárně směr Kyselák až na styk s Mýtinou a opačně směr Mohelno,Slatina zrušily Harika a udělaly tam jednu dlouhou signálku s pevnou cestou.A na staré signálce překrytí,které jasně vidíš na mapkách,proto tam jsou ty červené trojůhelníčky u hranice ale i před signálkou.No nic,měj se hezký den Hrom z Dyleně.
 
Re: Re: Slaměnná
nespor.libor | email | 10.9.2012 21:02 | id 49851 | nahlásit
Ahoj Hrome i já se zastanu Vendy. Ono Tvoje ( Vaše) služba vletech 1976 to bylo asi něco jiného než v letech 1980-1982 to píšu jen a pouze za sebe protože jsem to zažil na vlastní kůži. Roky 1980- 81 mazácká vojna . Na tkzv sobotěnky na spojrotě v Chebu no tak budiž velitel Vlado G. to tak ukočíroval. No a potom v r.1982 se přešlo dle brigády atp.na tkzv. Lampasáckou. Pří čtení rozkazu se museli hlásit zahynuvší příslušnící atd. Já jen že za moji služby rádio na ústředně nemohlo bejt až poté magnefoton který jsme si vymodlili. No a ty dráty okolo roty to je daný taky asi odstupem let. A ta kačena sdtála přímo v areálu roty u vrat a vechtr musel hlásit každou hlídku příchozí i odchozí na ústřednu. Další kačeny byli Liškárna - Břízky- Slaměná - piket Kyselák . Ajak piše Venda no ten prúzkum zajištovali špíoni pátrači ale hlavně domorodci. No a pokud se mělo překrývat tak to už byl prušvih.O pravé straně příště.Zdravím Libor
 
Re: Re: Re: Slaměnná
Hrom | email | 11.9.2012 06:44 | id 49856 | nahlásit
Ahoj Lidore já to beru i od Vendy,za nás to bylo jinak za Vás taky jedeme dál kluci Vše v dobrém,já nejsem ješitnej člověk tak co bych tady machroval,jak na tebe Libore , tak na Vendu,zaskočily mně ty asfaltky který udělaly po celé délce ohledně rychlému zásahu,jinak kluci hezký a úspěšný den Vám přeje Hrom z Dyleně.
Zde již nelze dále reagovat
Na Dyleni to žije.
Martin K. | 22.8.2012 10:51 | id 49106 | nahlásit
 
Re: Na Dyleni to žije.Poděkování HROM
Hrom | email | 26.8.2012 17:31 | id 49273 | nahlásit
Martine je to móóóóc pěkný,ale také než se to vyčistilo, to asi byla operace s náletama,je to překrásný s toho nového dřeva.Jsou to první kroky ale záslužný první kroky.Začíná se za rotou po krůčku,ale teď si představ dostat se s tím dřevěm až na rotu Dyleň, na střechu,já vím .Já vím je to pouhý sen všech Dyleňáků,kterým rota přirostla k srdci.byl jsem v Plané na srazu mluvilo se tam dost o rotě,co dál a jak to začít.Jinak vše sleduji velice Vám za vaší obětavost děkuji a přeji hodně úspěchů,posílám pozdrav Všem což se tomu obětovaly,velké díky za foto,které jste poslaly na naše stránky.Za všechny klukyDyleňáky přejeme Martine hezký den Hrom.
Ps.M.K,vím o koho asi jde,ale na stránkách jsi pro mne Martin.K.Ahoj.
Sysle probuď je začínaj chrápat
Hrom | email | 21.8.2012 21:51 | id 49080 | nahlásit
Ahoj Sysle koukám že ty naši hoši nějak podřimujou,jako starej pes bys je měl aktivovat,Tebe poslechnou,běž do nich,bude to třeba já věřím že budou muset být ve střehu a né podřimovat.Colt taky je nějakej hluchej běž do nich.
Hezký večer pozdravuj doma. Ahoj Hrom.
 
Re: Sysle probuď je začínaj chrápat
Vašek | 21.8.2012 22:10 | id 49083 | nahlásit
Ahoj Hrome
To se mýlíš nepodřimujem jsme pořád vestřehu.Jsme přeci kluci z Dyleně. To by nám náš velitel Poslední Sysel dal.
 
Re: Re: Sysle probuď je začínaj chrápat
Hrom | email | 21.8.2012 22:14 | id 49086 | nahlásit
Ahoj Vašku je to hec aby se hejbaly,když už tak už ať se to mele je to třeba.
Ahoj Hrom.
 
Re: Re: Re: Sysle probuď je začínaj chrápat
martin(colt) | 22.8.2012 09:03 | id 49100 | nahlásit
Hele, ty starej " pse " mne nenachytáš, čtu a vidím, registruji.........jako Colťák, včas "uhodím", když bude či je třeba.....ten, taky uměl dobře číhat a včas udeřit,když to bylo třeba.......ale jinak musím přiznat, že někdy funguji jak starj " jezevec" ( mám svoji noru a občas z ní vylezu ), na kterého i Colt byl krátkej i když svoji velikostí-postavou byl jako " veverka"...o proti Jerrymu či Hromovi, Hrom to byl krásný vlkošeďák s ohromnou hrudí, byl to moc krásný pejsek, takových jsem moc od konce vojančení neviděl, byl to jedinečný hafoušek.Ten Móry ,to byl vůl na entou , dodnes mi není jasné, jak takový člověk mohl vodit tak chytrého a nádherného pséka....
Víš co je zajímavé ? Že i po tolika letech by člověk mohl k těm fotkám co tu jsou - fotky pséků - mohl vyprávět či psát historky, které se stali ve službě a nebylo to jen o zdaržení, to za nás bylo asi jen 4-5 ,ale to nebylo žádné drámo....ten život ve službě na SH psali a historii tvořili tito tvorové, kteří nám tolik přirostli k srdci a fungují tam i dodnes...boha i po tolika letech.Hele , já mám doma na čelním místě svého Colťáka - foto v rámečku ,a né malé,co jsem si nechal udělat v Chebu, hele to když jsem přišel za Przeczkem a s takovou odvážnou myšlenkou - nechat si zvěčnit psa na památku- myslel jsem si´že mne s tím nápadem vyhodí, ba ne, byl to eśekáč a vypsal mi propustku a já jel s Colťákem se vyfotit.Jsem mu za toto dodnes neskonale vděčný.
Hrome, nespím, jen bdím, po očku sleduji, šmíruji...:)), sleduji.jak správnej " rafan z Dyleňských kotců ", však víš jak to ti naši " psí kámoši " uměli......... Martin.
 
Re: Re: Re: Re: Sysle probuď je začínaj chrápat
Hrom | email | 22.8.2012 16:13 | id 49115 | nahlásit
Martine dobře jsi to napsal jsi pašák i po tolika létech,toho Móryho si nakonec Hrom vychutnal a udělal mu ostudu před nástupem mazáků on ho nenáviděl to bylo vidět, byl vůl to je fakt.Píšeš o té noře nó ono v tomto věku ve kterém plaveme nemůžeme už moc machrovat somo si nás to upravuje a nééééé všechno dovoluje.Když jsem byl mladší jóóóó to bylo hej.Dnes se musíme přispůsobit a nemachrovat.Když se ráno pasavím k zrcadlu říkám si je to horší a horší než se člověk přivítá s tím novým dnem.Ale musí se bojovat jako celej život,tak to je.Colte měj se drž se fandím TI.Hrom.
 
Re: Re: Re: Re: Sysle probuď je začínaj chrápat
Hrom | email | 22.8.2012 19:33 | id 49124 | nahlásit
Colte zdravím,tak tady sedím a vzpomínám,tak mi přejel přes mysl,,Náš'' odchod do civilu.Celou noc jsem měl Hroma u sebe u nohy já seděl na pangejtu a nemohl jsem se na něj vynadívat,celou noc mi běhalo hlavou co s ním bude,jakej bude jeho budoucí život,co bude dál.Ráno když jsme skončily na Lyškárně na Hariku,tak jsem se podíval dolu a nahoru a šly jsme domu na rotu.Dal jsem jej do kotce měl misku se stravou hned se do ní pustil a sedl si,a koukal na mě a já si povídám ty kluku kdybys věděl,pohladil jsem jej obejmul a brečel jsem jako malej kluk že přicházím o velikýho kamaráda a hlavně kluci o mýho nenahraditelnýho osobního ochránce v těch lesích okolo Dyleně vždyť víte sami jak tam bylo,noci temný ponurý kolikrát si ani špičky stromů neviděl ale oči pro mne byl on můj Hrom.Šel jsem na rotu to je jasný střelci ti byly v pohodě,civil úsměv ale nám bylo mnohem tíživo u srdce,přece jenom na tý Dyleňi jsme sloužily spolu 22 měsíců.Martine vpomínáš bylo to tak ?Oblékl jsem civil ale stejně jsem tam šel,né až ke kotci ale pouze od silnice a díval jsem se tam jako kdybych tam měl mladšího brášku,seděl tam a koukal.když jsme odjížděly od roty tak to nás psovody móóóóc bolelo dodnes mám Hroma v mysli,to bude asi do konce mýho žívota,takovou lásku a kamarádství to musí každý poznat ny vlastní kůži.Já jsem si vzal štěně ze Žandova takovýho vlka,měl jsem ho u našich.Když dospěl tak v něm byla taková pohraničářská bojovnost no prostě pořád nabušenej,nikoho neuznával jenom mně.A jednoho dne mi zavolal sám velitel Przeczek Jan na Ročov k našim že pes přestal pracovat,já bych si ho vzal ale nabylo kam,bylo mi tak těžce a říkam soudruhu kapitáne já už psa mám ze Žandova a on povídá Drexler já ze slušnosti jsem ho nabídnul Vám ale je tady zájem od četaře Pávka který by jsi ho vzal do civilu.Řekl jsem soudruhu kapitáne četař Pávek je dobrej člověk dejte mu ho,tak Hrom putoval na Moravu,ať je mu zem lehká už dávno není.Ale byl to můj největší kamarád v životě chranil můj život.Hrom.
 
foto z Dyleně - 75-77
martin(colt) | email | 22.8.2012 09:19 | id 49102 | nahlásit
Hrome Zdeňku, víš kdo taky dost fotil v okolí Dyleně a mohl sem přispět do foto sbírky ?
Pamatuješ "absíky" Hájka a Havla ? Ano jsou i zde na některých fotkách. Jirka Hájek si myslím byl od či ze Sokolova, Havel byl z Prahy.To jak jezdili na kolech po signálce na kontroly, pak si jezdili na " vycházky " ve svém volnu až do Sokolova a zpět,a dost dlouho jim to procházelo než je někde na cestě Jenda načapal a zatrhl jim ty kola, ty musely odeslat vlakem domů a z nádraží pak zpět na rotu pěkně pěšo......jo, byly tam různé ba i hrůzné ( pro nás mlaďochy) a převážně i velmi pěkné historky..........bylo by dobré zjistit nějak jak navázat kontakt na tyto lidičky,mohly by zdejší Dyleňský foto archiv obohatit.Co ty na to ? Martin.
 
Re: foto z Dyleně - 75-77
martin(colt) | 22.8.2012 09:27 | id 49103 | nahlásit
..menší dodatek....to žádné horská kola tenkrát nebyly.....měli obyčejné, možná lehce upravené kolo značky " Favorit" ,bylo neuvěřitelné kam všude se na tom kole dostali.Všechno vyšlápli, žádný pěšo a strkat kolo vedle sebe, však taky byla velká spotřeba " galusek " :))). Martin.
 
Re: foto z Dyleně - 75-77
Hrom | email | 22.8.2012 17:20 | id 49119 | nahlásit
Colte to byly apsíci,je tak,myslím si že to tak je.Apsíci měly dost volnou ruku oproti nám,nás spíš utahovaly kór ke konci,to už bylo citít,ale taková je vojna prostě se to musí překnat a hotovo.Martine já si myslím že se to rozjede do plnejch otáček je to lepší a lepší, co se týká kontaktů mezi kluky.Ten žije tam, ten tam pokecá a je to,bude další kontakt.Poslouchej ty pašáku co sobota 25.8.2012,jak to vidíš s tím Chodovem,nemáš chuť vypálit na stopu,byl by jsi v dobrých rukou věř tomu Colťáku.Večer si lehni a neusínej a rozjímej.Odvezl bych Tě i přivezl není problém a co se týká spaní je to zajištěný to si piš.Vše ´jsem ošlápnul před týdnem je to tuty stopaři tak máš na to celý čtvrtek v Pátek strartuju na západ.No brachu upřímně Tě zdraví ,Tvůj kamarád,ozvi se,odpověď tak i tak respektuji.HROM.
Když jsem šel z Alexy z nočni služby.
Hrom | email | 14.8.2012 22:19 | id 48861 | nahlásit
Péťo to až zítra ale to je chuťovka s mým mazákem Duričanem.pslední den ve službě a byl zmatenej jako prvnička jó co dokáže touha po civiluahoj Hrom.
 
Re: pro všechny Dyleňáky,odpověď
Hrom | email | 20.8.2012 07:33 | id 48999 | nahlásit
Zdravím všechny kamarády Dyleňáky,nejdříve bych se chtěl omluvit Coltovi,něvěděl jsem Martine,že máš zdravotní problém,prostě jel jsem přes Budyni n/O.a říkám si zastavím se u Martina.Jinak píšu že jsem našel hrob v Jirkově kde je pochovanej Milan Charousek,dolo to práci ale našel jsem kde je pochovaný.Správa hřbitova ani něvěděla že je tam uložený,tak se nabylo čeho chytit.Mám o tom že je tam pohřbený kamerový záznam.Na to jsem jel do Dolního Žandova a 3dny jsme natáčely místa Vám všem známá a navštívil jsem Palič kde se nás ujal Kalman (lesák)věřím že jej zná hodně lidí je kteří jej pamatují.Navštívil jsem Pavla Mikotu v M.Lázních který začínal s Przeczkem,kterého jsem také navštívil,je v Žandově uložen v urnovém hrobě.také natočeno.Posledního koho jsem navštívil byl Blaťák výbornej chlap,taky žačínal na Oldřichově s výše uvedejma a který nám rozjasnil poslední dny života Milana Charouska podotýkam že vše je natočeno,jsou celkem 3 filmové kazety.Vše je zdokumentováno.Podotýkám že je to točený tak jak jsme postupovaly po těch končinách.Ctěl bych moc a moc poděkovát Járovi Havlíčkovi z Dolního Žandova který se mne ujal a celé tři dny mne doprovázel po končinách Dyleně a veliteli POH.Policie v M.Lázních,jméno nebudu uvádět,Havlíčka jsi určitě pamatujete fousatej mladej hajný,pořád se tam potuloval po lese a chodil i na rotu.Nic nebudu upravovat nechám to tak jak to natáčení proběhlo,protože každej tam má to svoje místečko ve vzpomínce.Musím Vám zdělit že počasí bylo tak krásné a slunné,že tam nahoře bylo dobře ale moc smutno.Dále chci přopomenout že ta horská příroda zametá s tou Naší Dylení a okolím v takové síle že možná některá místa ani nepoznáte.Jestli jsem něco nědkde špatně pojmenoval omlouvám se,nebyl jsem tam 36 let.Celé to bude zpracované a pro Vás ke shlédnutí,prosím o čas.
Mějte se zdraví Vás Hrom.
 
Re: Re: pro všechny Dyleňáky,odpověď
martin (colt) | 20.8.2012 10:53 | id 49007 | nahlásit
Nazdar chlape, to byla " šupa " co ? Nic optimistického z tvého psaní nečiší, spíš děsné překvapení a zklamání jak to tam v současné době vypadá. Je to šok za šokem. Co ? Je pravda, že je to moc moc smutný pohled na to všechno kolem,ale nějaký klad jsi tam jistě musel najít, neříkej mi že ne. Co střed Evropy ? Byl jsi tam ?
Velký dík za info o " Chrousťákovi ", byl to " pašááák ", dobře se na něj vzpomíná. Zrovna tak na Jendu P., mohu ti říci, že když se P.oslední S.ysel rozpovídá a vypráví a ty životní peripetie s Jendou, je to až neuvěřitelný, neskutečný.....věř a možná i ty jsi to nyní zažil, že když on začne vyprávět , že se báječně poslouchá.Je to živá kronika a setsakramentsky dobrááá.Hele , má pamatováka co ?
Závidím mu, ó jak mu závidím tu jeho paměť, já až budu v jeho letech tak budu silně sklerotickej a na vše se budu ptát milionkrát.
Pavlíku, až budeš tyto řádky číst......věř, že slova jako " velká poklona " je chabé slovo.Udělal jsi pro tyto stránky co Dyleně a okolí se týče, strašně moc. Díky ti. Martin
 
Re: Re: Re: pro všechny Dyleňáky,odpověď
Vašek | 20.8.2012 19:09 | id 49032 | nahlásit
Ahoj Colte
Mohu jen potvrdit tvoje slova. Opravdu velká poklona co pro nás Dylenáky Pavlík udělal. Nebýt třeba jeho tak jsme po kronice pátrali dodnes. Je to ten hlavní článek co nás nějak dává dohromady. Opravdu Pavliku velký dík.
Vašek
 
Re: pro všechny Dyleňáky,odpověď
P.oslední S.ysel | email | 20.8.2012 21:21 | id 49036 | nahlásit
No tak chlapci dyleňácký, nechtějte mě rozbrečet, nebo donutit se jít radostí ožrat do "štábu". Mám ten náš kopeček opravdu rád a ještě raději vzpomínám na všechny, které jsem tam poznal, zvláště pak na ty, kteří tu již bohužel s námi nejsou. Mulíček, Honza Przeczek i Milan Charouzek - to by byly kroniky... Bohužel tehdy tyto stránky neexistovaly a oni to na papír nehodili. Škoda! A tak se v úctě k nim snažím přispívat troškou do "mlýna".
A s tou kronikou to také není má veliká zásluha. Tu bych raději přenechal Honzovi Blackému, "Zugimu", ale hlavně, dnes to již mohu prozradit a snad mně bude prominuto, Vaškovi - Coltovi, který přijel, ofotil, zpracoval a zase přivezl. Jemu především patří dík! Já jsem byl jen pátrač a potom kolportér.
A i když jsem tam v té době, o které kronika vypovídá nebyl, rád se setkávám s každým bývalým pohraničníkem, především Dyleňákem a s každým rád hovořím. Jsem přesvědčený, že doba služby u PS, jak říká v jedné své básni Pavel Kohout: "...zkouší tvrdost našich pluků, současně však zkouší i stálost zázemí, oddělí lásku plnou vroucích citů od lásky, co zvučí jenom frázemi..." A myslím, že básník neměl na mysli pouze tu lásku mezi chlapcem a děvčetem; neboť láska má vícero podob. Jistě chápete, který cit mám na mysli...
S pejskem na klopě - Pavel M.
 
Re: Re: pro všechny Dyleňáky,odpověď
Hrom | email | 22.8.2012 17:32 | id 49120 | nahlásit
Ahoj Pavliku (Sysle) už jsi vyleštil příbory kamaráde na tu Sobotu,dneska jsem nalamoval Colta,tak jsem zvědav co bude.Asi se to bude lámat spíš jak mu bude,no to prostě chápu to, taky nejsem jura,ale na mě se to nepozná,spíš jsem už na to připravenej, je to denní rutina.Vždyť víš sám co jsi říkal v neděli dneska to je v pytli,bolej mi klouby.Ale zmáknul jsi to chlapče klobouk dolu nóó Dyleňská palice to se musí nechat.Doufám kluci že se ještě do zítřka ozvete, budu čekat.
PS.MOTTO od kamaráda který už není:Člověk jsi myslí že je Gigant ale přitom je úpný h...o.Ahoj Hrom.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: pro všechny Dyleňáky,odpověď
Hrom | email | 21.8.2012 19:37 | id 49069 | nahlásit
Ahoj Colte,na středu Evropy jsem nebyl,byly jsme požádáni abychom se demarkačce nepřibližovaly,jsou tam nějaké strkanice o právo pozemků.V neděli to potvrdil i sám Blaťák a ten ví to samé co Sysel začínaly spolu na Oldřichově,jsou to partáci.Jednou je musíme dostat dohromady a uvidíš ten sekec co z nich vyleze,co všechno ty kluci vědí,nezávysle se se schodly měl jsem tu čest oba poznat,bylo to móóóóc dobrý.proto jsem šel pouze k vodárně a vechtru dál ne.Slíbyl jsem to splnil jsem to jelikož jej budeme ještě potřebovat v budoucnu,myslím toho kdo nám dal to požehnání a jistotu,věř že dobrej a velký přítel a kamarád Milana Charouska to si piš,nevím jat ty Colte ale já pálím na Chodov na sraz.Ozvi se na můj email.
Zdraví Tě pozdravuj doma viděl jsem ji móóóóc dávno.Měj se dobře ahoj Hrom.
 
Re: Když jsem šel z Alexy z nočni služby.
Vašek | 21.8.2012 22:14 | id 49085 | nahlásit
Čau Hrome
Psal jsem ti na tvůj Email na seznam,ale vrátilo se mě to,že je schránka plná
 
Re: Re: Když jsem šel z Alexy z nočni služby.
Hrom | email | 21.8.2012 22:16 | id 49087 | nahlásit
Vašku už to je volný ČAU MROM.
 
Re: Když jsem šel z Alexy z nočni služby.
P.oslední S.ysel | email | 21.8.2012 23:21 | id 49091 | nahlásit
Tak to jsem sám rád, že už máš volné místo ve schránce. Zkusím poslat zase pár těch starých fotek krušnohorských obcí. Předtím se mně to také u Tebe zaseklo. Pavel M.
 
Re: Re: Když jsem šel z Alexy z nočni služby.
Hrom | email | 22.8.2012 07:12 | id 49096 | nahlásit
Ahoj Sysle došlo mi to je to bájo,moc Ti děkuji pozdravuj doma AHOJ HROM.
 
Re: .Vzkaz pro Vaška.
Hrom | email | 10.9.2012 20:00 | id 49848 | nahlásit
Ahoj,Vašku už mám neomezenou schránku klidně napiš Ahoj Hrom,přeji hezký večer.
pro P.Staňka pátrače.
Hrom | email | 14.8.2012 21:55 | id 48860 | nahlásit
Teď Péťo ti napíšu příhodu s mejma mazákama,Když jse z prvu sloužil na 6 pod vrátky na kačeně,tak už svítalo ptáci zpívaly já na kačeně hrozně spokojenej že noc je za mnou koukám na KP směr západ, a najednou slyším uzávěr samopalu,ani jsem se nechtěl otočit,říkám si ty vole co to je,ale vzal jsem sapik chtěl jsem natáhnout uzávěr a slyším mladej jsi po smrti,já povídám já Vás ale slyšel Kejha,s Tomanem mi povídá tak v devět hodin ve sprše.Já si povídám co to je za pitomost.Ale Péťo, tak to bylo oni tě nechaly usnout potom vešly do pokoje hele 6 kluků mazáků bafly mně než jsem řek švec byl jsem připoutanej ve sprše, nahej oni stály u žlabů napuštěnými studenou vodou a začaly řvát to máš za tu díru dneska ráno,já lapal po dechu no prostě děs hochu.Mazáci měly rotu pevně v rukou až do jejich civilu na to dám krk,to musej naši kluci odsouhlasit.Já byl vyučen do konce vojny na Dyleňi,ale musím říc bylo to mezi náma.Jo po 3 dnech to dostal spojař Dumbo taky za nějakej průser.Mej se Péťo zdraví Tě Hrom.
Pepa Plevák
Hrom | email | 10.8.2012 21:02 | id 48728 | nahlásit
Martine teď kouká na fotku kde je Pepa plevák ze 3 dětmi, tak to byl bombarďák,P1 za jedna,to nemělo chybu.Toho kluka bych rád viděl možná bude kontakt už vím přes koho kluci už se to rozjíždí díky Šadku i Tebe bych rád poznal. Zatím ahoj hézký večer zdraví Vás Hrom.
žold
Pišta | email | 15.2.2012 17:57 | id 42370 | nahlásit
Ahojky Dylenaci
Moc krásne fotky jen tak dál at se dá na co koukat a vzpomínat.K tomu žoldu ja jako svobodník ženista 88-90 jsem bral 240kčs aspon jestli si dobře pamatuju.
průzkumy Pravý a Levý na 14rPS Dyleň
martin (colt) | email | 15.12.2010 15:27 | id 23453 | nahlásit
Rád bych porovnal s mladšími, když se změnila 14 rPS za 13 rPS tzn,že tam byl i větší počet km co se týče průzkumu.Rád bych věděl zda osa postupu při "Pravém" průzkumu byla takto a to bylo v r.1975-77 : přes Liškárnu, okolo pomníčku, okolo hlásky - dolů z kopce na kraj lesa, přes pole, okolo Dudy - tam pes musel prověřit všechny volně stojící a neobydlené domy, dál pak směr Kyselecký pramen a na styk s Mýtinou. Zpět to bylo okolo Stebnického potoka,pod Slaměnou a pak buď na starou šestku a nebo dle rozkazu po nové signálce ,která končila pod Harikem -pod kopcem. Harik to bylo nové zabezpečení, které se moc neosvědčilo.A pak dál okolo vrat a zpět přes Liškárnu na rotu. A když to šlo přes "šestku" tak se chodilo po "elektrickým" na rotu.
Levý průzkum byl daleko kratší . ...z roty přes Liškárnu a lesem - nikoliv po silnici - hezky 50 až 80 m od kraje se šlo až na Alexu .Na Alexe pak do prava, na Mohelno a asi po 500 m znova do prava směr Dyleňská věž. Vyšlo se u stanoviště Dyleňák a pak z Dyleňáku k rotě opět lesem,průzkumem.Velmi by mne zajímalo jak to bylo později. Jak velké to byly okruhy. Klucí, předem díky za odpověď. Jo a jinak všem pardálům, příjemné svátky.
dyleň 76
M.Šádek | email | 11.7.2009 23:47 | id 4832 | nahlásit
Foto č. 29.Není to náhodou CHarousek?Za mě v roce
83 dělal politruka.byl to rovnej chlap ale prej už
to má za sebou.Pokud o něm někdo něco víte,podělte
se.
 
Re: dyleň 76
martin (colt) | 12.7.2009 05:42 | id 4833 | nahlásit
Ano je. Jen už nevím - Milan ? Toto foto je z roku
82 kdy jsme měli po 5 letech " slezinu
". Byl to hroznej dobrák, on byl jediný z
naší roty kdo se nebál sejít s civilama a normálně
se bavit tak jak mu narost "zobák".
Žádný tajnůstkář. Co jsem se dozvěděl tak jeho
popel je rozptýlen v okolo roty Dyleň - bylo to
prý jeho přání . Čest jeho památce.
 
Re: Re: dyleň 76
Drexler Zdeněk | email | 4.8.2012 07:03 | id 48494 | nahlásit
Mohu potvrdit slova Colta o Milanovi Charouskovi ,že to byl jedinej co se nás zastal před kontrášema s Chebu,který neustále kolem nás v Žandově slídily.Nepochopím jednu věc že se zajímaly o nás a myslaly si že někdo z nás by se chtěl pokusit o narušení státní hranice,tak to z jejich strany zaznělo.Všichni do jednoho,když by to chtěly udělat, tak se mohly sebrat bez problémů z Kyseláku,ze Šestky,z Vechtru,z Hluchýho,ze Slamněné tam byl takyPiket,já chodil denně průzkum tak že terén demarkačku v malíčku,sloužila se Výškovka,tam byla taky buňka,tam to bylo 30m k demarkačce a nikdo z těch kluků nevzal vale.Tak že místo uznání jsme se dočkaly ponížení.Proto za toho systému ,to bylo od ročníku 75-77,první a poslední setkání.věřím nebýt tohoto incidentu ze strany těch pitomců bylo těch srazů víc.To co nám kontráši se pokoušely vnutit v Žandově v hospodě,to byla síla.Kluci se zachovaly jako chlapi prostě je měly v pr..... .Spalo se u Milana v bytovce v 1+1 a v autech.Proto před Milanem Charouskem smekám a jestli jej rozprášily na Dyleni kolem roty ta to je velká pocta pro toho kluka,ten pro kluky a rotu žil,že se napil kdo z nás nepije ukažme si prstem mezi nás,vždyť by se tam musel zbláznit.Vždyť jsme taky cucaly Alexa sklípek,Liškárna sklípek,vdycky bylo nakoupíno,ale prostě volně,nikdo nic nevěděl a kdo věděl ten držel hubou protože by ho kluci domlátily,jako naši mazáci, všechno jim fungovalo ani vedení na ně nemělo,psali plán služeb,tak to bylo a oni je to nachaly dělat protože to měly v malíčku,to se musí nechat.Mohl bych psát o Dyleni o tom našem okénku na Alberoid a Waldsasen až.až.,uvidíma příště s čim kluci vyrukujou. AHOJ HROM.
 
Re: Re: Re: dyleň 76
Petr Staněk | 12.8.2012 17:47 | id 48788 | nahlásit
Ahoj Hrome,
v kterém roce bylo to vaše setkání, o kterém píšeš? Problém s kontrašema v roce 80 v létě měli setkání kluci v Hor. Žandově u "Štorcha" na hospodě asi 2-3 dny. Sloužil jsem jako pátrač s Jirkou Masopustem a byli jsme na to setkání upozorněni zpravodajsi. Měli jsme se kolem nenápadně porozhlédnout, ale už si to moc nevybavuju. Jen si pamatuju, že se peklo buď prase nebo nějaký beran, bečka piva byla venku u kuželníku, topil se oheň a ta patija byla dost veselá. Nejednalo se o váš ročník?
Ahoj, špion Petr
Dyleň 2/80 - 9/81
 
Re: Re: Re: Re: dyleň 76
Hrom | email | 14.8.2012 05:33 | id 48838 | nahlásit
Ahoj Péťo Staňku bylo to 1982 po 5 letech V Dlním Žandově,ve vesnici v hospodě,tam jsme byly přes den a večer se jelo na zábavu a to díky Milanovi Charouskovi.Bylo to štěstí že tam ten Milánek byl protože ty chytrý chlapce ukočíroval,Jinak to byl šťastnej výkend.Nevím jestli ty kluky tam nahoře držely v pohotovosti,ale asi jo,třeba že neměly z naší strany důvodu.Dál bych ruku do ohně že by nikdo nešelnahoru, převážná většina kluků už měla svoji rodinu. měj se Péťo Hrom.
 
Re:poděkování
Hrom | email | 21.8.2012 21:41 | id 49077 | nahlásit
Ahoj Péťo tímto Ti chci poděkovat za Jarouše vyšlo to bomba,je to pořád stejnej a dobrej kluk.Vše se projelo.Počasí za 1 prostě to klaplo,ještě jednou veliké díky krásný den přeje HROM.
PS.Doufám že se poznáme.
AHOJ.
 
Re: Re: Re: Re: dyleň 76
Hrom | email | 27.8.2012 21:31 | id 49324 | nahlásit
Ahoj Péťo tímto Tě zdraví a chtěl bych Ti poděkovat za Jardu,sjezdily jsme co se dalo.Jako poslední let po signálce jsme frčely z Bromova až na Alexu po signálce,do Brtný a Žandova.mohu říct že to je pěšky kus cesty no prostě něco úžasnýho.Jinak až bude ten film hotovej,jsi jeden z prvních co jej bude mít.Moc tě zdravím Hrom.
 
Re: Re: Re: Re: Re: dyleň 76
Petr Staněk | 29.8.2012 20:18 | id 49392 | nahlásit
Ahoj Hrome,
jsem rád, že se tvůj výlet vydařil, Jarda se o vás postaral asi vzorně. Články a komentáře stačím občas sledovat ale ne vždy reagovat. Projel si i prošel tedy pěkný kus hranice kolem Dyleně, setkal jsi se s přáteli i pamětníky, oživil vzpomínky a tak to je správný. Já když přijedu do Žandova k Jardovi, z okna vidím dyleňskou věž, tak je vždy všechno hned zpátky. Hold tam za ty dva roky strávený asi tak nějak každý trochu patříme. Jinak předem moc vělký dík za film, už se těším.
ahoj. špion Petr
Dyleň 2/80 - 9/81
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: dyleň 76
Jarda | email | 2.9.2009 15:51 | id 5764 | nahlásit
Zdravým všechny Dyleňáky,sloužil jsem 1985-1987,za mě byl M.CHarouzek politruk.
 
Re: Re: dyleň 76
martin (colt) | 2.9.2009 22:36 | id 5775 | nahlásit
Charouzek - alias " Chrousťák" taková myslím byla jeho přezdívka - mezi námi vojáky ZS - byl v letech 75-77 - technikem a měl na starosti PHM a veškerá vozidla.
A vůbec co jezdilo na naftu či benzín to bylo jeho. Dokázal bych si ho představit v různých funkcích,ale v roli politruka ,tak to ani náhodou . Tam by mu to nikdo nic nevěřil. On uměl totiž krásně lhát a vymýšlet si . A byla s ním ohromná sranda . On když se snažil někoho dát do latě, to ani nešlo......Byla to dobrá postava jak povahou tak i vrůstem, sranda byla když měl službu DDR áka a musel "vybíhat", tak ten škorpík co měl na opasku , ten s ním ale dělal rotyku při běhu... byla to pro něj trochu větší zbraň.....byť byla v ten moment vážná situace - humor nás nikdy neopustil a my jsme se mu tlemily jak debžové... a vtipy na jeho adresu - jéjej........a on to bral........takový byl život......byl to pan frajer........byl všemi uznávanej
 
Re: Re: Re: dyleň 76
Jarda | email | 3.9.2009 20:42 | id 5796 | nahlásit
Za mě měl přezdívku "Chorche" nebo "Žabák" a ten popis na něj perfektně sedí.Záklaďáci ho brali a uznávali-r.85-87.
pro netopejra:
jisa | email | 20.6.2009 09:42 | id 4403 | nahlásit
ani na dyleni, i když je to zastrkov (ale krásnej
zastrkov", se čas nezastavil. bylo to v Kčs.
spokojenej ?
Žold
martin (colt) | 20.6.2009 08:27 | id 4400 | nahlásit
Otázka pro vícero ročníků vojáků ZVS : Jaký byl
Váš žold , v době když jste sloužili. Já ve funkci
psovoda v letech 75-77 - 210,- Kč. Bral z psovodů
někdo víc ? A nebo míň ? A kolik ?
 
Re: Žold
jisa | email | 20.6.2009 08:54 | id 4401 | nahlásit
dyleň 1964 svob. čsla -starší operátor-80.-kč
hodnostní, 60.- kč třetí třída, 50.- kč hraniční
příplatek, celkem 190 kč, oběd v M.L. mimo hlavní
ulici - dobrá hovězí polívka, vepřovej řízek s
dvojitým bramborovým salátem a třetinka
prazdroje-i s dýškem 15.- kč. mějte se , hoši z
dyleně, ať ps či armáda.
 
Re: Žold
Netopýr | 20.6.2009 09:17 | id 4402 | nahlásit
Nechci Vám do toho "kafrat", ale
nebylo to náhodou v Kčs? Tedy v koruně
československé? Aby nevznikl špatný dojem.
:))) P.S. "Kč" byla za první
republiky, a to bylo také o nečem jiném než dnes,
že? V sedmdesátých letech: vojín: 90,-
Kčs svobodník: 100,- Kčs desátník: 110,-
Kčs četař: 120,- Kčs Poznámka: čistý žold,
bez příplatků
 
Re: Žold
Jarda N. | 20.6.2009 10:49 | id 4406 | nahlásit
V roce 1970- starší řidič 80,- dvojka odbornost
60,- hraniční příplatek 100,-. Celkem 240,- Kčs.
 
Re: Žold
Prezka | 6.7.2009 21:33 | id 4724 | nahlásit
2003, střelec/strážák, vojín, 500,- Kč
 
Re: Žold
gustav | 7.7.2009 06:05 | id 4733 | nahlásit
v hodnosti vojína jsem jako psovod
"bral" 1973-1974 na rotě 190,-Kčs
(90,-Kčs žold+100,-Kčs hraniční příplatek)
 
Re: Re: Žold
Jirka Svoboda | email | 26.10.2009 10:16 | id 7045 | nahlásit
Sloužil jsem na Dyleni 74 a začátek75,pak jsem byl převelen na Slatinu.Měl jsem svobodníka a pamatuju se,že jsme brali kčs ještě za těžký terén. Jinek,kdo pamatuje poručíka Fengla,je taky po smrti jak Charousek.Velitel kap. Přeček(je to polsky,tak nevím jak se to píše),byl v 2006 v pohodě. Byl jsem za ním Lázmě Kynžvart,dělal tam brigádu.Okamžitě jsem ho poznal, a to je let :o))
 
Re: Re: Re: Žold
Jirka SVoboda | email | 26.10.2009 10:21 | id 7046 | nahlásit
Dyleňáci budou pamatova praporčíka Osladila,ten je v blázinci a jeho paní,za nás náramná kočka,je taky po smrti.Informace od velitele.Všechny zdravím
 
Re: Re: Re: Re: Žold
martin (colt) | email | 26.10.2009 11:00 | id 7048 | nahlásit
zdravím, informace suprový......jen mi chybí do celkového počtu 4 lampiónů na rotě - politruk - a tím za mne byl Jeník "Pšenda" - Pšeničný - o tom nemám vůbec žádné informace.....ale perlička k tomu Przeczkovi ....kdo byl na Dyleňské rotě a měl službu dozorčího a musel jít pro něj domů, byť nebyl ve službě ( a byl po opici ) tak jako vždy otevírala jeho paní v obranném postoji a s nevlídným úsměvem a s vyhrknutým .." co zas chcete !" .......i dnes po tolika letech, když jsem ho sháněl v Dolním Žandově.........stojím před jeho domem, zazvoním.......a paní domu otevře a povídá ... " co chcete ? !" ........vůbec nic se nezměnilo snad jen to .. "zas"......ten samý obraný postoj ve dveřích tak jako tenkrát.......nevím proč ,ale když jsem od cházel .....musel jsem se smát......nic mi neudělala ,nic neřekla, ale já se musel od srdce smát...........jak ten čas některé lidi " poznamená", ale v dobrým......
 
Re: Re: Re: Re: Re: Žold
láďa | 29.10.2009 10:51 | id 7125 | nahlásit
s Pšeničného synem jsem chodil v žandově do školy, někdy okolo roku 85 odešli tuším do prahy
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Žold
výkoňák z Mohelna | 31.10.2009 20:29 | id 7200 | nahlásit
Vážený p. Svobodo,máte mylné informace od vašeho velitele,p.Osladil v žádném blázinci nebyl a není.Je v naprosté pohodě,užívá si důchodu a bydlí v Tachově.Jeho kariera končila na rotě Pavlův Studenec.
průzkumy
martin (colt) | email | 6.6.2009 10:52 | id 3996 | nahlásit
o Dyleni se říkávalo ,že je to kopec plný železa,
a železo ,že prý přitahuje - blesky - od těch dob
co jsem z vojna doma jsem nezažil tolik blesků
během bouřky co tam. Tam když se to seběhlo tak se
ty blesky zapichovaly do kopce neuvěřitelným
způsobem. A průzkumáci - to neexistovalo,bouřka a
,že zrovna tady blejská -ne, šlo se k rozkazu a
šlo se ! Pro psa a hurá! Bylo to nemilosrdný ! A
bát se ? Poprvé ,to snad trochu ano (jako holub
),ale později , vůbec by mi to ani nenapadlo ,jen
musel člověk sledovat jak to jde. Jinak vynikající
ve výstroji byla právě "pláštěnka " -
(kamarádi,sháním jeden vzoreček,nevíte o něčem?)
ta se dala malinko dofouknout - záda a kapuca - a
když bylo chladněji,a člověk musel někde chvilku
postát - jako skrytá hlídka- bylo to příjemné,že
člověk hned tak neprochlad.Kdo ty pláštěnky
nosil,ví o čem (mluvím) píši. A je zajímavý - ,že
i když dnes po těch letech člověk příjde do těch
míst co chodil jako průzkumák ,tak tam najde tzv.
opěrné body - z té doby - to bylo v případě
napadení či nějakého konfliktu. Někdy až člověku
mrazí v zádech když si vzpomene na tu dobu a nač
se to všechno připravovalo. Ty místa tam jsou,ale
zarostlá..................a stále se tu a tam něco
nového objeví.............rád šmejdím po
lese.............
 
Re: průzkumy
gustav | 6.6.2009 11:33 | id 3997 | nahlásit
s těmi pláštěnkami máš pravdu a jestli byl dobrý
pes,dala se pláštěnka dofouknout a pod sromem i
dáchnout a pes pak musel kontrolního chrousta
navětřit a vyštěkat.Jinač se podívej na stránky
armyshopů,snad tam něco pro sebe najdeš.
 
Re: průzkumy
Sam | 7.6.2009 00:30 | id 4018 | nahlásit
Dvě nafukovací pláštěnky jsem získal po návratu do
civilu, v devadesátém roce. Před třemi lety jsem
je vyhodil, prostě zpuchřely, i když jsem se o ně
staral, co to šlo. :( Pochybuju tedy, že dnes
budou ještě někde k mání v dobrém stavu, pokud se
teda někde nevyrábí. Za to pláštěnku, co jsem si
přivezl z roty, (myslím že to je vzor 85, ale
nejsem si tím úplně jistý) tak ta mi slouží dodnes
k plné spokojenosti. Zrovna dnes jsem ji měl na
vandru na sobě, když se přihnala bouřka.. a supr..
:) Kamarád co taky sloužil u PS, říkal že ještě
kdyby tak mi koukala hlaveň a z kapuce čouhal prut
vysílačky, tak je to jak tehdy :))
 
Re: Re: průzkumy
Jirka .malby | 7.6.2009 11:05 | id 4022 | nahlásit
Tak to já bych bral domů flaušák,moc jsem si ho
neužil akorát jsem ho měl v Libějovicích,a dobrý
byli bílý maskáče v zimě na běžkách.
foto 6 - 7/8
martin (colt) | 4.6.2009 13:37 | id 3949 | nahlásit
z tohoto místa - 7/8 - směr dál -rovně - z kopce
(cca 400m) je a dodnes stojí "kačena"
-viz.foto 17 - 6 tka - toto místo či úsek byl
relativně víceméně rizikový (byla zde umístěna
smečka) bylo to zde hodně blízko na
demarkačku. V opačným směru (pro pamětníky!)
pak byl "vechtr" - kačena , a pak dál
"kopec" -kačena - viz foto dyleň
72-74. Jinak co do nás nalejvaly za informace a
doufám,že se moc nepletu - tak ta smečka - měla
500 m úsek prověřit za 55 vteřin. Jasně,že po
rovném terénu. Hele ,peršing hadr........jednou
jsme to chtěly změřit.........,nešlo
to......prostě ta smečka se neflákala....(ink a
princ)....takový "veverky" a jak pane
mazaly........viz.foto -č10 - kotce roty Dyleň
75-77 - pro tyto "veverky" nebyl vůbec
žádný problém prolézt či proskočit s krz
"dráty" sis ...... a jeden pamětník a
vodič jednoho z těchto dvou "psíků" má
taky zde pár snímků v dobovém fotu....
 
Z toulek na Dyleni.
Martin Kučera | 16.7.2010 10:53 | id 18433 | nahlásit
Tak jsem se pěkně potoulal a našel rozvaliny staré turistické chaty i s bazénem. Šestka se nakonec objevila taky. Zde pár fotek..
ed250.rajce.idnes.cz…
 
Re: foto 6 - 7/8
Drexler Zdeněk | email | 30.7.2012 19:57 | id 48322 | nahlásit
Martine čau tady Hrom,měl jsi ještě přopomenout že nad Hluchým byla směrem k Mohelnu PS Věž Věra a Matyáš u spálenýho lesa levý průzkum začátek.Viděl jsem foto za vechtrem směr čára strom lásky,sešel ale je tam.letos jsi prošlápnu Levej i pravej průzkum kterej jsem zdědil po Pikorovi s Mlokem,tam byla dobrá hláska a kluci naši zásobovači.Dobře bylo na Dyleni moc dobře.
zatí čau Hrom
pramen
Martin | 2.6.2009 10:41 | id 3902 | nahlásit
http://www.kr-karlovarsky.cz/Cyklo/priroda/kyselec
ky_hamr.htm
Kyselecký pramen
martin (colt) | 2.6.2009 09:09 | id 3900 | nahlásit
foto 4 a foto 18 - rozdíl 32 let, chuť tohoto
pramenu je stále stejná, ba výborná , jen to okolí
se mallinko změnilo.Kdy si dřív přehledné místo v
údolíčku kde bylo plno pstruhů v přilehlém
Stebnickém potoce.Dnes je to skryto za vzrostlým
smrkovým porostem, kdo to neví ,špatrně to najde.
Je tam jedna zajímavost ! Měla se na Mýtině
zprovoznit stáčírna této výborné pramenité vody.
Taky u tohoto pramenu je zbudovám a uzamčen ventil
k tomuto účelu.
Kyselák - překrytí
martin(colt) | 2.6.2009 08:49 | id 3899 | nahlásit
Foto 15 - u Posedu - za koníkama, to mlázíčko -
150 -200 m a je německo,na protistranu - tzn.ten
průsek jenž byl minimálně 25 široký se o sazovaly
na kraj lesa ,nejlépe do borůvčí tzv. "
výmetnice " v kombinaci s "
padáčkama" světlicema - a že jich tam bylo
jak na seto , na 1500 m úsek o tom snad není třeba
diskutovat. I tato pracovní četa či družstvo se
podílelo na údržbě a kontrole tohoto zařízení, že
u toho byla sranda o tom taky není třeba
debatovat.Leckdy to končilo úlekem a znečištěním
kalhot ! Jojo,a k potoku bylo daleko ! A pak ti
chudáci "zdrhači" ! Takové úkladné
pasti jsme jim nastražovali.
H3 - Harik
martin | 29.5.2009 10:21 | id 3791 | nahlásit
foto 7 .Pár řádků k tomu to snímku. Tento
experimentální "kousek" způsobu
ostrahy SH,který byl zprovozněn a fungoval v
zimním období 75-76,kdy bylo až -32 st.pod nulou.
Tento systém fungoval na dvojici snímačů -
"kamer", protilehlých a překrývacích.
V podstatě a zkráceně řečeno dnešní
"fotobuňka". Cokoliv tím měřeným
úsekem prošlo,prolétlo či spadla větev - jakýkoliv
pohyb - zaznamenalo to a okamžitě se rozsvítil
světlomet ,je jasný ,že to bylo zaznamenáno na
signální rotní "bedně" .Světlomet
,který byl nainstalovaný u té kamery,která zrovna
ten pohyb či činnost zachytila dosvítil do téměř
2/3 daného úseku.ten jeden úsek měřil dle terénu
až 100 m. Je jasný ,že těch úsekú tam bylo
povícero - od Dyleňáku až pod Liškárnu za ohyb po
kopcem ,to vše bylo zakončeno normálním pletivem -
(byly tam vrata) - a celý ten Harik ( kamerový
systém)byl oplocen normálním obyčejným pletivem.
Je pravda,že každý signál se musel prověřovat.
Hrůza! A že to mělo takovou krátkou životnost ?
Když se to odstavovalo,tak nám velení roty
oznámilo,že až od Chebu je(bylo) vidět to
osvětlení v akci. Prý dotazy spoluobčanů, co to
tam prý je,zapříčinily,že se to muselo odstavit.
Je fakt,že při silném větru to tam vypadalo jak na
Matějské pouti. A v zimě ? Ani nemluvit.! Kdo kdy
byl na Dyleni a šel si ten kopeček nahoru a dolu-
trasu -Liškárna - Dyleňák a nebo Liškárna - ohyb k
vratů - přímo smrtící -....jo jo to se to muselo s
pejskem hezky proběhnout. Dnes ? Nepochopitelné !
Ten celý úsek měřil přes 2 km a byly na něm dvě
hlídky se psy. Dnes, když jedu škodovkou od spoda
k Liškárně tak v tom největším
"krpálu" musím zařadit za
"1" ! kdo si to tady nikdy neproběhl
,neuvěří....a mně dodnes z toho běhá mráz po
zádech......to byl bonbónek !
 
Re: H3 - Harik
Hrom | email | 14.8.2012 21:22 | id 48857 | nahlásit
Nazdar Colte tak o tom Hariku.Sloužil jsem v Listopadu Harika s Hromem,za noc co jsem tam sloužil a Hromem jsem měl 32 zásahů,když jsem měl 20 zásah tak jsem si říkal ty vole já to jebu, ale vypálil jem a on tam stál po vyštěkání Preczek za plotem,tak si říkáš slota a podívej on tam byl zapikanej,já nevím ale to je snad intuice.To víš po tolika zasazích to zazvoní pojítko a už tě hoří p***l no hrůza.A ty kaňouři v dozorčí místnosti maj z toho prču.Zvedl jsem sluchátko a slyším jedu.Listopad a listí Harik smrt ale pes s toho měl prču,ráno když jsem šel na rotu a vidšl jsem to moje okno božkej sen. Měj se hezky brachu jedu tam v pátek je to velký den Colte. Ahoj Hrom.
super fotky
Martin | 27.5.2009 12:20 | id 3749 | nahlásit
Máš skvělý fotky.Já jsem sloužil o osm let později
na 9.rps Žďárek ale moje mladá léta mi připomínají
velice.
 
Re: super fotky
martin (colt) | 27.5.2009 12:55 | id 3750 | nahlásit
dík za uznání,ale to jen díky partě lidí
kolem,fotilo se,ale tak aby z toho něco bylo,není
to ta správná kvalita snímků jak by asi měla být a
pak taky s čím se fotile,že ? Ruský foťáky,nic moc
,ale pár snímků to udělalo a hlavě ,šlo to vždy
propašovat. Jinak k té 6 tce - když by jsi tam
chtěl jít,bacha jsou tam mokřady. I když je to
spousty let,mění se to,ale mokřady jsou tam a vždy
budou. Taky kolem té kačeny je jen samá
tráva,žádný strom. Přitom za těch 31 let , víš jak
vyroste obyčejný smrk ? A nebo že by to tam někdo
udržoval ?
6ka v roce 2008
Martin | 26.5.2009 20:59 | id 3736 | nahlásit
A kde se nachází objekt na foto č. 17 6-ka.. ?
Díky.
 
Re: 6ka v roce 2008
martin (colt) | 27.5.2009 08:36 | id 3742 | nahlásit
Je vidět z cesty - konec lesa, po cestě jako na
Piket ,v levo,končí les a začíná travnatý porost v
pravo.Tam je třeba se zastavit a porozhlédnout se
v levo směr SH. Ta kačena je do 40 m od silnice.A
pozor ! málo kdy to tam bývá suché - to okolí -
bývá to dost podmáčené - je to na holínky. Ale to
nebývalo!
 
Re: Re: 6ka v roce 2008
Martin | 27.5.2009 10:46 | id 3743 | nahlásit
Díky, ale z jaké cesty je vidět?
 
Re: Re: Re: 6ka v roce 2008
martin (colt) | 27.5.2009 11:41 | id 3746 | nahlásit
znáš to tam ? Ta cesta (trasa) ,je z roty na
Piket- Kyselák a v dolní části tj. pod kopcem ,na
jeho úpatí ,(poblíž asi 60 m ,vede elektické) kde
pryští jeden z mnoha pramenů a právě zaplavující
jak cestu tak i prostor v okolí kačeny.Lze tam při
pozorném ohledání narazit na zbytky starého
Piketu, který shořel v .r. 1976 - krom zbytků
kov.šrotu i velký flák gum.kurty
 
Re: Re: Re: 6ka v roce 2008
Martin | 27.5.2009 13:34 | id 3754 | nahlásit
Díky, už jsem skoro doma.. :o)
pramen
martin | email | 15.5.2009 14:38 | id 3528 | nahlásit
obr.3. foto z Rohatky důkaz o její
existenci oobr.4 - dnes je to místo k
nepoznání,ale ta voda je pořád stejná - a dobrá
! pramen : 50°00´13.37" S ,
12°27´53.35" V , obr.6. stanoviště 7/8
: 49°58´49.95" S ,
12°29´52.36" V . obr.10 . stará hospoda -
dodnes jsou tam trosky -základy :
49°58´21.47" S , 12°30´5.64"
V. obr.11 až 14 . cesta na Střední vrch
 
Re: pramen
jiří.šádek | email | 15.5.2009 17:43 | id 3531 | nahlásit
martine, podle GPS je ta stará hospoda v
prodloužení přístupový silnice, podél vodárny dál.
ty píšeš za rotou myslíš snad za levým zadním
rohem budovy roty? díky.
 
Re: Re: pramen
martin | 15.5.2009 19:20 | id 3532 | nahlásit
bylo myšleno za rotou směr vodárna a dál směr
demarkačka - do prava a rovně - spodní cestou -
stará hospoda je na pravo - jakoby ze stráně -a
strašně je to zaroslý ,kdo to neví nenajde to.
Orientační bod - kapradí - ne té cestě už ze mne
tam rostlo kapradí a roste tam dodnes. Tu horskou
chatu či starou hospodu -lze najít na netu
:http://www.zanikleobce.cz/index.php?detail=103407
- Dyleň-turistická mapa.
 
Re: Re: stará hospoda
Hrom | email | 10.8.2012 21:19 | id 48730 | nahlásit
Jiří Šádku byla ještě jedna stará hospoda na pravém průzkumu po hláskou Brtná na cestě pravý průzku už tenkrát to byly ruiny,dnes už tam nebude nic jen samý nálety to asi pohltily,co vím tak byly dvě.Ono asi v minulosti to byly zajezdní hospody z Němec ale to by musel posoudit nějaký pamětník zdali ješte žije,GPS to je zbloudilá ovečka takový pokus o upřesněnií ale všechno nedohoněj i kdyby se po...li jedině pamětníci ale těch bude jako šafránu.Jíří měj hetky hezký večer,zdraví Tě Hrom.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Dyleň r. 1976

Okres: Cheb

Dobové fotografie z 14. rPS - Dyleň (Chebská brigáda)

Rota Dyleň byla později přečíslována na 13. rPS.
A2007-11-05 17:45:11 U2012-02-14 21:15:53 TG15